loading...
سلام بر مهدی(عج )
مهدی علوی بازدید : 194 یکشنبه 11 فروردین 1392 نظرات (5)
ما باید به زندگی از عینک امتحان نگاه کنیم؛ نه با حادثه ها به شکل امتحان نگاه کنیم، به غیر حادثه‌ها هم با نگاه امتحان نگاه کنیم. بعضی‌ها نشستند و می‌خواهند نمرات امتحانی را بشمارند.
 
حجت الاسلام علیرضا پناهیان
به گزارش جهان، در ادامه صوتی از سخنرانی حجت الاسلام پناهیان با موضوع "عینک امتحان" آمده است؛ پناهیان در این سخنرانی به مهم ترین  امتحانات الهی اشاره می کند٬ و ابراز می کند: پدیده های بسیار روشن و واضحی در انسان هستند که  برای ما روشن است ولی انگار عمیقا ارتباط با آن برقرار نکرده ایم و متناسب با آن رفتار نمی کنیم
 
به عنوان نمونه٬ ما با مفهوم امتحان آشنا هستیم٬  هم در زندگی خودمان با امتحانات سرکار داریم٬ و هم در رابطه بین خودمان و خدا خیلی شنیدیم و گاهی هم حس کردیم که خداوند متعال دارد از ما امتحان می گیرد٬ و خدا بندگان خودشان را به چیزی مبتلا می کند که بتواند از آنها امتحان بگیرد.

مفهوم امتحان برای ما کم و بیش روشن است٬ پدیده امتحان را کم و بیش با آن مواجه می شویم٬‌ ولی چرا عمیقا با آن ارتباط برقرار نمی کنیم؟کسی که بخواهد عمیقا با امتحان ارتباط برقرار کند٬ طبق آن چیزی که قرآن می گوید٬ باید کل زدگی را از دریچه امتحان ببیند.

آیا امتحان یک حادثه ویژه است؟ آیا امتحان پدیده خاصی است که گاهی در زندگی انسان اتفاق می افتد؟
ما باید به زندگی از عینک امتحان نگاه کنیم؛ نه با حادثه ها به شکل امتحان نگاه کنیم، به غیر حادثه ها هم با نگاه امتحان نگاه کنیم. بعضی ها نشستند و می خواهند نمرات امتحانی را بشمارند؛ ولی ما در اینجا که نمره نداریم، اینکه چرا این کم است و چرا زیاد است، همه اینها امتحان است.

از دریچه امتحان به زندگی نگاه کردن یعنی درست نگاه کردن؛ جالب اینجا است که طرف از دریچه امتحان به زندگیش نگاه نمیکنه بعد می خواهد زندگیش را درست کند؛ این که نمیشه.

دنیا فقط امتحان است، البته در امتحان سختی و آسانی است؛ در امتحان شادی و غم است؛ کدام شادی را خدایا به ما می‌دهی، آن شادی که خدا بتواند ما را با آن امتحان کند؛ لذا می فرماید وقتی من شادی و غم را بهت میدم، وقتی شادی دادم نگی خدا به من احترام داده، خدا پاداش و شادی را در آخرت می دهد، و وقتی بلا بهت می دم نگو خدا به من اهانت کرد، بلکه خدا دارد امتحان می گیرد.

پس معلوم است که ما برای امتحان آفریده شده این و تمام طراحی ها برای امتحان است.

البته در جاهایی هم داریم که آنجا می شود امتحان نهایی، که استثناهایی وجود دارد؛ مثلا عمر سعد در کربلا داشت از همین امتحانات عادی می داد، که به یکباره در آن امتحان رد شد، و آن امتحانش شد امتحان نهایی.

مهدی علوی بازدید : 217 شنبه 10 فروردین 1392 نظرات (2)

 
نخبگان کشور باید ابتدا مسائل اصلی و فرعی کشور را شناسایی کنند و جریان پیشرفت‌های کشور را در این مسیر قرار بدهند.
 
به گزارش جهان، نخستین مسئله، فهم مسائل اصلی و فرعی در حوزه‌های مختلف است. به عبارت دیگر، در زمینه‌ی سیاست، اقتصاد، مدیریت کشور و علوم مختلف، ابتدا باید نخبگان مسائل اصلی و فرعی را برای مسئولان مربوط و مردم تبیین سازند.
 
«دشمنانی که مایل نیستند پیشرفت و ترقی و رشد همه‌جانبه‌ی ملت ایران را ببینند، دو کار عمده در برنامه‌ی آن‌ها وجود دارد: یکی اینکه تا آنجایی که بتوانند مانع‌تراشی کنند که ملت نتواند به این پیشرفت‌ها و رشد دست پیدا کند؛ با تحریم، با تهدید، با مشغول کردن مدیران به کارهای درجه‌ی دو و فرعی، به منعطف کردن حواس ملت بزرگ ایران و نخبگان کشور به کارهایی که در فهرست کارهای اصلی آن‌ها قرار ندارد؛ یعنی مانع شدن عملی.»
 
مقام معظم رهبری در بیانات ابتدای سال، در حرم رضوی، اشاره کردند یکی از نقشه‌های اصلی دشمن مشغول کردن نخبگان کشور به کارهای درجه‌ی دو و فرعی است. از این رو، شناخت اهم از مهم و تشخیص مسائل اصلی و فرعی یکی از وظایف نخبگان است که باید به آن توجه بسیاری شود. یکی از زمینه‌هایی که سالیان دراز مسیر علمی و پیشرفت کشورها را متأثر کرده است و انسان را از خداگرایی و آخرت‌طلبی دور کرده است، این است که غرب در علوم مختلف مسائل اصلی و فرعی را تغییر داده و رویکرد جدیدی را به اقتصاد، مدیریت، جامعه و... ارائه کرده است.
 
به عبارت دیگر، مهم‌ترین دستاورد تمدن غرب، در بسیاری از شئون زندگی، تغییر مسائل اصلی و فرعی به یکدیگر است. دامنه‌ی این بحث به حدی گسترده است که این امر، هم در خصوص تمدن غرب صادق است و هم در مورد تعامل تمدن غرب با سایر ملت‌ها ساری و جاری است.
 
بررسی تاریخ ملت‌های مختلف از جمله ژاپن، چین و بسیاری از کشورهای دیگر نشان می‌دهد که این کشورها زمانی به رشد و توسعه نائل آمده‌اند که قصد داشتند از وابستگی به آمریکا دوری گزینند و خود، راه خود را بپیمایند.
 
کیم وو جونگ، رئیس اسبق شرکت کره‌ای دوو، در کتاب «سنگ‌فرش‌های خیابان» که دربردارنده‌ی خاطرات اوست، بیان می‌کند که کره و شرکت دوو زمانی توانست بر پای خود بایستد و رشد کند که به دنبال وابستگی به آمریکا نبود، از آن قطع امید کرده بود و قصد داشت که خود، خود را توسعه بدهد. رهبری در بیانات خود در حرم امام رضا(علیه السلام) فرمودند:
 


«ملت ما با پیشرفت‌ها ثابت کرد که در سایه‌ی آمریکا زندگی نکردن، به معنای عقب‌افتادگی نیست؛ این نکته‌ی مهمی است. قدرتمندان عالم، استعمارگران ‌ـ‌در روزی که استعمارِ مستقیم بود‌ـ‌ و امروز آمریکا، می‌خواهند به ملت‌های دنیا اثبات کنند که اگر می‌خواهید زندگی خوب داشته باشید و پیشرفت کنید، باید زیر سایه‌ی ما بیایید. ملت ایران اثبات کرد که این حرف دروغ است. ملت ما ثابت کرد که وابسته نبودن به آمریکا و قدرت‌های بزرگ نه فقط موجب عقب‌افتادگی نیست، بلکه موجب پیشرفت است.» 
 
....
مهدی علوی بازدید : 151 چهارشنبه 07 فروردین 1392 نظرات (0)
 یکی از اصلی‌ترین مشخصه‌های سخنرانی امسال رهبر معظم انقلاب، ابعاد گسترده بین‌المللی بود. حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در حوزه‌هایی که به ایران مربوط است، به تشریح موقعیت کلان کشورمان در نظام بین‌المللی پرداختند.

خبرگزاری فارس: ابعاد بین‌المللی بیانات رهبر انقلاب در مشهد مقدس

به گزارش فارس، مقام معظم رهبری به‌سنت هرساله، امسال نیز در روز اول فروردین در بارگاه مطهر ثامن‌الحجج علیه‌السلام سخنان مهمی را ایراد فرمودند که می‌تواند رهنمودهای مهمی را برای مردم و مسوولان کشور طی سال جدید دربر داشته باشد.

یکی از اصلی‌ترین مشخصه‌های سخنرانی امسال رهبر انقلاب، ابعاد گسترده بین‌المللی بود. رهبری در حوزه‌هایی که به ایران مربوط است، به تشریح موقعیت کلان کشورمان در نظام بین‌المللی پرداختند.

فارس در این گزارش به بررسی ابعاد بین‌المللی سخنان رهبر فرزانه انقلاب می‌پردازد.

* دشمنان ایران در عرصه بین‌المللی

یکی از مطالبی که در این سخنرانی مورد تصریح مقام معظم رهبری قرار گرفت، تبیین دیگربار ابعاد دشمنی‌های برخی کشورهای غربی با نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، رهبری انقلاب اسلامی، رژیم ایالات متحده آمریکا را به عنوان مرکز و محور دشمنی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران شناختند. پس از این کشور، بریتانیا از سوی رهبر انقلاب اسلامی به‌عنوان دشمن معرفی شد که البته این امر دارای سابقه طولانی است. به فرانسه نیز هشدار داده شد که با توجه به تاریخ روابط دو کشور، سعی نکند بین خود و ایران دشمنی به‌وجود آورد، روندی که از زمان بر سر کار آمدن «نیکلا سارکوزی» دنبال شد و در دوران «فرانسوا اولاند» هم ادامه دارد. در خصوص رژیم صهیونیستی هم تصریح شد که این رژیم حتی کوچک‌تر از آن است که در ردیف دشمنان ایران قلمداد شود.

...

* جامعه جهانی

مقام معظم رهبری در سخنانی که در مشهد مقدس ایراد فرمودند، نسبت به تعبیری که کشورهای غربی از «جامعه جهانی» دارند نیز انتقادی جدی داشتند. به فرموده ایشان آنچه غرب از آن به‌عنوان جامعه جهانی یاد می‌کند، چیزی بیشتر از چند کشور بلوک سرمایه‌داری جهانی نیست که میل و اراده خود را به تمام جهان تسری می‌بخشند.

...

* مذاکره با آمریکا و مساله حساس هسته‌ای

یکی از اصلی‌ترین مباحثی که در سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی مطرح شد، بحث مذاکره با آمریکا بود. بدبینی نسبت به تقاضاهای آمریکایی‌ها برای مذاکره با جمهوری اسلامی ایران و لزوم رعایت خطوط قرمز رهبری در هرگونه مذاکره از جمله مواردی بود که رهبر انقلاب اسلامی بدان اشاره کردند.

مقام معظم رهبری تاکید کردند که آمریکایی‌ها نه‌ به‌دنبال مذاکره منطقی برای یافتن راه حل در خصوص مساله هسته‌ای ایران بلکه به‌دنبال تحمیل نظر خود به ایران هستند. بنابراین مذاکره برای آمریکایی‌ها ابزار جنگ دیپلماتیک است نه گفتگوی سازنده و همکاری دیپلماتیک.

....

مهدی علوی بازدید : 234 سه شنبه 22 اسفند 1391 نظرات (0)

 یک نویسنده و محقق علمی و دینی گفت: عید نوروز به این دلیل مورد تایید ائمه قرار گرفته است که در این روز جبرئیل بر پیامبر فرود آمده و وحی را نازل کرده است همچنین روزی است که حضرت علی(ع) بر شانه‌های پیامبر بالا رفته و بت‌های کعبه را نابود می‌کند.

 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد ابوطالبی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که «نوروز یک عید ایرانی است» اظهار کرد: نمی‌توان عید نوروز را یک عید اسلامی نامید، اما آنچه که مهم است این است که خیلی از رفتارها و آداب و رسوم عید نوروز مورد تایید دین اسلام قرار گرفته است و چیزهایی که دین با آن مخالف است بحث خرافات است، وگرنه نکات مثبت آن را قبول دارد و خرافات را رد می‌کند.
 
وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) گفت: روزی گروهی به خدمت رسول‌خدا رسیدند و یک ظرف شیرینی به پیامبر تقدیم کردند و وقتی پیامبر علت را پرسید گفتند بخاطر روز نوروز است و پیامبر گفت نوروز چیست؟ گفتند عید ایرانیان و پیامبر پاسخی که داد این بود که کاش هر روزمان نوروز باشد و شبیه همین داستان نیز در مورد حضرت علی‌(ع) اتفاق افتاده است.
 
دلایلی که ائمه، نوروز را تایید می‌کنند
 
ابوطالبی در ادامه با اشاره به یک رویداد اسلامی دیگر گفت: روزی معلی بن خُنَیس‌ به خدمت امام صادق(ع) آمد و امام از او پرسید آیا می‌دانی امروز چه روزی است؟ گفت نه ولی می‌دانم روزی است که ایرانی‌ها این روز را به یکدیگر تبریک می‌گویند و آن را با عظمت می‌دانند.
 
این استاد دانشگاه ادامه داد: امام صادق(ع) به او گفت این عید تنها مختص ایرانیان نیست بلکه عظمت نوروز سابقه دیرینه‌ای دارد، امام در ادامه با اشاره به چند نمونه از اتفاقات که قبل از عید نوروز اتفاق افتاده گفت: در این روز خداوند از مردم عهد بندگی گرفته است. کشتی حضرت نوح به کوه جودی می‌رسد و طوفان آرام گرفته و کشتی در یک جا مستقر می‌شود.
 
ابوطالبی گفت: یکی دیگر از دلایلی که عید مورد تایید ائمه قرار گرفته است این است که در این روز جبرئیل بر پیامبر فرود آمده و وحی را نازل کرده است و عید نوروز روزی است که حضرت علی(ع) بر شانه‌های پیامبر بالا رفته و بت‌های کعبه را نابود می‌کند.
 
