loading...
سلام بر مهدی(عج )
مهدی علوی بازدید : 145 شنبه 05 فروردین 1391 نظرات (0)
در ماه های پایانی سال 1390 کم نبودند روزهایی که برای جوانان ارزشی و انقلابی عرصه سیاست، تلخ و آزاددهنده باشند؛ بویژه برای فعالان عرصه رسانه. جوانانی که چندین بار از سوی دستگاه ها و شخصیت های مختلف متهم به "تندروی" شدند، "انگ" افراط خوردند و در تنگنا قرار گرفتند.
سرویس سیاسی جهان نیوز - شاید در نتیجه همین رویدادها بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی اولین روز سال 91 در حرم رضوی، این موضوع را مورد اشاره و هشدار قرار دادند.

حضرت آیت الله خامنه ای پس از اینکه به مسئولان تاکید کردند، فکری به حال رسانه‌هاى الكترونيكى و اينترنتى تفرقه افکن کنند، در این باره تصریح کردند: عمده(اقدام در این باره) اين است كه خود ما مردم، خودمان را مقيد كنيم به اخلاق اسلامى؛ خودمان را مقيد كنيم به قانون. حالا اين حرف من بهانه‌اى نشود براى اينكه يك عده‌اى بروند جوانهاى انقلابى را به عنوان جوانهاى تند، مورد ملامت و شماتت قرار بدهند؛ نه، من همه‌ى جوانهاى غيور كشور را، جوانهاى مؤمنِ انقلابى كشور را فرزندان خودم ميدانم و پشت سر آنها قرار ميگيرم؛ من از جوانان انقلابى و مؤمن و غيور حمايت ميكنم؛ منتها همه را توصيه ميكنم به اين كه در رفتار خود، با اخلاق اسلامى رفتار كنند؛ قانون را مراعات كنند. همه بايد قانون را مراعات كنند. تجسم انقلاب در قانون جمهورى اسلامى است. مسئولان كشور هم همين جور.

نگاه امیدبخش


حمایت صریح رهبر انقلاب از جوانان انقلابی و بکار بردن عبارت "من پشت سر آنها قرار ميگيرم"، از جملات کم نظیر و روحیه بخش ایشان درباره جوانان است.

بی شک این عبارات امیدبخش چکیده نگاه و نظر رهبر معظم انقلاب درباره جوانان مومن ایران اسلامی است؛ همان ها که سرنوشت حال و آینده کشور به همت آنان وابسته است. این نگاه هوشمندانه و تحسین برانگیز در عین حال که برای جوانان سرمایه ای گرانبها و قابل اتکا محسوب می شود، برای مسئولان دستگاه های مختلف کشور هم مملو از پیام ها و نکات مهمی است
.

یکی برای مسئولان

گرچه در سخنان رهبر انقلاب از افراد یا گروه هایی که جوانان مومن را "ملامت و شماتت" می کنند، نام برده نشد اما آنچنان که حجت الاسلام سالک، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، گفته است: "سخنان ایشان هشداری جدی به همه دستگاه‌ها از جمله قوه قضائیه بود. قوه قضائیه باید در دفاع از جوانها دقت کند و نباید با انگ تندی مانع فعالیت‌های آنها شود."

البته روشن است که نقش سایر قوا و دستگاه ها هم در این زمینه محسوس و اثرگذار است؛ بویژه عملکرد دولت و نحوه مواجهه و تصمیم گیری آن درباره جوانان نقش پررنگی در جامعه دارد.

جوانان انتظار ندارند که ...

جوانان مومن و انقلابی کشور انتظار ندارند که به دلیل پافشاری بر اصول و آرمان های انقلاب و پیگیری سفت و سخت خط امام راحل، سرزنش و متهم به تندروی شوند که حتی توقع بحق افکار عمومی، حمایت و ترغیب آنان است.