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: پنجمین واقعه مهمی که در روز عید نوروز اتفاق می‌افتد این است که حادثه غدیر خم و فرمان بیعت با حضرت علی(ع)، در روز عید نوروز بوده است و تمامی این حوادث مهم نشان از این دارد که عید نوروز برای دین اسلام قابل ارزشگذاری است.
 
آداب نوروز
 
ابوطالبی در ادامه با اشاره به آداب نوروز گفت: بعد از اینکه اسلام آمد و با مساله نوروز مواجه شد، آدابی که ائمه برای ما نقل کرده‌اند باعث شد که عید ما رنگ و بوی معنوی و دینی به خود بگیرد و در مفاتیح هم به آداب عید نوروز اشاره شده است.
 
این نویسنده و محقق ادامه ادامه داد: امام صادق(ع) برای اینکه بتوانیم نوروز را با بهترین آداب شروع کنیم به معلی گفت در روز نوروز غسل انجام دهید. غسل یکی از کارهای مذهبی است که ما در روز جمعه و اعیاد مذهبی هم به غسل سفارش شده‌ایم و تاکید شده که در روز عید نوروز با پاکیزه‌ترین لباس و عطر خود را معطر کنیم.
 
وی ادامه داد: یکی دیگری از آدابی که در نوروز به آن سفارش شده‌ است این است که آن روز را روزه بداریم، چرا که روزه یک عمل عبادی است و روز نوروز چهار رکعت نماز دارد که برای خواندن آن می‌توان به مفاتیح‌الجناح مراجعه کنیم.
 
ابوطالبی خاطرنشان کرد: تمامی این اعمال عبادی نشان از این دارد که عید نوروز ما مورد تایید ائمه قرار گرفته است و آنچه مورد تایید نیست خرافات‌ آن روز است.
 
وی با بیان این‌که «اسلام همواره به صله رحم تاکید دارد و یکی از کارهایی که در عید نوروز سفارش شده، صله رحم است» افزود: انجام صله رحم باعث می‌شود که انسان پاکیزه شود، اموال او زیاد می‌شود، بلا را دور می‌کند و مرگ ناگهانی را به تاخیر می‌اندازد و این صله رحم که در ایام نوروز جزء آداب و رسوم است مورد تایید ائمه هم قرار گرفته است.
 
این استاد دانشگاه با اشاره به آیه «یا مقلب القلوب و الابصار» که در لحظه تحویل سال خوانده می‌شود، تصریح کرد: محتوا و مضمون این آیه به معنی درخواست تحول است، همانگونه که در نوروز طبیعت متحول می‌شود و شادابی می‌آید به همان طریق ما نیز از خدای متعال درخواست تحول روحی، رفتاری و روانی داریم و «حول حالنا الی احسن حال» به معنی این است که انسان بعد از یک عمر گناه می‌خواهد شاداب و متحول شود و نشاط معنوی داشته باشد.
 
وی در ادامه با اشاره به یکی از مهمترین مسائلی که باید در عید نوروز و ایام تحویل سال به آن توجه داشته باشیم، گفت: محاسبه و بررسی اعمال سال گذشته خیلی مهم است اینکه ما بدانیم چه عملکردی داشته‌ایم و تصمیم بگیریم در سال جدید متحول شویم.
 
فلسفه حضور در بقاع متبرکه در لحظه تحویل سال
 
وی گفت: در لحظه تحویل سال دعا کردن و به یاد خدا بودن مهم است و در آداب دعا داریم که در امکان مقدس به دعا بپردازید.
 
ابوطالبی با اشاره به حضور مردم در زمان تحویل سال در بقاع متبرکه اظهار کرد: از آیینی که ما ایرانیان در زمان تحویل سال به آن اهمیت می‌دهیم حضور در بقاع متبرکه است و دعا کردن در اماکن مقدس و روزهای خاص هم در دین اسلام و هم در آیین نوروزی به آن توصیه شده است و بهترین جا برای دعا کردن بقاع متبرکه است.
 
وی ادامه داد: در لحظه تحویل سال دعا کردن و به یاد خدا بودن مهم است و در آداب دعا داریم که در امکان مقدس به دعا بپردازید 

مهدی علوی بازدید : 120 شنبه 19 اسفند 1391 نظرات (0)
رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان:
اعضای شورای نگهبان باید همانگونه که تا به حال براساس قانون عمل کرده اند، در انتخابات ریاست جمهوری نیز در چارچوب قانون عمل کنند و در نهایت هر فردی که براساس ضوابط قانونی، از این صافی عبور کرد، می تواند وارد انتخابات شود.

به گزارش صراط،حضرت آیت الله خامنه‌ای نگاه بلندمدت به مسائل مدیریتی و تشکیلاتی و همچنین اهداف و آرمانهای نظام را از لوازم مهم حرکت مستمر و صحیح به سوی اهداف تعیین شده نظام اسلامی برشمردند و افزودند: در نگاه بلندمدت، نسبت به اهداف، دشمن و مسیر حرکت، شناخت درستی وجود دارد و بر همین اساس، سختی ها و فراز و نشیب ها قابل پیش بینی است.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: اگر در دوران مبارزه، چنین نگاه بلندمدتی وجود نداشت، قطعاً مبارزه به شکست منتهی می شد اما امام بزرگوار (ره) با ایمان و استقامت و استحکام روحی و امید به آینده، ایستاد و سرانجام مبارزه با همه سختی های خود، به پیروزی رسید.

ایشان شرایط کنونی را نسبت به دوران مبارزه، به مراتب دشوارتر و پیچیده تر توصیف کردند و افزودند: در این شرایط باید از نگاههای کوتاه مدت و مقطعی دوری و با ایمان به اسلام و تکیه به مردم و روحیه امیدوارانه، استمرار حرکت رو به جلو را تضمین کرد.

رهبر انقلاب اسلامی یکی از وظایف علما و روحانیون را حفظ و تقویت روحیه امید در مردم بویژه جوانان دانستند و تأکید کردند: باید دائماً در کوره امید دمیده شود، بخصوص که نشانه های امید فراوان است.

حضرت آیت الله خامنه ای یکی از نشانه های امید را، استمرار موفقیت های روزافزون ملت ایران ارزیابی و خاطرنشان کردند: عظمت کنونی و مرکزیت فکری ملت ایران در دنیای اسلام، تسلط گفتمان دینی در کشور، پیشرفتهای علمی و فناوری، نفوذ سیاسی و بین المللی نظام اسلامی و اقدامات زیربنایی عدالت محور در کشور، دستاوردهای شگرفی است که قبل از انقلاب اسلامی و یا در ابتدای پیروزی آن، غیرقابل تصور بود.

ایشان این دستاوردها را نشان دهنده پیشرفت نظام اسلامی دانستند و افزودند: یکی دیگر از نشانه های پیشرفت، سراسیمگی، عصبانیت و شدت عمل دشمن است.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: اگر نظام اسلامی پیشرفت نداشت، دشمنان تا این حد سراسیمه و عصبانی نمی شدند.

حضرت آیت الله خامنه ای، موضوع هسته ای را یکی از چالش های پیش روی نظام اسلامی برشمردند و خاطرنشان کردند: البته این چالش به زیان ما نبوده و نخواهد بود.

ایشان با اشاره به نشست اخیر جمهوری اسلامی ایران و 1 + 5 در آلماتی قزاقستان افزودند: در این دیدار غربی ها کار مهمی انجام ندادند که از آن تعبیر به دادن امتیاز شود بلکه آنها فقط به بخشی از حقوق ملت ایران، اعتراف کوچکی کردند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سابقه غربی ها در نادیده گرفتن صحبت ها و یا توافقات خود، تأکید کردند: برای سنجش صداقت غربی ها در نشست اخیر با ایران، باید منتظر اجلاس بعدی بود.

حضرت آیت الله خامنه ای تحریم ها را یکی دیگر از چالش ها برشمردند و در تبیین علت آن گفتند: بهانه تحریم ها به ظاهر موضوع هسته ای است اما علت اصلی آن یک هدف بلندمدتی است که غربی ها به دنبال آن هستند.

ایشان، رودررو قرار دادن مردم در مقابل نظام اسلامی را هدف اصلی از تحریم ها دانستند و افزودند: امید غربی ها این بود که با فشار آوردن به مردم، آنها در مقابل نظام قرار گیرند اما آنچه که در 22 بهمن امسال اتفاق افتاد برخلاف آرزو و خواسته آنها بود.

رهبر انقلاب اسلامی، حضور گسترده و پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال را موضوعی بزرگ و مهم برشمردند و خاطرنشان کردند: برآوردهای دقیق و بررسی های افراد خبره و صاحب تجربه نشان می دهد که حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال نسبت به سالهای گذشته بیشتر، متراکم تر، گرم تر و با نشاط تر بوده است.

حضرت آیت الله خامنه ای با طرح این سئوال که چنین حضوری بخصوص حضور شاداب مردم، با وجود مشکلات اقتصادی، آن هم بعد از گذشت 34 سال از انقلاب اسلامی، چه معنایی دارد؟ افزودند: معنای این حضور پرصلابت در واقع پاسخ ملت ایران به آنچه که آنها «تحریم های فلج کننده» می نامیدند، بود و تأثیر این حضور، در میدانهای بین المللی نیز مشهود است.

رهبر انقلاب اسلامی، حضور مردم در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری را نیز نقش آفرین و تأثیرگذار خواندند و تأکید کردند: در آن زمان هم، به اذن خداوند و به فضل پروردگار دلهای مردم به سمت حرکت انتخاباتی تمایل پیدا خواهد کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای، انتخابات در نظام جمهوری اسلامی را یکی از بهترین، آزادترین و استانداردترین انتخابات در دنیا برشمردند و افزودند: اینکه برخی تلاش دارند، بررسی صلاحیت ها در انتخابات را به عنوان یک اشکال نظام اسلامی مطرح کنند، سخن غیرفنی و ناشیانه ای است زیرا بررسی صلاحیت کاندیداها و عبور آنها از صافی های قانونی، در دموکراسی های دنیا وجود دارد.

ایشان هدف از بررسی صلاحیت کاندیداها در انتخابات را عرضه افراد دارای شرایط لازم و متناسب با میل و رغبت مردم در انتخابات دانستند و خاطرنشان کردند: باید در انتخابات، افرادی حضور یابند که دارای صلاحیت ها و حد و اندازه های لازم برای مسئولیت ریاست جمهوری باشند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مسئولیت سنگین شورای نگهبان در بررسی صلاحیت ها، افزودند: اعضای شورای نگهبان باید همانگونه که تا به حال براساس قانون عمل کرده اند، در انتخابات ریاست جمهوری نیز در چارچوب قانون عمل کنند و در نهایت هر فردی که براساس ضوابط قانونی، از این صافی عبور کرد، می تواند وارد انتخابات شود.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید برلزوم پرشور بودن انتخابات ریاست جمهوری، خاطرنشان کردند: امیدواریم با عنایت پروردگار، منتخب مردم هم، فردی باشد که مایه رضای الهی باشد و مردم را به آرزوهای بزرگ آنها از انقلاب اسلامی، نزدیک کند.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه به موضوع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نیز اشاره کردند و گفتند: برخی از این مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها است و برخی هم مربوط به مدیریت ها و سیاست های اقتصادی است اما نکته مهم این است که این مشکلات قابل حل هستند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: من به مسئولان برای حل موضوع گرانی توصیه مؤکد کرده ام و اکنون آنها باید گزارش دهند که چه کرده اند؟

ایشان تأکید کردند: مسئولان باید برای حل این مشکلات، برنامه ریزی و تلاش کنند زیرا این مشکلات قطعاً قابل حل هستند.

رهبر انقلاب اسلامی برخی از چالش های پیش روی نظام اسلامی از جمله تحریم ها بویژه ممنوعیت واردات برخی کالاها را به نفع کشور دانستند و افزودند: نتیجه این تحریم ها، بازگشت به خود و جوشش از درون است همانگونه که درخصوص اورانیوم بیست درصد مورد نیاز راکتور تحقیقاتی تهران، اتفاق افتاد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تولید رادیو دارو در راکتور تحقیقاتی تهران و فشار غربی ها در خصوص اورانیوم بیست درصد به منظور تسلیم شدن ایران در مقابل خواسته های آنها خاطرنشان کردند: دشمنان ملت ایران به دلیل نشناختن ملت ایران و اشتباههای محاسباتی، در این قضیه راههای پرپیچ و خم و عجیب و غریبی را پیشنهاد دادند که احتمال رسیدن اورانیوم بیست درصد از این راهها، صفر بود و بر همین اساس نظام اسلامی زیر بار این پیشنهادها نرفت.

ایشان افزودند: آنها برای تحریک افکار عمومی دنیا و دوستان ایران، یک طراحی دیگر کردند و رئیس جمهور امریکا از رؤسای جمهور ترکیه و برزیل درخواست کرد وساطت کنند تا ایران یک راه حل میانه ای را بپذیرد.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: من همان موقع به مسئولان گفتم که پیگیری این راه حل اشکالی ندارد اما بدانید که امریکاییها، آن را قبول نخواهند کرد و همانطور هم شد.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: امریکاییها می خواستند به افکار عمومی دنیا القاء کنند که ایران راه حل های منطقی را هم قبول نمی کند اما آنچه که اتفاق افتاد، اثبات واقعیت مهم غیرمنطقی بودن خود امریکاییها بود.

ایشان از این موضوع نتیجه گیری کردند، همانگونه که تحریم، در قضیه اورانیوم 20 درصد باعث شد تا متخصصان جوان کشور با اتکاء به دانش و تواناییهای خود به فناوری اورانیوم بیست درصد و تبدیل آن به صفحه های سوخت دست یابند، در موارد دیگر نیز می توان از فشارها، به نفع کشور استفاده کرد.

رهبر انقلاب اسلامی درخصوص تحریم ها واقعیت دیگری را نیز بیان کردند.

ایشان افزودند: واقعیت این است که کشورهایی که امروز ملت ایران را تحت تحریم قرار داده اند، خودشان گرفتار مشکلات اقتصادی به مراتب سخت تر، سنگین تر و غیرقابل حل هستند.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: امریکا و اروپا اکنون، بین دو محظور قرار گرفته اند و در حال حرکت به سمت استهلاک نیروی اقتصادی هستند.

ایشان افزودند: غربی ها علاوه بر مشکلات اقتصادی خود، گرفتار برخی مشکلات ناشی از تحریم ایران نیز شده اند، این در حالی است که آنها برای مشکلات خود راه حل ندارند اما ایران برای مشکلات اقتصادی خود راه حل دارد.

رهبر انقلاب اسلامی در جمع بندی این بخش از سخنان خود با تأکید بر لزوم تقویت بیش از پیش روحیه امید در میان مردم، خاطرنشان کردند: اگر اعتقاد قلبی واقعی داشته باشیم که همه امور به دست خداوند متعال است و او حاضر، ناظر، مجیب و سامع است، همه دغدغه ها و مشکلات برطرف خواهد شد، بخصوص که نظام اسلامی دارای عزم راسخ، مردم خوب و با ایمان، اهداف روشن و راه معین است.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک انتخاب مجدد آیت الله مهدوی کنی به ریاست مجلس خبرگان، به مباحث مطرح شده در نشست اخیر خبرگان بویژه مسائل مربوط به صدا و سیما اشاره کردند و افزودند: حساسیت نمایندگان مجلس خبرگان به مسائل مهم کشور و موضوعاتی همچون صدا و سیما بسیار مهم و لازم است و باید ادامه پیدا کند.

ایشان سازمان صدا و سیما را یک مجموعه پیچیده فنیِ هنریِ سیاسیِ سازمانی خواندند و خاطرنشان کردند: مسئولان صدا و سیما افرادی خوب، متدین و پایبند به ارزشها هستند اما توقعات و انتظارات نیز از صدا و سیما بسیار بالاتر است.

رهبر انقلاب اسلامی برآورده شدن انتظارات از صدا و سیما را منوط به نگاه بلندمدت مسئولان آن و پرهیز از نگاههای مقطعی و کوتاه مدت دانستند.


مهدی علوی بازدید : 191 شنبه 12 اسفند 1391 نظرات (0)
شرط کامل بودن نماز ازمنظر امیرالمؤمنین(ع)
 
آگاهی از اسرار و ظرافت­های معنوی نماز، باعث تکمیل نماز و به بار نشستن مقصود اصلی از نماز است، به طوری که امام علی(ع) می‌فرماید: «کسی که تأویل نمازش را این گونه نداند، نمازش کمبود دارد و ناقص است».
به گزارش جهان به نقل از فارس، ضمن واکاوی اجمالی نقش نماز در تقرب به خداوند، به ارزش و اهمیت بی‌بدیل این فریضه در آموزه‌های الهی در قسمت‌های قبل اشاره شد و اینکه آگاهی از اسرار نماز به همان میزان از اهمیت و ارجمندی برخوردار است و برای اثربخشی بیشتر نماز، دانستن این اسرار، ضروری و بایسته است، اینک به ابعاد دیگری از این نکته اشاره می‌کنیم.[۱]

* پای درس امیرالمؤمنین(ع)

جابربن عبدالله انصاری می­گوید: حضرت علی(ع) به شخصی فرمودند: ‌ای مرد، آیا تأویل نماز را می‌شناسی؟ عرض کرد: آقای من، آیا نماز تأویلی جز عبادت دارد؟ حضرت فرمودند: آری، به خدا سوگند... تأویل و تفسیر دارد و همه اینها نشانه تعبّد و بندگی است، مرد گفت: اینها را به من بیاموز، آن جناب بعد از بیان تأویل اجزای مختلف نماز فرمودند: «من لم یعلم تأویل صلاته هکذا فهی خداج، أی ناقصة»؛ کسی که تأویل نمازش را این گونه نداند، نمازش کمبود دارد و ناقص است. [۲]

* ظرافت­های معنوی نماز

همان گونه که پیش از گفته شد، آگاهی از اسرار و ظرافت­های معنوی نماز، باعث تکمیل نماز و به بار نشستن مقصود اصلی از نماز است. اما منظور از اسرار نماز چیست؟ آیا اسرار همان آداب نماز است؟ آیا بین اسرار، آداب و حکمت­های نماز تفاوت وجود دارد؟

برای دستیابی به پاسخ این پرسش­ها، لازم است نگاهی به معنای هریک از این اینها داشته باشیم.

الف: سرّ:[۳] در لغت به معنای پنهان کردن مطلبی در دل است[۴] و در اصطلاح، «سرّ» چیزی است که به عالم ملکوت و برتر از آن بر می‌گردد، یعنی به درون و باطن عبادت مربوط می‌شود [و از آن تعبیر به راز، غیب، ملکوت، نهان، باطن، گنجینه و... می­شود] و آن درجاتی دارد که به درجه خاص از نهان (راز) نمی‌توان دست یافت، جز به وسیله کرداری که با حکمت و آداب معادل باشد.

ب: حکمت: هدف، فایده و نتیجه‌ای است که برآن عبادت (نماز) مترتب می‌شود، از قبیل عروج،[۵]نجات از ناشکیبایی و آرامش[۶]و... که آن هم درجاتی دارد.

ج: ادب (آداب): مسایلی است که به اوصاف و احوال نمازگزار بازگشت می‌کند، یعنی، آداب وظیفة کسی است که نماز می­گزارد، مثل اینکه باید حضور و خشوع قلب و خشوع قالب داشته باشد، پیوسته در ذکر باشد و خالص شده و از توجه به غیر معبود خود را حفظ کند و همچنین سایر صفات ظاهری معهود (لباس و مکان و...) را مراعات کند.[۶]

* نتیجه گیری بحث

با توجه به آنچه گفته شد، این سؤال مطرح می شود که چه رابطه­ای بین اینها وجود دارد؟ آیا اسرار نماز همان حکمت‌ها و آداب هستند؟ در پاسخ باید گفت: اولاً آداب، مقدمه حکمت (آثار) و اسرار است و ثانیأ آثار، هدف متوسط نماز و اسرار هدف عالی و نهایی آن هست، پس آداب، علت زمینه­ساز برای نیل به اهداف مذکور است، شاید علّت اینکه غالب کتبی که تحت عنوان اسرار نوشته شده، آمیخته به آداب و آثار نماز است، همین امر باشد.

* پی‌نوشت‌ها:

[۱]. مرکز تخصصی نماز به عنوان یکی از نهادهای پاسخگو به سؤال‌های نماز، از طریق پست الکترونیکی porseshnamaz@yahoo.com، سایت اینترنتی http://namazportal.ir، شماره پیامک ۳۰۰۰۴۱۴۵ و شماره تلفن ۰۲۵۱۷۷۴۰۹۲۰ به پرسش‌های علاقه‌مندان پاسخ می‌گوید.

[۲].بحارالانوار، ۸۱/۲۵۴.

[۳].«سرّ» در مقابل «عَلَن» قرار دارد، آن گونه که «غیب» در مقابل «شهادت» است و آن بر دو قسم است: الف: راز محض (رازی که هیچ گاه آشکار نمی‌شود) مانند غیب مطلق، ب: راز مقید (رازی که امکان آشکار شدن را داراست) مانند غیب مضاف.

[۴].راغب اصفهانی، مفردات، ص۴۰۴.

[۵].«الصلوة معراج المؤمن» مصطفوی، ترجمة مصباح الشریعه، ص۵۴.

[۶].از یک طرف فرمود: «أقم الصلاة لِذِکری» (طه: ۱۴) نماز را برای یاد من به پا دار، و از طرف دیگر می­فرماید: «الا بذکر الله تطمئنّ القلوب» (رعد: ۲۸) آگاه باشید که به یاد من است که به آرامش می­رسید، یعنی نتیجه و ثمره­ی نماز آرامش است.

[۷]. آیت‌الله جوادی آملی، رازهای نماز، ص ۳۰ـ۱۸.
مهدی علوی بازدید : 128 سه شنبه 08 اسفند 1391 نظرات (0)
سيره ولایی علامه طباطبايي در زيارت امام رضا (ع)



سيره ولايي علامه طباطبايي(ره) صاحب تفسير الميزان در رابطه با حضرت رضا عليه‎السلام بسیار درس آموز است.


علامه طباطبايي مي‎فرمودند: «همه امامان عليهم السلام لطف دارند، اما لطف حضرت رضا عليه‎السلام محسوس است.» و در نقلي ديگر، بيان مي‎كردند: «همه امامان معصوم عليهم السلام رئوف هستند، اما رأفت حضرت امام رضا عليه السلام ظاهر است.»


و نيز مي‎فرمودند: «انسان هنگامي كه وارد حرم رضوي عليه السلام مي‎شود، مشاهده مي‎كند كه از در و ديوار حرم آن امام رأفت مي‎بارد.»

ايشان هر ساله به مشهد مشرف مي‎شد حتي در پنج شش ماه آخر عمر با همه كسالتي كه داشت به مشهد مشرف شد. يكي از بستگان نزديك ايشان مي‎گفت: «با آغوش باز با آن كهولت سن و كسالت، جمعيت را مي‎شكافت و با علاقه ضريح را مي‎بوسيد و توسل مي‎جست كه گاهي به زحمت او را از ضريح جدا مي‎كرديم ... .»

ايشان مي‎گفت: «من به حال اين مردم كه اين طور عاشقانه ضريح را مي‎بوسند، غبطه مي‎خورم ... .»

فرزند ايشان نقل مي‎كردند: در سال آخر حياتشان به دليل كسالتي كه داشتند و بنا به تأكيد و توصيه پزشكِ مخصوص نمي‎خواستيم كه ايشان به مشهد مقدس بروند. ولي ايشان اصرار داشتند و رفتند.

پس از مراجعت از مشهد، به ايشان گفتم سرانجام به مشهد رفتيد، فرمود: «پسرم جز مشهد كجاست كه آدم بتواند دردهايش را بگويد و درمانش را بگيرد؟»

علامه طباطبايي وقتي به مشهد، مشرف مي‎شد، از وي تقاضا مي‎كردند كه در خارج از مشهد چون طُرقبه و ... به دليل اعتدال هوا، سكونت داشته باشند و گهگاهي براي زيارت مشرف گردد. ايشان ابداً قبول نمي‎كرد و مي‎فرمود: «ما از پناه امام هشتم به جاي ديگري نمي‎رويم.»

يكي از شاگردان علامه طباطبايي مي‎گويد: «... هيچ به خاطر ندارم كه از اسم هر يك از ائمه عليهم‎السلام بدون اداي احترام گذشته باشند. در مشهد كه همه ساله مشرف مي‎شدند و تابستان را در آنجا مي‎ماندند وقتي وارد صحن حضرت رضا عليه السلام مي‎شدند، بارها كه در خدمتشان بودم و مي‎ديدم كه دست‎هاي مرتعش را روي آستانه در مي‎گذاشتند و با بدن لرزان از جان و دل آستانه در را مي‎بوسيدند، گاهي از محضرشان التماس دعا درخواست مي‎شد مي‎گفتند: «برويد از حضرت بگيريد؛ ما اينجا كاره‎اي نيستيم؛ همه چيز آنجاست!

زماني نويسنده مشهوري بوسيدن ضريح امامان عليهم السلام و اين قبيل احترام نهادن‎ها را تشنيع مي‎كرد. وقتي سخن او را به مرحوم علامه در حرم رضوي عليه السلام عرض كردند، ايشان فرمود: «اگر منع مردم نبود، من از دم مسجد گوهرشاد تا ضريح، زمين را مي‎بوسيدم.»

و روزي در صحن حرم امام رضا عليه السلام شخصي به علامه [كه اصلاً اذن نمي‎داد كسي دست ايشان را ببوسد] عرض كرد: «از راه دور آمده‎ام و مي‎خواهم دست شما را ببوسم.» علامه فرمود: «زمين صحن را ببوس كه از سر من هم بهتر است! »

يك بار علامه مي‎خواستند به روضه رضوي عليه السلام مشرف شوند. به ايشان عرض شد: « آقا! حرم شلوغ است؛ وقت ديگري برويد! » فرمودند: «خوب، من هم يكي از شلوغ‎ها! » و رفتند. مردم هم كه ايشان را نمي‎شناختند تا راهي برايشان بگشايند و در نتيجه، هر چه سعي كردند دستشان را به ضريح مبارك برسانند، نشد و مردم ايشان را به عقب هل دادند. وقتي بازگشتند، اطرافيان پرسيدند: «چطور بود؟» فرمودند: «خيلي خوب بود! خيلي لذت بردم! »

حجت الاسلام معزّي نقل مي‎كند كه يك بار در ايام طلبگي به مشهد رفته بودم و در صحن‎هاي حرم رضوي عليه السلام قدم مي‎زدم و به بارگاه امام مي‎نگريستم اما داخل رواق‎ها و روضه نمي‎رفتم. ناگهان دست مهرباني بر روي شانه‎هايم قرار گرفت و با لحني آرام فرمود:

«حاج شيخ حسن! چرا وارد نمي‎شوي؟! » نگاه كردم و ديدم علامه طباطبائي است. عرض كردم: خجالت مي‎كشم با اين آشفتگي روحي بر امام رضا عليه السلام وارد شوم. من آلوده كجا و حرم پاك ايشان كجا! آنگاه مرحوم علامه فرمود:

«طبيب براي چه مطب باز مي‎كند؟ براي اين كه بيماران به وي مراجعه كنند و با نسخه او تندرستي خود را بيابند. اين جا هم دارالشفاي آل محمد ـ عليهم السلام ـ است. داخل شو كه امام رضا عليه‎السلام طبيب الأطباء است.»

آثار علامه طباطبایی (به استثنای تفسیر المیزان ) را می توان به دو بخش تقسیم کرد: 

الف- کتاب هایی که به زبان عربی نگاشته شده اند. 