اما گاه مشاهده می شود مسئولانی که در نتیجه همین آرمانگرایی و پیگیری شایسته اصول مورد انتقاد قرار می گیرند، برای تبرئه خود به جوانان انگ تندروی می زنند و آنان را شماتت می کنند؛ هشدار رهبر انقلاب هم درست در همین باره بود.

یکی برای جوانان


البته موضوع پرهیز از انگ زنی به جوانان بخش اول تاکیدات حضرت آیت الله خامنه ای بود و روشن است که چشم پوشی بر بخش دوم و حلقه تکمیل کننده آن یعنی "لزوم پایبندی به قانون و اخلاق اسلامی" نامطلوب و فرصت طلبی آشکار است.

بی تردید همانگونه که جوانان مومن و انقلابی ایران اسلامی از مسئولان انتظار آزادی عمل و حمایت دارند، باید قانونگرایی و تعهد به اجرای قانون هم از خصائص اولیه و آشکار آنان باشد.
عبور از قانون به هیچ بهانه ای مقبول نیست چرا که به فرموده رهبر انقلاب "تجسم انقلاب در قانون جمهورى اسلامى است."
مهدی علوی بازدید : 119 چهارشنبه 24 اسفند 1390 نظرات (0)
آیت‌الله مجتبی تهرانی از اساتید برجسته اخلاق ضمن طرح این پرسش که «در لحظات آخر سال چه کنیم؟»، با استناد به احادیثی از امیرالمؤمنین، امام حسین و امام صادق علیهم السلام به این پرسش پاسخ گفت.
به گزارش جهان، آیت‌الله مجتبی تهرانی از اساتید برجسته اخلاق با طرح این پرسش که «در نوروز چه باید کرد؟»، ضمن پاسخ به آن مباحثی را در این زمینه مطرح کرد که مشروح آن در پی می‌آید:

* ضرورت تنبّه در کنار مباحث علمی

اگر بنا باشد همیشه مباحث علمی را بدون اینکه در کنارش تنبّهی برای ما وجود داشته باشد مطرح کنیم فکر می‎کنم فایده‎ای نداشته باشد، لذا خوب است گاهی برای ایجاد تنبّه مسائلی را مطرح کرده و در آن تأمّل کنیم.

* غفلت از «مرور ایّام» و «گذشت زمان»

از جمله این مسائل مسئله «مرور ایّام» است. به تعبیر همگانی انسان گاهی از «گذشت زمان» غفلت می‎کند و این غفلت موجب می‏شود انسان از خواب غفلتی که او را فرا گرفته است بیدار نشود. در این عالم اموری که موجب اعتبار و پندپذیری می‏گردد زیاد است امّا انسان از آن عبرت نمی‎گیرد! علی(علیه‎السلام) می‏فرماید: «مَا أَکْثَرَ الْعِبَرَ وَ أَقَلَّ الِاعْتِبَارَ». یکی از موضوعاتی که انسان باید از آن پند و عبرت بگیرد و متنبّه و بیدار شود مسأله «گذشت زمان» است.

* هر «روز» در قیامت گواهی است بر اعمال انسان

امام صادق(علیه‎السلام) به نقل از آبای گرامشان در روایتی همه فهم، فرمودند: «مَا مِنْ یَوْمٍ یَأْتِی عَلَى ابْنِ آدَمَ إِلَّا قَالَ لَهُ ذَلِکَ الْیَوْمُ یَا ابْنَ آدَمَ أَنَا یَوْمٌ جَدِیدٌ»، هیچ روزی نیست که بر فرزند آدم وارد می‏شود مگر اینکه آن روز به او می‎گوید: من برای تو روزی نو و جدید هستم! «أَنَا یَوْمٌ جَدِیدٌ»، من نوروزم! من برای تو روز نویی هستم! «وَ أَنَا عَلَیْکَ شَهِیدٌ»، و من، یعنی زمان، نسبت به تو گواهی دهنده هستم! «فَافْعَلْ فِیَّ خَیْراً»، در من عمل خیر انجام بده، «وَ اعْمَلْ فِیَّ خَیْراً أَشْهَدْ لَکَ یَوْمَ الْقِیَامَةِ فَإِنَّکَ لَنْ تَرَانِی بَعْدَهَا أَبَداً»،  من در روز قیامت نسبت به اعمال تو شهادت می‎دهم و تو بعد از این هیچ‏گاه مرا نخواهی دید مگر در روز قیامت.