این کتاب ها عبارتند از: 

1- کتاب توحید که شامل 3 رساله است: 

•رساله در توحید
•رساله در اسماء الله
•رساله در افعال الله 

2- کتاب انسان که شامل 3 رساله است: 

•الانسان قبل الدنیا 
•الانسان فی الدنیا 
•الانسان بعد الدنیا 

3- رساله وسائط که البته همگی این رساله ها در یک مجلد جمع آوری شده و به نام هفت رساله معروف است. 
4- رسالة الولایه 
5- رساله النبوة و الامامه 

ب- کتاب هایی که به زبان فارسی نگاشته شده اند: 

6- شیعه در اسلام 
7- قرآن در اسلام (به بحث درباره مباحث قرآنی از جمله نزول قرآن، آیات محکم و متشابه 
ناسخ و منسوخ و ... پرداخته است.) 
8- وحی یا شعور مرموز 
9- اسلام و انسان معاصر 
10- حکومت در اسلام 
11- سنن النبی (درباره سیره و خلق و خوی پیامبر اسلام در بخش های مختلف زندگی فردی و اجتماعی ایشان است.) 
12- اصول فلسفه و روش رئالیسم (در مورد مبانی فلسفی اسلامی و نیز نقد اصول مکتب ماتریالیسم دیالکتیک است. 
13- بدایة الحکمة 
14- نهایة الحکمة 
(این دو کتاب از متون درسی فلسفی بسیار مهم حوزه و دانشگاه محسوب می شود.) 
15- علی و فلسفه الهی 
16- خلاصه تعالیم اسلام 
17- رساله در حکومت اسلامی

مهدی علوی بازدید : 133 سه شنبه 24 بهمن 1391 نظرات (0)

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(دوشنبه) در کلاس درس خارج فقه با تقدير و تشكر از بصيرت، شجاعت و موقع شناسي ملت ايران در خلق حماسه عظيم مردمي و باشكوه ۲۲ بهمن، اين حضور گسترده ي مردمي را حادثه اي بزرگ خواندند و تأكيد كردند: حضور همه ي اقشار از پير و جوان، زن و مرد در صحنه آن هم در شرايطي كه ۳۴ سال از پيروزي انقلاب اسلامي گذشته است، بزرگترين نعمت الهي است كه بايد همه ي عمر را براي آن شكر گزاري كرد.

به گزارش رجانيوز، رهبر انقلاب اسلامي ضمن مقايسه ي برگزاري سالگرد جشن پيروزي انقلاب اسلامي در ايران با ساير كشورهايي كه در آن انقلاب رخ داده است افزودند: هنر بزرگ و برجسته اين است كه در ايران مردم خود، صاحبان انقلاب و كشور هستند و كار برگزاري جشن انقلاب بر دوش خود آنان است،‌ و به همين دليل مردم از اين ثروت عظيم، كه مايه ي عزت و استقلال آنهاست حمايت مي كنند و هرجا كه نياز باشد حضور خود را نشان مي دهند.
 
حضرت آيت الله خامنه اي با تشكر از يكايك مردم ايران براي حضور به موقع در صحنه افزودند: درست در لحظه اي كه دشمنان استقلال و عزت ملت ايران انتظار داشتند كه مردم به نداي انقلاب و نداي جمهوري اسلامي پاسخ ندهند، مردم با حضور خود دشمن را ناكام و مأيوس كردند.
 
ايشان با تأكيد بر اينكه دشمنان در تبليغات تلاش مي كنند كه اين صحنه هاي عظيم مردمي را كمرنگ جلوه دهند افزودند: البته آنان واقعيات صحنه را مي بينند و مي فهمند و آن را تحليل مي كنند و به اين نتيجه مي رسند كه نمي شود با اين ملت مواجه شد.
 

مهدی علوی بازدید : 260 شنبه 21 بهمن 1391 نظرات (0)
توپ در زمین شماست. چرا که شما باید پاسخگو باشید که آیا سخن گفتن از مذاکره همزمان با ادامه فشار و تهدید، ‌اصولاً معنایی دارد؟

"صراط" - حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(پنجشنبه) در دیدار فرماندهان، مسئولان و دیگر پرسنل نیروی هوایی ارتش، استمرار فشارهای گوناگون و تهدیدات 34 ساله امریکا را همزمان با سخنان مسئولان این کشور درباره آمادگی برای مذاکره با ایران را نشان دهنده فقدان حسن نیت امریکایی‌ها دانستند و با اشاره به هوشیاری و مرعوب نشدن ملت ایران در مقابل حرکتهای حیله گرانه تأکید کردند: ملت عزیز، بصیر و پر استقامت ایران روز 22 بهمن متحد و کوبنده به میدان می آید و در حرکتی ملی و انقلابی، بار دیگر توطئه دشمن را برای جدا کردن مردم از نظام و انقلاب، ناکام می سازد.

رهبر انقلاب با اشاره به فاصله عظیم جایگاه کنونی ملت ایران با 34 سال قبل خاطرنشان کردند: مردم ایران در این 3 دهه، به ملتهای دیگر آموختند که می توان و باید در مقابل سلطه بیگانگان ایستاد و با توکل به خدا، حرکت مستقل، پیشتاز و سرافرازانه را ادامه داد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای روزهای دهه فجر را فرصت مناسبی برای ارزیابی حرکت 34 ساله نظام و ملت در عرصه های مختلف برشمردند و افزودند: این نگاه نشان خواهد داد که راه آینده را چگونه انتخاب کنیم و چگونه بپیماییم.

رهبر انقلاب توطئه های مختلف دشمنان از جمله کودتا، تحریک نظامی،‌حمایت همه جانبه از دشمن مهاجم، معارضه سخت، معارضه نرم، فشارهای مضاعف امپراطوری خبیث رسانه ای و تحریم های شدید و روزافزون را یادآوری کردند و افزودند: آنها در سه دهه اخیر هرچه در چنته داشته‌اند بکار گرفته‌اند تا ملت را ناامید و به اسلام و جمهوری اسلامی بدبین کنند و از صحنه خارج سازند اما به فضل الهی، مردم شادابتر، فعالتر و وفادارتر شده اند.

ایشان با اشاره به سخنان بعضی از مسئولین امریکایی مبنی بر تشدید تحریم‌ها برای رو در رو قرار دادن مردم با نظام اسلامی تأکید کردند: ملت، همیشه و بخصوص در راهپیمایی 22 بهمن هر سال،‌ جواب این حرفها را داده است و امسال نیز خواهد داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بصیرت و بیداری را رمز موفقیت در مقابل بیگانگان برشمردند و افزودند: مردم با هوشیاری و بصیرت عمومی، دست امریکایی ها و صهیونیستها را در هر حرکتی، بخوبی می خوانند و در رفتار و مواضع خود دچار خطا نمی شوند و این واقعیت، حُسن عظیم ملی است.

رهبر انقلاب با اشاره به طرح مجدد و مکرر آمادگی برای مذاکره با ایران در سخنان اخیر مقامات امریکا افزودند: این حرف البته تازگی ندارد و آنها در مقاطع مختلف، آن را تکرار کرده اند و ملت ایران در هر بار با توجه به اقدامات عملی امریکایی‌ها، درباره سخنان آنها قضاوت کرده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به سخنان امریکایی ها مبنی بر اینکه توپ در زمین ایران است خاطرنشان کردند: توپ در زمین شماست. چرا که شما باید پاسخگو باشید که آیا سخن گفتن از مذاکره همزمان با ادامه فشار و تهدید، ‌اصولاً معنایی دارد؟

ایشان افزودند: مذاکره برای اثبات حسن نیت است، شما از سر سوءنیت دهها کار انجام می دهید و بعد به زبان می گویید مذاکره! آیا ملت ایران می تواند باور کند که شما حسن نیت دارید؟

رهبر انقلاب در ریشه یابی علت طرح پیشنهاد مذاکره از جانب امریکایی ها گفتند: ما البته نیاز آنها به مذاکره را درک می کنیم چون سیاست خاورمیانه ای امریکاییها دچار شکست شده و آنها برای ترمیم این شکست نیاز دارند برگ برنده ای رو کنند.

ایشان کشاندن جمهوری اسلامیِ انقلابیِ مردمی به پای میز مذاکره را برگ برنده مورد نیاز امریکایی ها خواندند و افزودند: آنها می خواهند به دنیا بگویند حسن نیت دارند اما کسی حسن نیتی نمی بیند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به پیشنهاد 4 سال قبل امریکا برای مذاکره خاطرنشان کردند: همان موقع تأکید شد که ما پیش داوری و قضاوت نمی کنیم و منتظریم عمل آنها را ببینیم اما در این چهار سال جز ادامه توطئه ها، کمک به فتنه گران و حمایت از تروریستهایی که دانشمندان ملت ایران را ترور کردند چیزی مشاهده نشد.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: شما به قول خودتان تحریم های فلج کننده می گذارید تا ملت را فلج کنید آیا این نشان دهنده حسن نیت است یا سوء نیت؟

رهبر انقلاب افزودند: مذاکره هنگامی معنا پیدا می کند که دو طرف با حسن نیت، با شرایط برابر و بدون قصد فریب گفتگو کنند به همین علت «مذاکره برای مذاکره»، «مذاکره به صورت تاکتیکی» و پیشنهاد مذاکره برای فروختن ژست ابرقدرتی به دنیا، حرکتی حیله گرانه است.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: من دیپلمات نیستم، انقلابیم به همین علت صریح، صادقانه و قاطعانه حرف می زنم: پیشنهاد مذاکره وقتی معنا دارد که طرف حسن نیت خود را نشان دهد.

ایشان به امریکایی ها خاطرنشان کردند: اسلحه را مقابل ملت ایران می گیرید و می گویید یا مذاکره یا شلیک می کنیم! اما بدانید فشار و مذاکره با هم سازگار نیست و ملت مرعوب این چیزها نخواهد شد.

رهبر انقلاب با انتقاد از عده ای ساده لوح یا دارای غرض که از پیشنهاد امریکا ابراز خوشحالی می کنند افزودند: مذاکره با امریکا مشکلی را حل نمی کند چرا که آنها در 60 سال اخیر به هیچیک از وعده های خود عمل نکرده اند.

سازماندهی کودتای 28 مرداد علیه دکتر مصدق آن هم در حالیکه او به امریکاییها اعتماد کرده بود و حمایت مستمر از حکومت ظالمانه و مستبد پهلوی، دو نمونه ای بود که حضرت آیت الله خامنه ای در تبیین رفتار امریکایی ها در قبال ایرانیان، مورد اشاره قرار دادند.

ایشان افزودند: بعد از انقلاب هم در برهه‌ای، مسئولان از روی خوش بینی به امریکاییها اعتماد کردند اما آنها ایران را محور شرارت خواندند و به ملت ایران اهانتی بزرگ کردند.

رهبر انقلاب در جمع بندی این بخش از سخنانشان افزودند: با توجه به این سوابق و با توجه به واقعیات، تأکید می کنیم مذاکره و فشار دو راه جداگانه هستند و ملت ایران قبول نمی کند که زیر فشار و تهدید با تهدید کننده مذاکره کند.

ایشان افزودند: هرکسی بخواهد سلطه امریکا را مجدداً برقرار کند و برای جلب رضایت امریکایی ها از منافع ملی، پیشرفت کشور و استقلال ملی صرفنظر کند ملت گریبان او را می‌گیرد و بنده هم اگر خلاف این خواست عمومی حرکت کنم مورد اعتراض مردم واقع می شوم.

حضرت آیت الله خامنه ای ملت ایران را اهل حلم و مسالمت خواندند و افزودند: ما با هر کشوری که علیه ایران توطئه نداشته است مذاکره و ارتباط داشته ایم و این مسئله را در خدمت منافع ملی می دانیم.

رهبر انقلاب، حرکت عظیم مردم ایران را حرکتی در جهت تأمین منافع «ایران، امت اسلامی و جامعه بشری» خواندند و افزودند: این ملت به یاری حق، امت اسلامی را به اوج افتخار می رساند.

ایشان حفظ بصیرت و اتحاد را زمینه ساز ادامه عزت و پیشرفت ملی دانستند و با انتقاد از برخی بداخلاقی های اخیر افزودند: مسئولان باید مصالح کشور را حفظ کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اینکه در آینده با مردم درباره این بد اخلاقی‌ها سخن خواهند گفت افزودند: مسئولان، این بداخلاقی ها را که در برخی عرصه ها و صحنه ها دیده شد کنار بگذارند و همچون ملت یکدل و مصمم و همزبان باشند.

فرمانده کل قوا در بخش دیگری از سخنانشان، ساخت جنگنده، انواع هواپیما و تجهیزات پیشرفته در نیروی هوایی ارتش را نشان دهنده شکوفایی جریان عظیم استعداد، عشق و ابتکار در سراسر کشور از جمله در نیروهای مسلح دانستند و افزودند: شما تبلیغات سلطه گران را درباره ناتوانی ملتها برای ایستادن روی پای خود، در هم شکستید.

در ابتدای این دیدار امیرسرتیپ خلبان شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش ضمن گرامیداشت نوزدهم بهمن، سالروز بیعت تاریخی همافران با امام خمینی (ره)، گزارشی از توانمندیهای داخلی و پیشرفت های نیروی هوایی بیان کرد.

مهدی علوی بازدید : 133 شنبه 14 بهمن 1391 نظرات (0)

                           تصاویر راهپیمایی 22 بهمن 89

دهه فجر از نگاه مقام معظم رهبری
دهه فجر ،‌ سرآغاز طلوع مجدد ارزشهای گرانقدر اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران است. در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه ای تعیین کننده و بی مانند بشمارمیرود. تا قبل از انقلاب اسلامی،‌ در ایران نظام اسلامی وجودنداشت و رابطه پادشاهان با مردم رابطه ی غالب و مغلوب و سلطان و رعیتی  بود وپادشاهان احساس می‌کردند که فاتحینی هستند که بر مردم غلبه یافته اند و حضرت امام رضوان الله تعالی علیه این سلسله معیوب را قطع کردند و نقطه ی عطفی در تاریخ ایران بوجودآوردند و شمشیر اسلام مردم را علیه دشمنان اسلام،‌ مردم و استعمارگران به کار گرفتند. دهه انقلاب از رشحات اسلام است و آئینه ای است که خورشید اسلام در او درخشید و این دهه باید با عظمت هرچه تمامتر برگزارشود. این مراسم را با هیجانهای عاطفی صحیح باید با طراوت و تازه کرد. جشنهای دهه فجر می بایستی همچون مراسم و اعیاد مذهبی گرامی داشته شود و مردمی باشد. باید کلیه مساجد فعال شوند و مردم با حضور در مساجد خاطره ی فراموش نشدنی حضرت امام و پیروزی انقلاب اسلامی را جشن بگیرند.

مهدی علوی بازدید : 159 شنبه 07 بهمن 1391 نظرات (0)

به گزارش جهان، وبلاگ منتظران در جدیدترین نوشته خود آورده است:
ما همواره در انتظار منجی و مصلح بزرگ بشریت، حضرت اباصالح المهدی(عج) هستیم؛ چرا که انتظار داریم در دولت کریمه آن حضرت(عج) انسان ها و جامعه اخلاقی را در جهان تجربه کنیم و بهشت کوچک و سعادت دنیوی را به دست آوریم. در جهانی زندگی کنیم که بی عدالتی و بداخلاقی در آن نباشد و همه چیز بر پایه عدالت و اخلاق سامان یافته باشد.

اما پرسش این نوشتار این است که ما خود تا چه اندازه برای تحقق آنچه آرمان بزرگ و مقدس ماست، تلاش کرده و می کنیم و تا چه اندازه نسبت به دنیای اخلاقی امام زمان(عج) شناخت داریم؟ آیا تاکنون غیراز انتظار و آرزوی ظهور و تحقق دولت کریمه آن حضرت(عج) به آموزه هایی که ایشان بدان اعتقاد دارد و خواهان تحقق آن است، اندیشیده ایم و یا حتی خوانده ایم؟ چه رسد که بدان عمل کرده و مانند هر عاشق شیدایی خانه را برای یار آذین بسته باشیم؟

منتظران واقعی، انسان های اخلاقی
 هرکسی که در انتظار میهمان مهم و عزیزی باشد روزها بلکه هفته ها و ماه ها برنامه ریزی می کند و همه جوانب و ابعاد چگونگی پذیرایی را بررسی کرده و شرایط و بستر را به گونه ای فراهم می آورد تا در زمان موعود هیچ مشکلی پیش نیاید و به بهترین وجه از میهمان خود پذیرایی کند.
 
دلشوره و دل نگرانی که میزبان دارد او را آرام نمی گذارد و دمی برجای خود بند نمی آید و همیشه این سو و آن سو می رود تا همه چیز را فراهم آورده و بارها و بارها بررسی و ارزیابی کند تا چیزی را کم نگذارد. هرگز دیده نشده است که منتظری در گوشه ای بنشیند و هیچ کاری نکند و در درون نیز آرام باشد و هیچ دلشوره و دلواپسی نداشته باشد.

 منتظران واقعی حضرت امام زمان(عج) به عنوان منجی بشریت نیز همواره دل نگران هستند و دمی آرام و قرار ندارند؛ چرا که منتظر بزرگترین مصلح برای بزرگترین و شگفت انگیزترین رخداد تاریخ بشریت هستند. آنان در انتظار آن هستند که همه حقیقت دعوت پیامبران از آدم(علیه السلام) تا خاتم(صلی الله علیه و آله) و همه تلاش های اولیاء و اوصیای الهی در آن زمان به دست اباصالح مهدی(عج) به بار نشیند و امام(عج) با ظهور خویش برگه زرین تاریخ بشریت را بنگارد و بر همه معترضان هستی از فرشتگان مقرب تا ابلیس ملعون اثبات کند که بشر شایستگی خلافت الهی را داراست.

 کسی که حقوق مالی امام زمان (عج) و وجوهات شرعی را نمی دهد و در اموال خود از حقوق آن حضرت(عج) دارد و آمیخته با مال ایشان مصرف می کند، چگونه می تواند مدعی انتظار و قیام به عدالت باشد درحالی که این عدالتی که به ضرر اوست را اجرا نمی کند و به پا نمی دارد
 
در آن زمان است که ماموریت پیامبران برای ساخت جامعه جهانی عادل به دست توده های عدالت خواه و براساس کتاب و سنت الهی (حدید، آیه 25) به پایان می رسد و تعلیم و تزکیه پیامبران (جمعه، آیه 2 و آیات دیگر) به نتیجه می رسد و بعثت پیامبر(صلی الله علیه و آله) برای اتمام مکارم اخلاقی و انسان اخلاقی تحقق می یابد؛ چرا که انسان های اخلاقی می توانند نخستین اصل و حکم اخلاقی عقل یعنی عدالت را تحقق بخشند و جامعه عدالت محور را با مدیریت امام زمان(عج) و برنامه های عقل و وحی اجرایی کنند.
 
به سخن دیگر، منتظران واقعی که جامعه عدالت محور را می خواهند، خود انسان های اخلاقی هستند؛ زیرا توانسته اند نخستین و سخت ترین اصلی اخلاقی را ابتدا در خود پیاده کنند تا جامعه ای عدالت محور ایجاد شود؛ چراکه اجرای عدالت همواره درمورد خود شخص بسیار سخت و دشوار است و کمتر کسی حاضر است که عدالت را علیه خود به اجرا درآورد هر چند که همه، خواهان اجرای عدالت علیه دیگران و به نفع خود هستند.

 از آیات قرآن به دست می آید که انسان مومن و منتظر واقعی می بایست قوام (با تشدید واو) به عدالت و قسط و برپادارنده آن در همه حال باشد؛ چرا که این نخستین و سخت ترین اصل اخلاقی است که عقل و شرع بدان حکم کرده اند و انجام آن برابر با انسانی اخلاقی است؛ زیرا چنین گرایشی نشان دهنده حق طلبی انسان است و انسان حق طلب هرگز گرایشی به هیچ نوع باطل از جمله بی عدالتی و ظلم و گناهان دیگر نخواهد داشت.

 از این رو گفته می شود که منتظران واقعی اباصالح مهدی(عج) و دولت عدالت محور جهانی آن حضرت، انسان های اخلاقی هستند؛ چرا که انسان برپادارنده حق و عدالت در همه حال، در اوج کمال اخلاقی قرار دارد.

خمس

 حواسمان به حق امام زمان در اموالمان هست؟
 
حکم خمس در غنائم جنگی از ضروریات دین اسلام است و صریحاً در قرآن کریم به آن اشاره شده است: «بدانید هر گونه غنیمتى به دست آورید، خمس آن براى خدا، و براى پیامبر، و براى ذى القربى و یتیمان و مسکینان و واماندگان در راه (از آنها) است، اگر به خدا و آنچه بر بنده خود در روز جدایى حق از باطل، روز درگیرى دو گروه (باایمان و بى‏ایمان) [روز جنگ بدر] نازل کردیم، ایمان آورده‏اید و خداوند بر هر چیزى تواناست»![ انفال، 41، «وَ اعْلَمُوا أَنَّما غَنِمْتُمْ مِنْ شَیْ‏ءٍ فَأَنَّ لِلَّهِ خُمُسَهُ وَ لِلرَّسُولِ وَ لِذِی الْقُرْبى‏ وَ الْیَتامى‏ وَ الْمَساکینِ وَ ابْنِ السَّبیلِ إِنْ کُنْتُمْ آمَنْتُمْ بِاللَّهِ وَ ما أَنْزَلْنا عَلى‏ عَبْدِنا یَوْمَ الْفُرْقانِ یَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعانِ وَ اللَّهُ عَلى‏ کُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدیر»]

 2. وجوب پرداخت خمس در زمان حضور ائمه (علیه السلام) نیز از ضروریات مذهب تشیع است، مگر در مواردی که خود آنان شخص یا اشخاصی را از پرداخت آن معاف کرده باشند. بنابر مذهب شیعه، خمس تنها شامل غنائم جنگی نمی شود، بلکه موضوعاتی چون سود حاصل از تجارت، کار و... را در بر می گیرد.

 3. البته، شیوه های پرداخت خمس در زمان غیبت توسط فقهای شیعه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و نظریات مختلفی در این زمینه ارائه شده است، و طبیعی است که هر کدام از این نظریه ها را به تنهایی نمی توان ضروری دین و مذهب به شمار آورد.

 ما خود تا چه اندازه برای تحقق آنچه آرمان بزرگ و مقدس ماست، تلاش کرده و می کنیم و تا چه اندازه نسبت به دنیای اخلاقی امام زمان(عج) شناخت داریم؟ آیا تاکنون غیراز انتظار و آرزوی ظهور و تحقق دولت کریمه آن حضرت(عج) به آموزه هایی که ایشان بدان اعتقاد دارد و خواهان تحقق آن است، اندیشیده ایم و یا حتی خوانده ایم؟ چه رسد که بدان عمل کرده و مانند هر عاشق شیدایی خانه را برای یار آذین بسته باشیم؟
 
منکر دادن حق امام نباید انتظار امامش را داشته باشد

 کسی که حقوق مالی امام زمان (عج) و وجوهات شرعی را نمی دهد و در اموال خود از حقوق آن حضرت(عج) دارد و آمیخته با مال ایشان مصرف می کند، چگونه می تواند مدعی انتظار و قیام به عدالت باشد درحالی که این عدالتی که به ضرر اوست را اجرا نمی کند و به پا نمی دارد. آن حضرت(عج) در این باره می فرماید: و اما المتلبسون بأموالنا فمن استحل شیئا منها فأکله فانما یأکل النیران؛اما کسانی که اموال ما را در دست گرفته اند، پس هر کس چیزی از آن را مباح شمارد و بخورد همانا آتش خورده است. (بحارالانوار، ج 53 ص 181)

 آن حضرت(عج) در جایی دیگر می فرماید: و من أکل من أموالنا شیئا فانما یأکل فی بطنه نارا و سیصلی سعیرا؛ کسی که از اموال ما چیزی بخورد همانند این است که آتش را می خورد و به زودی به جهنم خواهد رسید. (بحارالانوار، ج 53 ص 183)

 حضرت مهدی(عج) خطاب به محمدبن جعفر اسدی فرمودند: و أما ما سئلت عنه من أمرمن یستحل ما فی یده من أموالنا أو یتصرف فیه تصرفه فی ماله من غیر أمرنا فمن فعل ذلک فهو ملعون و نحن خصماوه یوم القیامه ؛ اما آنچه در مورد کسی پرسیدی که اموال ما در دست اوست و حلال می شمارد یا بدون دستور ما در آن تصرف کند همان گونه که در مال خود تصرف می کند، پس کسی که چنین کند، ملعون است و ما روز قیامت دشمنان او خواهیم بود. (کمال الدین و تمام النعمه، ص 520، ح 94)

 حضرت مهدی(علیه السلام) همچنین فرمودند: بسم الله الرحمن الرحیم لعنه الله و الملائکه و الناس أجمعین علی من استحل من أموالنا درهما؛ به نام خداوند بخشنده مهربان، لعنت خدا و فرشتگان و تمام مردم جهان برکسی باد که درهمی از اموال ما را حلال بداند (و در آن تصرف کند) (بحارالانوار، ج 35 ص 183)

مهدی علوی بازدید : 120 چهارشنبه 04 بهمن 1391 نظرات (0)

                 

 مردم به دنبال رييس جمهور توانا، شاداب و با احساس مسئوليت باشند

"مردم بايد دنبال رئيس جمهورى باشند كه توانايى، شادابى، احساس مسؤوليت و آمادگى به‌كار داشته باشد."

بيانات‌ در ديدار مردم پاكدشت. 10 بهمن 83

رييس جمهور بايد با اخلاص، با نشاط، شاداب، شجاع، مردمي و انقلابي باشد
 

"مردم بايد با چشم باز در اين صحنه ى مهم حاضر شوند و ان شاءاللَّه خداى متعال كمك كند و دلهاى مردم را هدايت كند تا فرد با كفايت، شجاع، با اخلاص، داراى روح مردمى، شاداب و با نشاط، مؤمن به هدفها و ارزشهاى انقلاب، مؤمن به مردم، مؤمن به نيروى مردم و معتقد به حق مردم را انتخاب كنند؛ اين مهمترين بخش مشاركت عمومى مردم در امسال است."

بيانات در حرم رضوي عليه السلام. 1 فروردين 84

به كسي گرايش پيدا كنيد كه به دين و دنياي مردم اهميت مي دهد

"شما از نامزدِ خودتان حمايت كنيد، ديگران هم از نامزدِ خودشان حمايت كنند و به او رأى دهند. در پيدا كردن نامزد مورد نظر دقت كنيد. به كسى گرايش پيدا كنيد كه به دين مردم، به انقلاب مردم، به دنياى مردم، به معيشت مردم، به آينده‌ى مردم و به عزت مردم اهميت مى‌دهد. بحمداللَّه ميدان براى آزمودن و ديدن و شناختن باز است؛ ملت ما هم هشيار است."

 بيانات در سالگرد ارتحال حضرت امام خمينى(ره)  14 خرداد 84

رييس جمهور  توانايي كار اجرايي داشته و دلبسته نظام و قانون اساسي باشد

"هر كسى كه در خود صلاحيتى احساس ميكند و كار اجرائى بلد است، مى‌آيد و خود را در معرض انتخاب مردم ميگذارد. اداره‌ى مملكت و كار اجرائى، كار كوچكى نيست. كارهاى بزرگ و بارهاى سنگينى بر دوش مجريان سطوح بالاست. ممكن است كسانى كه در سطوح ديگرى كار ميكنند، ابعاد اين سنگينى را هم بعضاً تشخيص ندهند كه چقدر اين بار سنگين است. آن كسانى كه وارد ميدان ميشوند، بايد كسانى باشند كه در خود توانائىِ كشيدن اين بار را بيابند؛ صلاحيتهائى  را هم كه در قانون اساسى است و شوراى محترم نگهبان بر روى آنها تكيه خواهد كرد، در خودشان ملاحظه كنند و واقعاً وابسته و دلبسته‌ى به نظام و قانون اساسى باشند؛ بخواهند قانون اساسى را اجرا كنند؛ چون رئيس جمهور سوگند ميخورد كه قانون اساسى را اجرا كند؛ قسم دروغ كه نميشود خورد. كسانى كه اين را احساس ميكنند، در آن ميدان مى‌آيند؛ كسانى هم كه نه، قصد ندارند در اين صحنه حاضر شوند، در صحنه‌ى انتخاب كردن و كمك به پرشور شدن انتخابات شركت خواهند كرد."