زمان‎ها می‎گذرد و همه آن‏ها برای انسان گواه هستند. این‏طور نیست که ما فکر می‎کنیم! اعمال و کردار ما در زمان‎ محو نمی‎شود، بلکه همه آن‏ها ثبت می‏گردد. به تعبیراتی که در روایات آمده است توجّه کنید! دارد که ایّام و روزها بر انسان شهادت می‎دهند و روز جدید که می‎آید زبان حالش با انسان این است که در من، عمل خیر انجام بده؛ چراکه من در روز قیامت بر اعمال تو شهادت می‏دهم.

* ما خود تشکیل‏دهنده زمان هستیم

حتّی بالاتر از آن، ما خود تشکیل دهنده زمان هستیم. این طور نیست که ایّام بگذرد و من ثابت باشم، روز برود و من ساکن بمانم. ما انسان‎ها تشکیل دهنده زمان هستیم. موجودات هستند که تشکیل دهنده زمان هستند. این نیست که روز بگذرد، ماه بگذرد، سال بگذرد، نه! بدانید این ما هستیم که می‏رویم و می‏گذریم و خواهیم گذشت.

* هر روز که می‏گذرد، تو کم می‏شوی!

از حسین‌بن علی(علیهما‎السلام) منقول است که فرمودند: «یَابنَ آدَم اِنَّمَا اَنتَ ایّامٌ کُلَّمَا مَضی یَومٌ ذَهَبَ بَعضُکَ»، ای انسان! ای فرزند آدم! تو روزگار هستی، «اِنَّمَا اَنتَ ایّامٌ»، تو خودت روزگار هستی، تو ایّام و روزها هستی، هر روزی که می‎گذرد مقداری از تو کاسته می‎شود. این طور نیست که تو ثابت باشی و روزگار بگذرد، تو ساکن باشی و او گذرا باشد. هر روز که می‎گذرد مقداری از ما نیز می‎گذرد و از ما کاسته می‏شود، هر ماه و سالی که می‏گذرد یک ماه و سال نیز از ما کاسته می‏شود؛ یعنی هر روز و ماه و سالی که می‏گذرد، به همان میزان سرمایه و هستی انسان که عمر او است نیز خواهد گذشت. با گذشت روز و ماه و سال هستی ما هم می‎گذرد.

* امسال هم «بخشی از هستی ما» از دست رفت!

* این ایّام، وقت حساب‏رسی نسبت به عمر است!

* روش تفکّر در ایام گذشته

* در لحظات آخر سال چه کنیم؟!

* در سالی که گذشت چه کردیم؟! الآن چه کنیم؟!

منبع: پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله مجتبی تهرانی
مهدی علوی بازدید : 155 شنبه 20 اسفند 1390 نظرات (0)

‫امروز سر چهار راه کـتـک بـدی از یـک دختـر بچـه ی هفـت سـالـه خـوردم ! دل به دلم بدین تا براتون تعریف کنم پشت چراغ قرمز تو ماشین داشتم با تلفن حرف میزدم و برای طرفم شاخ و شونه میکشیدم که نابودت میکنم ! به زمین و زمان میکوبمت تا بفهمی با کی در افتادی! زور ندیدی که اینجوری پول مردم رو بالا میکشی و... خلاصه فریاد میزدم .
یه دختر بچه یه دسته گل دستش بود و چون قدش به پنجره ی ماشین نمیرسید .هی میپرید بالا و میگفت آقا گل ! آقا این گل رو بگیرید ... منم در کمال قدرت و صلابت و در عین حال عصبانیت داشتم داد میزدم و هی هیچی نمیگفتم به این بچه ی مزاحم! اما دخترک سمج اینقد بالا پایین پرید که دیگه کاسه ی صبرم لبریز شد و سرمو آوردم از پنجره بیرون و با فریاد گفتم: بچه برو پی کارت ! من گـــل نمیخـــرم ! چرا اینقد پر رویی! شماها کی میخواین یاد بگیرین مزاحم دیگران نشین و.... دخترک ترسید... کمی عقب رفت ! رنگش پریده بود ! وقتی چشماشو دیدم .

ناخودآگاه ساکت شدم ! نفهمیدم چرا یک دفعه زبونم بند اومد! البته جواب این سوالو چند ثانیه بعد فهمیدم! ساکت که شدم و دست از قدرت نمایی که برداشتم ، اومد جلو و با ترس گفت : آقا! من گل نمیفروشم! آدامس میفروشم! دوستم که اونور خیابونه گل میفروشه! این گل رو برای شما ازش گرفتم که اینقد ناراحت نباشین! اگه عصبانی بشین قلبتون درد میگیره و مثل بابای من میبرنتون بیمارستان، دخترتون گناه داره....... دیگه نمیشنیدم!

خدایا! چه کردی با من! این فرشته چی میگه؟ حالا علت سکوت ناگهانیمو فهمیده بودم! کشیده ای که دخترک با نگاه مهربونش بهم زده بود ، توان بیان رو ازم گرفته بود! و حالا با حرفاش داشت خورده های غرور بی ارزشمو زیر پاهاش له میکرد! یه صدایی در درونم ملتمسانه میگفت: رحم کن کوچولو! آدم از همه ی قدرتش که برای زدن یک نفر استفاده نمیکنه! ... اما دریغ از توان و نای سخن گفتن! تا اومدم چیزی بگم ، فرشته ی کوچولو ، بی ادعا و سبکبال ازم دور شد! حتی بهم آدامس هم نفروخت! هنوز رد سیلی پر قدرتی که بهم زد روی قلبمه ! چه قدرتمند بود!!


مواظب باشید با کی درگیر میشید! ممکنه خیلی قوی باشه و کتک بخورید..

مهدی علوی بازدید : 269 جمعه 19 اسفند 1390 نظرات (6)
رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز با اعضای مجلس خبرگان رهبری دیدار داشتند.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(پنجشنبه)  در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان، ضمن سپاس و تجلیل بی دریغ از حرکت عظیم، به هنگام، هوشمندانه و همراه با بصیرت مردم در انتخابات 12 اسفند، به تبیین تأثیرها و پیام های این حضور پرشکوه  پرداختند و تأکید کردند: رأی اکثریت قاطع مردم در انتخابات مجلس نهم ، در واقع رأی به اصل نظام اسلامی و نشان دهنده اعتماد کامل آنان به نظام بود و همچون سیلی هوشیار کننده، افرادی را که درخصوص اصل نظام و آینده آن و مردم، در توهم و خیال پردازی بسر می بردند، بیدار، و حقیقت را آشکار کرد.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه حقیقتاً مردم عزیز کشور در این انتخابات سنگ تمام گذاشتند، افزودند: مردم در انتخابات 12 اسفند و در عرصه رویارویی با جبهه مخالفان، قدرت ناشی از ایمان و بصیرت خود را به میدان آوردند و با
در این انتخابات، دولت، وزارت کشور، مسئولان و دستگاههای امنیتی، دستگاههای تبلیغاتی و صدا و سیما واقعاً کار بزرگ و برجسته ای انجام دادند و توانستند این موضوع بسیار حیاتی را به بهترین وجه به سرانجام برسانند
این حرکت عظیم ، طراحی های چندین ماهه معاندان را برای انتخاباتی بی رونق، نقش بر آب کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: حضور گسترده مردم در انتخابات در واقع جاری شدن رحمت الهی در کشور بود که به همین دلیل باید شکرگزار خداوند متعال بود و پیشانی سپاس را در مقابل این رحمت الهی، بر خاک سائید.