بیانات در دیدار مردم قم   19 دي 91

مهدی علوی بازدید : 122 چهارشنبه 27 دی 1391 نظرات (0)

مبارزی که آیت‌الله خامنه‌ای را مجذوب خود کرد

چهارشنبه 27 دی ماه سال 1391
عرفات به محض شنیدن نام نواب دوزانو نشست و با دست سه بار روی زانوهایش زد و گفت: «نواب، نواب، نواب».
به گزارش جهان، سید مجتبی تهرانی معروف به نواب صفوی، در سال 1303 شمسی در خانواده ای روحانی و اصیل در خانه  محقری در خانی آباد تهران قدم به عرصه ی وجود گذاشت. در اواخر سال 1320، پس از طی تحصیلات ابتدایی و متوسطه، رهسپار حوزه علمیه نجف اشرف شد. شهید نواب در هشتم اردیبهشت 1324، در سر چهارراه حشمت الدوله به کسروی (توهین کننده به مقدسات اسلام و تشیع) حمله کرد ولی توسط پلیس دستگیر و زندانی شد. بعد از آزادی از زندان، موجودیت فداییان اسلام را طی یک اعلامیه ی رسمی با جمله ی هوالعزیز و تیتر « دین و انتقام» اعلام کرد و اعدام کسروی را پیگیری نمود تا اینکه کسروی توسط یکی از شاگردانش به هلاکت رسید. نواب در طول دوران کوتاه اما پربار زندگی خود به عنوان یک روحانی انقلابی و مبارز شناخته می شد. او تنها به ایران خلاصه نمی شود و با سفر به ممالک و شهرهای مهم جهان اسلام به روشنگری علیه طاغوت ها و دفاع از اسلام برمی خیزد.

شهید نواب صفوی بی شک یکی از بزرگان تاریخ تشیع محسوب می شود که با شکستن برخی حصارهای تنگ، توانست در عین تأثیر‌گذاری در مهم ترین حوادث دوران زندگی خود، افقهای جدیدی را هم پیش چشم مبارزین مسلمان بگشاید. 27 دی ماه سالروز شهادت این بزرگمرد است. به همین مناسبت مروری خواهیم داشت بر برخی خاطرات مربوط به ایشان:
از وجوه عظمت نواب، یکی آن بود که با خلوص شدید و با عملکرد جذاب خود، بسیاری را نه تنها شیفته خویشتن بلکه وارد مبارزه علیه باطل می کرد. شاید جالب باشد که بدانیم رهبر معظم انقلاب هم یکی از این افراد هستند که شدیداً هم تحت تأثیر شهید نواب قرار داشته اند. ایشان در همین‌باره فرموده اند: «من شاید شانزده سال یا پانزده سالم بود که مرحوم نواب صفوی به مشهد آمد. مرحوم نواب صفوی برای من خیلی جاذبه داشت و به کلی مرا مجذوب خودش کرد. هرکسی هم که آن وقت در حدود سنین من بود، مجذوب نواب صفوی می‌شد. از بس این آدم پرشور و با اخلاص، پر از صدق و صفا و ضمناً شجاع و صریح و گویا بود. من می توانم بگویم که آنجا به طور جدی به مسائل مبارزاتی و به آنچه که به آن مبارزه سیاسی می‌گوییم علاقه‌مند شدم.» (بیانات در گفت و شنود با گروهی از نوجوانان و جوانان در تاریخ 14 بهمن 76)

ایشان در جایی دیگر، خاطره آن دیدار و تأثیر شهید نواب بر خود را مفصل تر تعریف کرده اند: «نواب یک سفر آمد مشهد. برای اولین بار نواب را آنجا شناختیم و فکر می‌کنم که سال 31 یا 32 بود. ... یک جاذبه پنهانی مرا به طرف نواب می کشاند و بسیار علا‌قه مند شدم که نواب را ببینم... یک روز خبر دادند که نواب می خواهد بیاید بازدید طلاب مدرسه سلیمان خان که ما هم جزو طلاب آن مدرسه بودیم. ما آن روز مدرسه را آب و جارو و مرتب کردیم. یادم نمی رود که آن روز جزو روزهای فراموش نشدنی زندگی من بود.
” (نواب) به افراد کراواتی که می‌رسید می گفت: این بند را اجانب به گردن ما انداخته‌اند، برادر باز کن. به کسانی که کلاه شاپو سرشان بود می گفت: این کلاه را اجانب سر ما گذاشته اند برادر بردار “
نواب آمد. یک عده هم از فدائیان اسلام با او بودند ... ایشان [شهید نواب] هم شروع به سخنرانی کردند. سخنرانی نواب یک سخنرانی عادی نبود. بلند می‌شد و می‌ایستاد و با شعار کوبنده و با شعاری شروع به صحبت می‌کرد. من محو نواب شده بودم. خودم را از لابه‌لای جمعیت به نزدیکش رسانده و جلوی نواب نشسته بودم. تمام وجودم مجذوب این مرد بود و به سخنانش گوش می‌دادم و او هم بنا کرد به شاه و به دستگاه‌های انگلیس و اینها بدگویی کردن. اساس سخنانش این بود که اسلام باید زنده شود. اسلام باید حکومت کند و این کسانی که در رأس کار هستند اینها دروغ می گویند. اینها مسلمان نیستند و من برای اولین بار این حرف‌ها را از نواب صفوی شنیدم و آنچنان این حرف‌ها درون من نفوذ کرد و جای گرفت که احساس می کردم دلم می خواهد همیشه با نواب باشم. این احساس را واقعا داشتم که دوست دارم همیشه با او باشم...
بعد گفتند که فردا هم نواب به مدرسه نواب می‌رود. من هم رفتم مدرسه نواب برای اینکه بار دیگر نواب را ببینم. مدرسه نواب مدرسه بزرگی است. بر عکس مدرسه سلیمان‌خان که کوچک است، مدرسه نواب جا و فضای وسیعی دارد. آن روز همه آن مدرسه را فرش کرده بودند و منتظر نواب بودند. گفتند که از مهدیه راه افتاده اند به این طرف. من راه افتادم و به استقبالش رفتم که هرچه زودتر او را ببینم. یک وقت دیدم از دور دارد می آید. یک نیم‌دایره‌ای در پیاده‌رو درست شده بود که وسط آن نیم دایره نواب قرار گرفته بود و دوطرفش همینطور صف مردمی بود که از پشت سر فشار می آوردند و می‌خواستند او را ببینند و پشت سرش جمعیت زیادی حرکت می‌کرد.
من هم وارد شدم. باز رفتم نزدیک نواب قرار گرفتم. جذب حرکات او شده بودم. نواب همین طوری که می‌رفت شعار هم می داد. نه این که خیال کنید همین طور عادی راه می رفت، یک منبر در راه شروع کرده بود: ما باید اسلام را حاکم کنیم. برادر مسلمان! برادر غیرتمند! اسلام باید حکومت کند. از این گونه حرف‌ها و مرتباً در راه با صدای بلند شعار می داد. به افراد کراواتی که می‌رسید می گفت: این بند را اجانب به گردن ما انداخته‌اند، برادر باز کن. به کسانی که کلاه شاپو سرشان بود می گفت: این کلاه را اجانب سر ما گذاشته اند برادر بردار.
و من دیدم کسانی را که به نواب می رسیدند و در شعاع صدای او و اشاره دست او قرار می گرفتند، کلاه شاپو را بر‌می‌داشتند و مچاله می‌کردند در جیبشان می‌گذاشتند. اینقدر سخنش و کلامش نافذ بود. من واقعاً به نفوذ نواب در مدت عمرم کمتر کسی را دیده‌ام. خیلی مرد عجیبی بود. یکپارچه حرارت بود، یک تکه آتش بود.
با همین حالت رسیدیم به مدرسه نواب و وارد مدرسه شدیم. جمعیت زیادی هم پشت سرش آمدند. البته مدرسه پر نشد، اما حدود مسجد مدرسه جمعیت زیادی جمع شده بودند. باز من رفتم همان جلو نشستم و چهارچشمی نواب را می پاییدم. شروع به سخنرانی کرد. با همه وجودش حرف می زد. یعنی این جور نبود که فقط زبان و سر و دست کار کند، بلکه زبان و سر و دست و پا و بدن و همه وجودش همین‌طور حرکت می کرد و حرف می زد و شعار می داد و مطلب می گفت. بعد هم که سخنرانی‌اش تمام شد ظهر شده بود و پیشنهاد کردند که نماز جماعت بخوانیم.
” من (آیت الله خامنه ای) واقعاً به نفوذ نواب در مدت عمرم کمتر کسی را دیده‌ام. خیلی مرد عجیبی بود. یکپارچه حرارت بود، یک تکه آتش بود “
قبول کرد و اذان گفتند. ایستاد جلو و یک نماز جماعت حسابی هم ما پشت سر نواب خواندیم. بعد نواب رفت و دیگر ما بی خبر بودیم و اطلاعی از نواب نداشتیم تا خبر شهادتش به مشهد رسید، بعد از حدود تقریباً دو سال که از سفر نواب به مشهد می‌گذشت. خبر شهادتش که رسید ما در مدرسه نواب بودیم. یادم هست که یک جمع طلبه آن‌چنان خشمگین و منقلب شده بودیم که علناً در مدرسه شعار می‌دادیم و به شاه دشنام می‌دادیم و خشم خودمان را به این صورت اظهار می‌کردیم ... باید گفت که اولین جرقه‌های انگیزش انقلاب اسلامی به‌وسیله نواب در من به‌وجود آمد و هیچ شکی ندارم که اولین آتش را در دل ما نواب روشن کرد. یک سال بعد از آن من دوستی پیدا کردم که از مریدان و نزدیکان نواب بود. این دوست معلم بود در تهران. الان هم هست. بعد از شهادت نواب در سال 35 بود که او آمده بود مشهد و خاطرات فراوانی از نواب نقل می کرد. خودش هم با نواب نزدیک بود. از زندگی شخصی نواب، از زندگی مبارزاتی نواب، از شعارهایش، از بیانیه‌هایش، از وضع خانوادگی، خیلی چیزها برای من گفت و ما را بیشتر مجذوب و عاشق نواب کرد و این حالت و رنگ‌گیری از نواب شروع شد و موجب شد که ما در همان سال 35 اولین حرکات مبارزاتی خودمان را شروع کنیم.» (حدیث‌رویش، یادمان پنجاهمین سالروز عروج شهید نواب صفوی و یارانش، دی ماه 1384، صفحات2 و 3)

٭ ٭ ٭

اثرگذاری شهید نواب محدود به مرزهای جغرافیایی نبوده است. او در سفری که چندی پیش از شهادتش به اردن و مصر داشت نه تنها موجب شد ذهنیت بسیاری از متفکرین جهان اسلام به سمت مبارزه و حق، تغییر جهت دهد بلکه حتی در بین جوانان مسلمان هم شوری ایجاد کرد که وارد مبارزه شوند. یکی از آن جوانان یاسر عرفات بود که تا سال ها جزو برجسته ترین مبارزان با رژیم منحوس صهیونیستی محسوب می شد.
آقای اسدالله صفا (از اعضای فدائیان اسلام) در خاطره‌ای به این موضوع اشاره نموده است: «در یکی از سفرهایی که به کشورهای عربی داشتیم به دیدن یاسر عرفات رفتیم. مرحوم خلخالی در معرفی من گفت: ایشان از یاران شهید نواب صفوی هستند. عرفات به محض شنیدن نام نواب دوزانو نشست و با دست سه بار روی زانوهایش زد و گفت: «نواب، نواب، نواب». او وقتی تعجب ما را دید ،گفت: آن سالی که شهید نواب برای سخنرانی به دانشگاه الازهر مصر آمده بود، بنده در آن دانشگاه درس می‌خواندم. ایشان یک ساعت و نیم با شور و حرارت سخنرانی کرد. بعد از سخنرانی من با زحمت نزدیک او شدم.
او دست مرا گرفت و مرا سوار ماشین حامل خود کرد. بعد از اینکه اسم و رسمم را پرسید، گفت: برای چه به اینجا آمده‌ای؟ گفتم: آمده‌ام درس بخوانم. به محض گفتن این جمله شهید نواب با عصبانیت سرم داد کشید و گفت: اسرائیلی‌ها دارند ناموس شما را به خطر می‌اندازند آنوقت تو آمده‌ای اینجا درس بخوانی. برو با هموطن‌هایت آنها را از فلسطین بیرون کن و با آنها جهاد کن.یاسر عرفات می گفت: هنوز بعد از اینکه سالها از آن جریان می گذرد، صدای نواب در گوشم طنین انداز است. هنوز صحبت های نواب در گوشم
با همه وجودش حرف می زد. یعنی این جور نبود که فقط زبان و سر و دست کار کند، بلکه زبان و سر و دست و پا و بدن و همه وجودش همین‌طور حرکت می کرد و حرف می زد و شعار می داد و مطلب می گفت
است و بعد از صحبت های نواب بود که به فکر تشکیل گروه و دسته ای برای مبارزه با اسرائیل افتادم.» (همان، صفحه 15)

دست‌نوشته رهبر انقلاب درباره شهید نواب صفوی
٭ ٭ ٭

تقوا، توکل، بصیرت و شجاعت شهید نواب، مسائلی نبود که یک شبه به وجود آمده باشد، بلکه مدت ها پیش از ورود او به مبارزه و تشکیل فدائیان اسلام هم با خودسازی در او وجود داشت.

علامه محمدتقی جعفری خاطره ای از دوران طلبگی خود و نواب دارد که نشانگر همین امر است:
«هر دو جوان ‌بودیم‌ و هر دو به‌ نوعی‌ تهجد و شب‌‌زنده‌‌داری‌ و زیارت ‌را دوست‌ داشتیم‌. در حوزه‌ نجف‌ در خدمت‌ مرحوم [شیخ مرتضی] طالقانی [از عرفای بزرگ معاصر]‌ تلمذ می‌کردیم‌ و از علامه‌ شیخ‌ عبدالحسین‌امینی‌ صاحب‌ الغدیر درس‌ ایمان‌ و ولایت‌ می‌آموختیم. روزی‌ (شهید نواب صفوی) پیشنهاد کرد پیاده‌ از نجف‌ به ‌کربلا برای‌ زیارت‌ سومین‌ پیشوای‌ تشیع‌ با هم‌ حرکت‌ کنیم. موافقت‌ کردم‌ و بعد از ظهر یکی‌ از روزهای ‌پائیزی‌ به‌ راه‌ افتادیم. هوا تقریباً تاریک‌ شده‌ بود که‌ ما در راه‌ نجف‌ ـ کربلا قرار گرفتیم‌ و هنوز بیش‌ از چند کیلومتر از شهر دور نشده‌ بودیم‌ که‌ مردی‌ تنومند از اعراب‌ بیابان‌نشین‌ در جلومان‌ سبز شد و با صدایی‌ خشن‌ فرمان ‌ایستادن‌ داد.
در نور مهتاب‌، خنجر آذین‌ شده‌ای‌ را که ‌مرد عرب‌ بر کمر داشت‌ دیدم‌ و یکه‌ خوردم‌؛ اما سید آرام ‌ایستاد. مرد عرب‌ با خشونت‌ گفت‌ هر چه‌ دینار دارید از جیب‌هایتان‌ بیرون‌ آورده‌ و تحویل‌ دهید. من‌ ترسیده ‌بودم‌ و می‌خواستم‌ آنچه‌ دارم‌ تحویل‌ دهم‌ که‌ یکمرتبه ‌متوجه‌ شدم‌ شهید نواب‌ صفوی‌ با چالاکی‌، خنجر مرد عرب‌ را از کمرش‌ بیرون‌ کشیده‌ و برق‌ آن‌ را جلوی‌چشمان‌ مرد تنومند نگه‌ داشته‌ و با قدرت‌ نوک‌ خنجر را نزدیک‌ گلویش‌ قرار داده‌ و می‌گوید: با خدا باش‌ و از خدا بترس‌ و دست‌ از زشتی‌ها بشوی‌.»

من‌ از سرعت‌ و شجاعت‌ سید حیرت‌ زده‌ شدم‌ و مات‌ به‌ هر دوی‌ آنها نگاه‌ می‌کردم‌ که‌ مرد عرب‌ ما را به‌ چادرش‌ جهت‌استراحت‌ دعوت‌ کرد و نواب‌ صفوی‌ فوراً پذیرفت‌. برای ‌من‌ تعجب‌ آور بود. به‌ سید گفتم‌ دعوت‌ کسی‌ را می‌پذیری‌ که‌ تا چند لحظه‌ پیش‌ می‌خواست‌ لُخت‌مان‌کند؟ سید گفت‌: «اینها عرب‌ هستند و به‌ میهمان‌ ارج‌ می‌نهند و محال‌ است‌ خطری‌ متوجه‌ ما باشد.» آن‌ شب‌ من‌ و نواب‌ به‌ چادر مرد عرب‌ رفتیم‌ و سید تا صبح‌ آرام‌ خوابید و من‌ تا صبح‌ بیدار بودم‌ و همه‌اش ‌می‌ترسیدم‌ که‌ مرد عرب‌ هر دوی‌ ما را نابود کند. سید نیمه‌ شب‌ برای‌ نماز برخاست‌ و با آوایی‌ ملکوتی‌ باخدای‌ خویش‌ به‌ راز و نیاز پرداخت‌ و فردای‌
” ایشان (آیت الله بروجردی) نامه را خواندند، فرمودند: «خدا توفیق‌تان بدهد، نه قطع شهریه از طرف من بوده و نه مخالفتی با فدائیان اسلام دارم “
آن‌ روز با هم‌ عازم‌ کربلا شدیم‌. این‌ خاطره‌ در طول‌ پنجاه‌ سال‌، همیشه‌ نوازشگر من‌ بوده‌ است‌. وقتی‌ شهید شد اشکی‌در سوگش‌ بی‌‌اختیار از دیدگانم‌ جاری‌ شد.» (ابن سینای زمان، تدوین سید محمدرضا غیاثی کرمانی، انتشارات پارسیان، صفحات 83 و 84) اما برجستگی نواب تنها به امور مبارزاتی محدود نمی‌شد، بلکه وی در وجوه اخلاقی هم درخشندگی‌هایی داشت که در اصل همین‌ها پشتوانه مبارزه خالصانه او بود: «در پایان یکی از جلسات عمومی که در خانه ای واقع در جنوب شهر تهران برگزار شده بود، مردی از اهالی همان محل، خود را به شهید نواب صفوی رسانده و پس از بوسیدن او و اظهار ارادت، سؤالی را نیز مطرح کرده بود. فشار جمعیت به حدی زیاد بود که بین آن مرد و شهید نواب که درست روبه روی یکدیگر ایستاده بودند، هیچ فاصله‌ای وجود نداشت. ... پس از مدتی که جمعیت کم کم متفرق شدند، نواب همراه دوستانش نشسته بودند که معلوم شد انگشت پای ایشان مجروح شده و احتیاج به پانسمان دارد. وقتی همراهانش علت را جویا شدند، مشخص شد همان مرد، در تمام مدتی که ایستاده و با ایشان صحبت می کرده، پایش را روی انگشت پای شهید نواب که بی کفش بوده قرار داده و به همین دلیل انگشت پای ایشان مجروح شده بود، ایشان نیز طی این مدت هیچ اعتراضی نکرده بود. شهید نواب صفوی، علت این کار را در جواب سؤال دوستانش چنین عنوان نمود: «اگر من چیزی به او می گفتم و اعتراض می کردم، این کار باعث خجالت آن مرد می شد و این درست نبود. تحمل این مختصر درد و جراحت برای من آسان تر از تحمل شرمندگی او بود، در حالی که او با یک دنیا خلوص با من روبوسی کرده و سؤال و جواب می کرد.» (به یاری خداوند توانا، نشر یا زهرا سلام‌الله علیها، صفحه 46)

٭ ٭ ٭

در خاتمه مناسب است به یکی از شبهاتی که برخی جاهلین یا مغرضین مطرح می‌کنند، اشاره کنیم و آن مخالفت متقابل و مبنایی آیت‌الله العظمی بروجردی و فدائیان اسلام است. مرحوم حجت الاسلام و‌المسلمین رضا گلسرخی که خود از فدائیان اسلام بوده به ماجرایی اشاره کرده که صریحاً حقیقت امر را نشان می دهد و نشانگر عنایت متقابل آن بزرگواران و دسیسه چینی برخی اطرافیان است:«در مورد رابطه فدائیان اسلام با آیت الله بروجردی چیزی که من یادم هست، این است که چند مرتبه، به خاطر عضو فدائیان اسلام بودن، شهریه مرا قطع کردند. هر دفعه هم آقا جلال آشتیانی می رفت و آن را درست می کرد. یکدفعه، من خودم ناراحت شدم، نامه ای نوشتم و خدمت آقا [آیت الله بروجردی] رفتم. در آن نامه نوشتم که: تا حالا، دو سه مرتبه شهریه من قطع شده؛ به عنوان اینکه به آقای نواب صفوی و فدائیان اسلام ارادت داشته‌ام و اینها قطع شهریه را به حضرتعالی مستند می کنند. من مقلد شما هستم، اگر شما با فدائیان اسلام مخالفید بفرمایید من پیرو آنها نباشم.
شهدالله(خدا گواه است)، خودم خدمت آقای بروجردی رفتم و نامه را هم خودم بردم و به آقای بروجردی دادم. ایشان نامه را خواندند، فرمودند: «خدا توفیق‌تان بدهد، نه قطع شهریه از طرف من بوده و نه مخالفتی با فدائیان اسلام دارم. «این مطلب را ایشان فرمودند.» (مجله تاریخ و فرهنگ معاصر، شماره دوم، زمستان 1370، صفحه 173)
مهدی علوی بازدید : 114 سه شنبه 26 دی 1391 نظرات (0)

دو هفته پيش شهيد كاظمى پيش من آمد و گفت از شما دو درخواست دارم: يكى اين‌كه دعا كنيد من روسفيد بشوم، دوم اين‌كه دعا كنيد من شهيد بشوم. گفتم شماها واقعاً حيف است بميريد؛ شماها كه اين روزگارهاى مهم را گذرانديد، نبايد بميريد؛ شماها همه‌تان بايد شهيد شويد؛ وليكن حالا زود است و هنوز كشور و نظام به شما احتياج دارد. بعد گفتم آن روزى كه خبر شهادت صياد را به من دادند، من گفتم صياد، شايسته‌ى شهادت بود؛ حقش بود؛
حيف بود صياد بميرد. وقتى اين جمله را گفتم، چشم‌هاى شهيد كاظمى پُرِ اشك شد، گفت: ان‌شاءاللَّه خبر من را هم به‌تان بدهند!
فاصله‌‌ى بين مرگ و زندگى، فاصله‌ى بسيار كوتاهى است؛ يك لحظه است. ما سرگرم زندگى هستيم و غافليم از حركتى كه همه به سمت لقاءاللَّه دارند. همه خدا را ملاقات مى‌كنند؛ هر كسى يك طور؛ بعضى‌ها واقعاً روسفيد خدا را ملاقات مى‌كنند، كه احمد كاظمى و اين برادران حتماً از اين قبيل بودند؛ اينها زحمت كشيده بودند.
ما بايد سعى‌مان اين باشد كه روسفيد خدا را ملاقات كنيم؛ چون از حالا تا يك لحظه‌ى ديگر، اصلاً نمى‌دانيم كه ما از اين مرز عبور خواهيم كرد يا نه؛ احتمال دارد همين يك ساعت ديگر يا يك روز ديگر نوبتِ به ما برسد كه از اين مرز عبور كنيم. از خدا بخواهيم كه مرگ ما مرگى باشد كه خود آن مرگ هم ان‌شاءاللَّه مايه‌ى روسفيدى ما باشد.
ان‌شاءاللَّه خدا شماها را حفظ كند.
بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در مراسم تشييع پيكرهاى فرماندهان سپاه  21/10/1384
مهدی علوی بازدید : 120 سه شنبه 19 دی 1391 نظرات (1)
گروه معارف: از آنجا که این روزها علاوه بر ایّام عزای اهل بیت عصمت و طهارت(سلام الله علیهم اجمعین)، داغدار رحلت مرجع مجاهد و عالم عامل حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ مجتبی تهرانی(رحمت الله علیه)هم هستیم، بر آن شدیم تا برای درک جایگاه فرمایشات ولی فقیه و نسبت آن با روایت ائمه معصومین علیهم السلام به بخشی از بیانات مرحوم آیت الله تهرانی درباره‌ی ولایت فقیه و حکومت اسلامی بپردازیم. به گزارش رجانیوز، مرحوم آیت الله العظمی تهرانی(ره) در طول عمر علمی پر برکت خود مباحث مفصلی پیرامون موضوع ولایت فقیه و حکومت اسلامی ارائه کرده‌اند که بزودی فایل صوتی این جلسات در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت. ایشان در بخشی از سلسله مباحث خود پیرامون ولایت فقیه و حکومت اسلامی فرمودند: « نظریاتی درباره حکومت و دولت وجود دارد که ریشه این دو پدیده را بررسی کرده‎اند. گروهی می‎گویند پدیده دولت و حکومت از خانواده شکل گرفته است؛ یعنی بشر بعد از آن‎که خانواده تشکیل داد متوجه شد که همانند نظام خانواده، در محیط اجتماعی هم، با نگرش مدیریتی، دولت و حکومت ایجاد شود. نظریه دوم این است که حکومت و دولت را با توسل به زور و تهدید تشکیل دهند. نظریه سوم به قرارداد‎‎های اجتماعی بین گروه‎ها یا افراد اشاره دارد و این‎که مبدا پیدایش و نشر نظام دولتی و حکومتی در بین انسان‎ها عبارت از قرارداد‎‎های اجتماعی و ارتباط افراد است اما در این میان نظریه چهارمی هم بیان می‎شود، و آن این‎که پیدایش پدیده حکومت و دولت عبارت از ولایت انبیا است. ولایت انبیا سبب شد که در مقاطعی از دوران‎‎های بشری، حکومت و دولت شکل بگیرد. یعنی پیامبران الهی از ولایت خود استفاده کردند و در مقاطع خاصی در زندگی بشر، برای هدایت مردم، حکومت و نظام تشیکل دادند، و ما می‎گوییم دولت و حکومت، اِعمال همان ولایت انبیاست. آیا بعثت انبیا تنها برای تحکیم رابطه خالق و مخلوق بوده است؟ دولت و حکومت، با مسأله انبیا و مکاتب الهی چه رابطه‎ای دارد؟ در این‎جا اگر بپذیریم که مبدا پیدایش دولت و حکومت، ولایت انبیا بوده است مسأله برای همه روشن می‎شود. عده‎ای قائل هستند که بعثت انبیا برای تحکیم رابطه بین مخلوق و خالق است و هیچ نظری در مورد رابطه مخلوق با مخلوقات دیگر ندارد؛ به‎عبارت دیگر، اصلا نظری به مسائل اجتماعی نیست. معتقدین به این نظریه می‎گویند انبیاء می‎آیند نوعی دستورالعمل‎‎ها به بشریت بدهند که این رابطه را محکم کنند و بشر را به رابطه خود و خالق خودش متوجه سازند و نهایتا اگر خیلی از این‎ها را بخواهند اضافه کنند یک سری مسائل اخلاقی ضمیمه خواهند کرد ولی این دیدگاه، به تعبیر من دیدگاه تخریبی است؛ زیرا انبیا که مبعوث شدند، هم برای تحکیم رابطه مخلوق با خالق آمدند و هم برای تحکیم رابطه مخلوقات با یکدیگر. طبق آن دیدگاه تخریبی، اگر روابط ستمگرانه و ظالمانه در حکومت‎ها باشد، انبیا صرفا می‎آیند تا فقط موضع اعتراضی خود را بیان کنند؛ در حالی که موضع انبیا صرفا اعتراضی نیست و در این‎جا این نظریه مطرح می‎شود که بعثت انبیا نظر به هر دو رابطه دارد و موضعش هم تنها موضع اخلاقی و اعتراضی نیست، بلکه یک موضع سازندگی و پویایی است. برای عمل به قرآن و منشورات مکتب، راهی جز تشکیل حکومت نیست. اگر انسان بخواهد به قرآن عمل کند و منشورات مکتب یعنی احکام را در سطح جامعه بشری ساری و جاری کند راهی جز این نیست که تشکیل دولت و حکومت دهد و اگر بخواهد یک اجتماع با مکتب اسلام در خودش شکل دهد ناچار است که حکومتی تشکیل داده و بر مبنای همین مکتب که مبنا و روش حکومت‎داری را طرح می‎کند، مسائل حکومت را تببین کند. خدای متعال در قرآن فرمان‎‎های حکومتی و خصوصیات حاکم و انواع حقوق و اجرای آن را تببین می‎کند به‎طوری‎که دیگر کسی نمی‎تواند بگوید این مکتب اصلا نظری به نظام حکومتی و دولتی ندارد. بنابراین می‎بینیم که ولایت فقیه ارتباط مستقیم با مسأله حکومت و دولت و از طرفی با مکتب‎‎های الهی و بعثت انبیا دارد. انبیای الهی مبعوث شده‎اند که صرفا آباد‎کننده باشند و قدیم‎ترین حکومت‎ها و دولت‎ها مربوط به انبیا بوده است و هرجا هم که به مبارزه می‎پرداختند تشکیل حکومت می‎دادند و زمانی هم که حضرت حجت ظهور می‎کنند در امتداد راه انبیای الهی، حکومت دینی و الهی و اسلامی تشکیل می‎دهند. در این‎جا سؤالی مطرح می‎شود و آن این‎که نظام دولتی و حکومتی که انبیا تشکیل می‎دادند بر اصالت فرد شکل می‎گرفت یا اصالت اجتماع؟ جواب این است که هیچ‎کدام. نظام حکومتی انبیا که برای اعمال ولایت خودشان آن را تشکیل می‎دهند نه بر اصالت فرد استوار است که از آن به دیکتاتوری تعبیر می‎شود و نه بر اصالت اجتماع تکیه دارد که از آن به دموکراسی تعبیر می‎شود. با مراجعه به مکتب اسلام می‎بینیم اصالت فرد را در نظام حکومتی شدیدا می‎کوبد:« ما کانَ لِبَشَرٍ أَنْ یؤْتِیهُ اللهُ الْکِتابَ وَ الْحُکْمَ وَ النبُوه ثُم یقُولَ لِلناسِ کُونُوا عِبادا لی‎ مِنْ دُونِ اللهِ وَ لکِنْ کُونُوا رَبانِیینَ بِما کُنْتُمْ تُعَلمُونَ الْکِتابَ وَ بِما کُنْتُمْ تَدْرُسُونَ.» (آل عمران/79) نظام حکومتی بر پایه اصالت اجتماع هم نیست چراکه ما هیچ نیازی نداریم به اینکه ‎سراغ متون اسلامی برویم زیرا این مطلب، بحثی عقلی است، به این معنا که ما اجتماع را یک چیزی غیر از افراد نمی‎دانیم؛ اجتماع یعنی آحاد افراد جامعه و به‎تعبیر دیگر اجتماع امری عرضی است پس به اصالت اجتماع هم قائل نیستیم و می‎گوییم عقلا غلط است؛ درنتیجه حکومت‎‎های الهی به منظور تطبیق فرمان‎‎های الهی، برای تعادل روابط و ارتباطات اجتماعی، شکل می‎گیرد که در آن، قانون مطرح است. به‎طوری‎که حکومت و دولت در مکتب‎‎های الهی بر مبنای قانون الهی عمل می‎کنند و همه ائمه به همین قوانین الهی عمل می‎کردند؛ به عبارت دیگر تمام انبیا و اولیا روی فرمان‎‎های الهی تکیه می‎کردند. اسلام ما، انقلابی است ما اسلام انقلابی را پذیرفته‎ایم. دگرگونی‎‎های مکتب انقلابی، دگرگونی باطنی است چراکه اصلاح سطحی، انقلاب غلط است و از آن‎جا که انقلاب، مرکز می‎خواهد پس باید ولایت در آن باشد، آیاتی را ذکر می‎کنیم که مرکزیت را به مکتب الهی می‎دهند: «یا ایها الذین آمَنُوا أَطِیعُوا اللـهَ وَأَطِیعُوا الرسُولَ وَأُولِی الْأَمْرمِنکُم» (نساء59)این ندای اصل مرکزیت است، هرچه او گفت باید گوش کنید. همه مکتب‎ها مسأله اصل مکتب را امر مسلم می‎دانند خصوصا انقلاب انبیا که باید دارای ویژگی‎‎هایی باشد و اگر پذیرفتیم که رهبران و اولیا الهی رهبر هستند، باید کار‎‎های انقلابی انجام دهند و این اصل مرکزیت است؛ چراکه مکتب‎‎های الهی هیچ‎گاه متوقف نیست و همیشه تداوم دارد، که می‎رسد به ولایت فقیه. نمی‎خواهم وارد برخی از مسائل مصداقی بشوم، اما بد نیست این را تذکر بدهم که الان هم وقتی به نقش حضرت امام (رحمت‎الله‎علیه) توجه می‎کنیم، می‎بینیم همان راه انبیا بوده است. بگذرید از عده‎ای که می‎خواهند چشم را ببندند و نمی‎خواهند چشم را باز کرده و واقعیت را درک کنند. چرا باید انسان این‎قدر بی‎انصاف باشد که فراموش کند که روش، همان روش مکتب انبیا و روش انبیا است.»[1] .........
مهدی علوی بازدید : 104 سه شنبه 19 دی 1391 نظرات (0)
آیت الله تهرانی:اسلام ما،انقلابی است/عده‎ای می‎خواهند چشم را ببندندو فراموش کنند