ایشان لازمه نزول رحمت الهی را فراهم کردن موجبات رحمت الهی دانستند و افزودند: ملت ایران با حضور در صحنه، بصیرت و ایستادگی خود، موجبات رحمت الهی را فراهم کرد که برای این توفیق نیز باید شکرگزاری کرد.

رهبر انقلاب اسلامی بار دیگر تأکید  کردند: با همه وجود از مردم عزیز ایران تشکر می کنم.

حضرت آیت الله خامنه ای از همه دست اندرکاران انتخابات مجلس نهم، بویژه شورای نگهبان که وظیفه ای سنگین و دقیق بر عهده دارد، قدردانی کردند و افزودند: در این انتخابات، دولت، وزارت کشور، مسئولان و دستگاههای امنیتی، دستگاههای تبلیغاتی و صدا و سیما واقعاً کار بزرگ و برجسته ای انجام دادند و توانستند این موضوع بسیار حیاتی را به بهترین وجه به سرانجام برسانند.

ایشان سپس با اشاره به الگوی نظام مردم سالاری دینی و جایگاه انتخابات در این الگو خاطرنشان کردند: انتخابات یک رکن مهم نظام است و مردم سالاری دینی متکی به انتخابات است، بنابراین هر فردی که به نظام اسلامی اعتقاد دارد، شرکت در انتخابات را وظیفه خود می داند، حتی اگر
” همه کسانی که در انتخابات روز جمعه شرکت کردند، در واقع ضمن عمل به واجب، فهم صحیح خود را نشان دادند، زیرا در نظام مردم سالاری دینی، نمی توان از شرکت در انتخابات، به بهانه برخی انتقادها، انصراف داد “ انتقادهایی هم به برخی موارد داشته باشد.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: همه کسانی که در انتخابات روز جمعه شرکت کردند، در واقع ضمن عمل به واجب، فهم صحیح خود را نشان دادند، زیرا در نظام مردم سالاری دینی، نمی توان از شرکت در انتخابات، به بهانه برخی انتقادها، انصراف داد.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه به تبیین آثار انتخابات 12 اسفند پرداختند و تأکید کردند: این انتخابات همچون سیلی بیدار کننده، برخی را که در توهمات خود در خصوص نظام و مردم خیال پردازی می کردند، هوشیار کرد و حقیقت را مقابل چشمان آنان قرار داد.

ایشان با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور امریکا مبنی بر اینکه وی به جنگ با ایران فکر نمی کند، افزودند: این سخن، سخن خوبی است و نشان دهنده خروج از توهم است اما رئیس جمهور امریکا در ادامه گفته است  می خواهیم با تحریم، مردم ایران را به زانو درآوریم، که این بخش از سخنان وی نشان دهنده ادامه توهم در این موضوع است.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: ادامه این توهم، به مقامات امریکا ضربه خواهد زد و محاسبات آنها را به شکست  خواهد کشاند زیرا، جبهه معاندان بویژه امریکا از 33 سال پیش با تحریم ملت ایران  بویژه تشدید آن در این  یک سال قصد داشتند  مردم را از نظام اسلامی جدا کنند ولی همه، در روز 12 اسفند، رأی و دلبستگی مردم به نظام اسلامی را دیدند.

حضرت آیت الله خامنه ای،
.......
مهدی علوی بازدید : 157 سه شنبه 16 اسفند 1390 نظرات (0)
انگار چشمان ما از حماسه‌های بزرگ پر شده است و کمتر درک می کنیم عظمت وقایعی را که در نگاه دنیا باورنکردنی است. همین روز جمعه 12 اسفند، ملت ایران حماسه جدیدی را خلق کرد که غرب حیرت زده را که هنوز مبهوت راز ایستادگی ایران اسلامی در برابر تحریم های "فلج کننده" بود، انگشت به دهان گذاشته است.
سرویس سیاسی جهان- عبدالله الماسی: برای بسیاری از مردم دنیا باور نکردنی بود که در شرایط تحریم و تهدید بی سابقه و در حالی که رکورد مشارکت پارلمانی در خود آمریکا و اروپا هم به 50 درصد نمی رسد، در انتخابات مجلس ایران تحت فشار، مشارکت بیش از 64 درصدی ثبت شود؛ 10 درصد بیشتر از انتخابات مجلس هشتم. در این باره چندین نکته مهم قابل ذکر است:

1. چندین قطعنامه اقتصادی، تحریم های پی در پی، فشار بی امان سیاسی و حتی تهدید نظامی بخشی از به آب آتش زدن‌های غرب صهیونی برای فشار به ملت ایران بود که در ماه های منتهی به انتخابات به اجرا در آمد که شاید ملت ایران را از پیگیری آرمان های انقلاب اسلامی ناامید و دلسرد کند؛ پاسخ مردم اما روشن و پر معنا بود: مشارکت 64 درصدی.

2. در انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی "خط تحریم انتخابات" در هم شکسته شد. پروژه تحریم انتخابات مجلس از چندین ماه پیش و در بی سابقه ترین اتحاد میان جریان اپوزیسیون داخلی و خارجی رسما کلید خورد و حتی بودند افراد ظاهرا معتدل که سخن از تحریم راندند. از محمد خاتمی، رئیس دولت اصلاحات و زندانیان فتنه 88 گرفته تا افرادی همچون سازگارا و نوری زاده همگی در تحریم انتخابات هم نظر بودند و به 2 صورت پنهان و آشکارا آن را تبلیغ و ترویج می کردند. بماند که خاتمی به یکباره و پس از درک حماسه 12 اسفند ترجیح داد جز تحریم کنندگان نباشد
.
کار شبکه های ماهواره ای در روزهای منتهی به انتخابات، به التماس کردن هم رسید. تیم های شایعه پراکنی و ناامیدسازی مردم در داخل کشور هم در قالب شعارنویسی، ارسال گسترده پیامک و ایمیل و... همین خط را پیش بردند. حتی شخصیت هایی همچون آقای هاشمی رفسنجانی که پبش از هر انتخابات چندین بار مردم را به شرکت پرشور در سرنوشت کشور دعوت می کرد، این بار روزه سکوت گرفت و دم بر نیاورد...
همه این قطعات همچون پازلی ده ها تکه ای کنار هم جفت شد اما به مدد تدبیر رهبر انقلاب و بصیرت و ولایتمداری ملت، تصویری که از این پازل بدست آمد نه "تحریم" و "انتخابات سرد و بی رونق" که رکوردی جدید از تجلی مردمسالاری دینی بود.

3. مهمترین ادعایی که پس از انتخابات ریاست جمعوری دهم از سوی فعالان و سران جریان فتنه مطرح شد، این بود که "مردم اعتماد خود را به نظام از دست داده اند". آنان این ادعا را هزاران بار و به انحا مختلف به عنوان سخنگوی ملت ایران مطرح کردند و صدها تحلیل و گزارش نوشتند که ایرانیان دیگر انگشت خود را با جوهر رای، رنگی نخواهند کرد.
باید اذعان کرد که بخشی از دلسوزان نظام هم حتی تا روز برگزاری انتخابات تحلیلی قاطع در این باره نداشتند و تصور یک انتخابات سرد در دل آن دلهره افکنده بود.
البته همان زمان، رهبر معظم انقلاب با رد ادعای فتنه گران، در یك پیش‌بینی معجزه‌گونه بر "حضور مستحکم" مردم در انتخابات آتی(مجلس نهم) تاکید داشتند. ایشان در نماز جمعه 20 شهریور 88 تأكید فرمودند: مردم به نظام اعتماد دارند، نظام هم به مردم اعتماد دارد. ان‌شاء اللّه خواهید دید در انتخابات آینده -كه حالا دو سه سال دیگر است- همین مردم با وجود همین بازیگرى‎اى كه مخالفان و دشمنان و غافلان و بى خبران داخلى كردند، یك حضور مستحكمِ قوى‌اى در انتخابات خواهند داشت.
روز جمعه همه دیدند که چه شد و اعتماد مردم به نظام از چه جنسی است. در بستر همین اعتماد، ملت یکپارچه به صحنه آمد، نمایندگان خود را گلچین کرد و به خانه ملت فرستاد.

4. در ایام فتنه 88، التهاب و فضای سنگینی بر کشور سایه افکند و تا مدت ها بسیاری از فعالیت ها را تحت تاثیر قرار داد. این جو نامطلوب حتی تا روز 11 اسفند و آغاز انتخابات مجلس نهم، کم و بیش ادامه داشت. مهمترین ویژگی این فضا تردیدافکنی در دل دوستداران جمهوری اسلامی و تحلیل های کم مایه از موضع مردم در این باره بود اما حماسه حضور روز جمعه این نقطه سیاه را در دل خود کاملا هضم کرد و خط پایانی شد بر فضای تردید و رونمایی از "نسخه جدید اعتماد ملت به نظام".
در واقع انتخابات مجلس نهم نوعی رفراندوم برای انتخاب مجدد جمهوری اسلامی بود؛ رفراندومی که نتیجه آن "نه" به فتنه و عوامل آن و "بیعت" مجدد با جمهوری اسلامی و ولایت فقیه بود. از این پس فضا کاملا دگرگون است؛ امید و اعتماد جای تردید و شک را گرفته و جبهه ضدانقلاب هم به انزوای خود معترف است.

5.نباید تردید کرد که مهمترین علت خلق انتخابات 64 درصدی روز 12 اسفند ماه تدابیر و هوشمندی رهبر فرزانه انقلاب بود. تاکیدات بجا و روشنگرانه ایشان درباره اهمیت انتخابات مجلس نهم، افشای توطئه های دشمن در این باره، توصیف وضعیت و جایگاه کنونی ایران در جهان اسلام، منطقه و دنیا برای مردم، تاکید به شورای نگهبان برای افزایش تایید صلاحیت ها و ... از جمله مورادی است که تاثیر ملموسی بر حضور حداکثری مردم در انتخابات گذاشت و همگان دیدند اقشار مختلف رای دهندگان علت حضور خود در انتخابات را "لبیک به رهبر" عنوان می کردند.
نکته دیگری که در این باره قابل توجه است نوع برخورد رهبر انقلاب از فردای روز انتخابات خرداد 88 با حدود 14 میلیونی بود که به میرحسین موسوی و مهدی کروبی رای دادند. ایشان هم در آن ایام فتنه گون هم در ادامه، همه رای دهندگان را تکریم کردند و حضور آنان در انتخابات را قابل تقدیر دانستند. رویکرد هوشمندانه رهبر انقلاب در این عرصه نیز "جذب حداکثری و دفع حداقلی" بود؛ رویکردی که روز جمعه مهر موفقیت خورد و نشان دادند که قریب به اتفاق آن 14 میلیون نه اپوزیسیون نظام که اپوزیسیون دولت اند.
می توان رای آوری مخالفان دولت را هم نتیجه حضور این طیف در انتخابات مجلس ارزیابی کرد.

6. از دیگر برکات انتخابات اخیر تجلی واقعی "مردم سالاری دینی" به معنای واقعی کلمه بود. این الگوی بی نظیر جمهوریت بارها امتحان خود را به خوبی پس داده که انتخابات ریاست جمهوری دهم از نمونه های بارز آن است. هرچند غرب صهیونی با هدایت جریان فتنه کوشید حلاوت جهش بزرگ این الگو را در کام ایرانیان و مسلمانان دنیا تلخ و آن را نتیجه حضور طیفی افراطی در صحنه انتخابات توصیف کند اما حماسه 12 اسفند که بدون حضور افراطیون خلق شد، نشان داد که ادعای دشمنان نظام درباره انتخابات سال 88 بی پایه و حماسه های انتخاباتی در ایران مخلوق الگوی "مردمسالاری دینی" است؛ الگویی که غرب از پاسخ به آن عاجز مانده و در ممانعت از الهام گیری ملت های مسلمان از این الگو ناتوان است.
چشم تیزبین انقلابیون مسلمان منطقه هم که در ابتدای انقلاب خود هستند، به انتخابات مجلس نهم دوخته شده بود که ببینند بعد جمهوریت نظام در موقعیتی متفاوت از انتخابات جنجالی خرداد 88، چه نمودی پیدا می کند. اکنون می توان قاطعانه گفت، ملت های مسلمان از پیگیری رویکرد عدالتخواهانه انقلاب اسلامی ایران خرسندند و از این الگو الهام خواهند گرفت.

7. این انتخابات هفتمین رای اعتماد مردم به گفتمان و مبانی جریان اصولگرایی –در واقع همان خط انقلاب- بود. مردم پس از حدود 5 سال و از سال 81 با شوراهای دوم به جبهه اصولگرایی اقبال نشان دادند و در انتخابات هفتمین دوره مجلس، نهمین انتخابات ریاست جمهوری، مجلس هشتم، شوراهای سوم، انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری و مجلس نهم به خط این جریان رای اعتماد دادند.
البته رای منفی به برخی از نمایندگان مجلس هشتم هم نشان داد که ملت ایران با کسی عقد اخوت نبسته است.

8. در بین کسانی که با رای مردم راهی مجلس شده یا در آستانه ورود به مجلس هستند، نام هایی به چشم می خورد که بخشی از جریان اپوزیسیون آنان را در لیست مخالفان ولایت فقیه و نظام قرار داده اند. نمونه بارز این افراد علی مطهری است. گرچه او موفق نشد در دور نخست حوزه انتخابیه تهران راهی مجلس نهم شود اما جز 10 نفر اول قرار گرفت و به مرحله دوم راه یافت.
فارغ از انتقادات متعددی که به عملکرد مطهری وارد است اما وی نه اصلاح طلب به نظر می رسد و نه ضدانقلاب و مخالفت ولایت فقیه. مطهری چند روز پبش از انتخابات مجلس نهم در دانشگاه الزهرا(س) گفته است: ولایت فقیه از نظر سروش به معنی استبداد ظالم است و از نظر برخی تندروها به معنی استبداد عادل، در حالی که ما آن را استبداد نمی دانیم.

برخی محافل اپوزیسیون توصیف اغراق آمیزی از مواضع علی مطهری کرده و حتی او را تا درجه مخالفت با ولی فقیه به خود نزدیک کرده اند اما در واقع ضدیت مطهری با دولت و رویکرد خبرساز شخص رئیس جمهور محدود شده است.
بر این اساس بیراه نیست که رای بالای مطهری را از آن مردمی دانست که از مخالفان جدی دولت محسوب می شوند.

9. نمایندگانی که عصاره حماسه روز 12 اسفند هستند و مجلس نهم را شکل خواهند داد باید قدر بصیرت و اعتماد ملت ایران را که در اوج تحریم، فشار و تهدید همچنان حماسه آفرینی می کند، بداند و خواسته های آنان را که همان آرمان های امام راحل و انقلاب است با جدیت و به دور از هیاهوی سیاسی پیگیری کنند.

تعداد صفحات : 14

درباره ما
Profile Pic
عزیزم عاشقی دارد کلاسی - نباشد در خور هر عام و خاصی - معلم الله و درسش جنون است - الفبا ح - س - ی - ن است
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 84
  • کل نظرات : 23
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 42
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 47
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 71
  • بازدید ماه : 145
  • بازدید سال : 2,741
  • بازدید کلی : 22,793
  • کدهای اختصاصی

    ابزار وبلاگ

    ابزار وبلاگ

    اوقات شرعی

    ابزار وبلاگ

    وب سایت ختم قرآن مجید

    اسلایدشو