گروه معارف:  از آنجا که این روزها علاوه بر ایّام عزای اهل بیت عصمت و طهارت(سلام الله علیهم اجمعین)، داغدار رحلت مرجع مجاهد و عالم عامل حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ مجتبی تهرانی(رحمت الله علیه)هم هستیم، بر آن شدیم تا برای درک جایگاه فرمایشات ولی فقیه و نسبت آن با روایت ائمه معصومین علیهم السلام به بخشی از بیانات مرحوم آیت الله تهرانی درباره‌ی ولایت فقیه و حکومت اسلامی بپردازیم.

به گزارش رجانیوز، مرحوم آیت الله العظمی تهرانی(ره) در طول عمر علمی پر برکت خود مباحث مفصلی پیرامون موضوع ولایت فقیه و حکومت اسلامی ارائه کرده‌اند که بزودی فایل صوتی این جلسات در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت. ایشان در بخشی از سلسله مباحث خود پیرامون ولایت فقیه و حکومت اسلامی فرمودند:

« نظریاتی درباره حکومت و دولت وجود دارد که ریشه این دو پدیده را بررسی کردهاند. گروهی میگویند پدیده دولت و حکومت از خانواده شکل گرفته است؛ یعنی بشر بعد از آنکه خانواده تشکیل داد متوجه شد که همانند نظام خانواده، در محیط اجتماعی هم، با نگرش مدیریتی، دولت و حکومت ایجاد شود. نظریه دوم این است که حکومت و دولت را با توسل به زور و تهدید تشکیل دهند. نظریه سوم به قرارداد‎‎های اجتماعی بین گروهها یا افراد اشاره دارد و اینکه مبدا پیدایش و نشر نظام دولتی و حکومتی در بین انسانها عبارت از قرارداد‎‎های اجتماعی و ارتباط افراد است اما در این میان نظریه چهارمی هم بیان میشود، و آن اینکه پیدایش پدیده حکومت و دولت عبارت از ولایت انبیا است. ولایت انبیا سبب شد که در مقاطعی از دوران‎‎های بشری، حکومت و دولت شکل بگیرد. یعنی پیامبران الهی از ولایت خود استفاده کردند و در مقاطع خاصی در زندگی بشر، برای هدایت مردم، حکومت و نظام تشیکل دادند، و ما میگوییم دولت و حکومت، اِعمال همان ولایت انبیاست.

آیا بعثت انبیا تنها برای تحکیم رابطه خالق و مخلوق بوده است؟

دولت و حکومت، با مسأله انبیا و مکاتب الهی چه رابطهای دارد؟ در اینجا اگر بپذیریم که مبدا پیدایش دولت و حکومت، ولایت انبیا بوده است مسأله برای همه روشن میشود. عدهای قائل هستند که بعثت انبیا برای تحکیم رابطه بین مخلوق و خالق است و هیچ نظری در مورد رابطه مخلوق با مخلوقات دیگر ندارد؛ بهعبارت دیگر، اصلا نظری به مسائل اجتماعی نیست. معتقدین به این نظریه میگویند انبیاء میآیند نوعی دستورالعمل‎‎ها به بشریت بدهند که این رابطه را محکم کنند و بشر را به رابطه خود و خالق خودش متوجه سازند و نهایتا اگر خیلی از اینها را بخواهند اضافه کنند یک سری مسائل اخلاقی ضمیمه خواهند کرد ولی این دیدگاه، به تعبیر من دیدگاه تخریبی است؛ زیرا انبیا که مبعوث شدند، هم برای تحکیم رابطه مخلوق با خالق آمدند و هم برای تحکیم رابطه مخلوقات با یکدیگر. طبق آن دیدگاه تخریبی، اگر روابط ستمگرانه و ظالمانه در حکومتها باشد، انبیا صرفا میآیند تا فقط موضع اعتراضی خود را بیان کنند؛ در حالی که موضع انبیا صرفا اعتراضی نیست و در اینجا این نظریه مطرح میشود که بعثت انبیا نظر به هر دو رابطه دارد و موضعش هم تنها موضع اخلاقی و اعتراضی نیست، بلکه یک موضع سازندگی و پویایی است.

 

 برای عمل به قرآن و منشورات مکتب، راهی جز تشکیل حکومت نیست.

اگر انسان بخواهد به قرآن عمل کند و منشورات مکتب یعنی احکام را در سطح جامعه بشری ساری و جاری کند راهی جز این نیست که تشکیل دولت و حکومت دهد و اگر بخواهد یک اجتماع با مکتب اسلام در خودش شکل دهد ناچار است که حکومتی تشکیل داده و بر مبنای همین مکتب که مبنا و روش حکومتداری را طرح میکند، مسائل حکومت را تببین کند. خدای متعال در قرآن فرمان‎‎های حکومتی و خصوصیات حاکم و انواع حقوق و اجرای آن را تببین میکند بهطوریکه دیگر کسی نمیتواند بگوید این مکتب اصلا نظری به نظام حکومتی و دولتی ندارد. بنابراین میبینیم که ولایت فقیه ارتباط مستقیم با مسأله حکومت و دولت و از طرفی با مکتب‎‎های الهی و بعثت انبیا دارد.

انبیای الهی مبعوث شدهاند که صرفا آبادکننده باشند و قدیمترین حکومتها و دولتها مربوط به انبیا بوده است و هرجا هم که به مبارزه میپرداختند تشکیل حکومت میدادند و زمانی هم که حضرت حجت ظهور میکنند در امتداد راه انبیای الهی، حکومت دینی و الهی و اسلامی تشکیل میدهند.

در اینجا سؤالی مطرح میشود و آن اینکه نظام دولتی و حکومتی که انبیا تشکیل میدادند بر اصالت فرد شکل میگرفت یا اصالت اجتماع؟ جواب این است که هیچکدام. نظام حکومتی انبیا که برای اعمال ولایت خودشان آن را تشکیل میدهند نه بر اصالت فرد استوار است که از آن به دیکتاتوری تعبیر میشود و نه بر اصالت اجتماع تکیه دارد که از آن به دموکراسی تعبیر میشود. با مراجعه به مکتب اسلام میبینیم اصالت فرد را در نظام حکومتی شدیدا میکوبد:« ما کانَ لِبَشَرٍ أَنْ یؤْتِیهُ اللهُ الْکِتابَ وَ الْحُکْمَ وَ النبُوه ثُم یقُولَ لِلناسِ کُونُوا عِبادا لی مِنْ دُونِ اللهِ وَ لکِنْ کُونُوا رَبانِیینَ بِما کُنْتُمْ تُعَلمُونَ الْکِتابَ وَ بِما کُنْتُمْ تَدْرُسُونَ.» (آل عمران/79)

نظام حکومتی بر پایه اصالت اجتماع هم نیست چراکه ما هیچ نیازی نداریم به اینکه سراغ متون اسلامی برویم زیرا این مطلب، بحثی عقلی است، به این معنا که ما اجتماع را یک چیزی غیر از افراد نمیدانیم؛ اجتماع یعنی آحاد افراد جامعه و بهتعبیر دیگر اجتماع امری عرضی است پس به اصالت اجتماع هم قائل نیستیم و میگوییم عقلا غلط است؛ درنتیجه حکومت‎‎های الهی به منظور تطبیق فرمان‎‎های الهی، برای تعادل روابط و ارتباطات اجتماعی، شکل میگیرد که در آن، قانون مطرح است. بهطوریکه حکومت و دولت در مکتب‎‎های الهی بر مبنای قانون الهی عمل میکنند و همه ائمه به همین قوانین الهی عمل میکردند؛ به عبارت دیگر تمام انبیا و اولیا روی فرمان‎‎های الهی تکیه میکردند.

 

اسلام ما، انقلابی است

ما اسلام انقلابی را پذیرفتهایم. دگرگونی‎‎های مکتب انقلابی، دگرگونی باطنی است چراکه اصلاح سطحی، انقلاب غلط است و از آنجا که انقلاب، مرکز میخواهد پس باید ولایت در آن باشد، آیاتی را ذکر میکنیم که مرکزیت را به مکتب الهی میدهند: «یا ایها الذین آمَنُوا أَطِیعُوا اللـهَ وَأَطِیعُوا الرسُولَ وَأُولِی الْأَمْرمِنکُم» (نساء59)این ندای اصل مرکزیت است، هرچه او گفت باید گوش کنید. همه مکتبها مسأله اصل مکتب را امر مسلم میدانند خصوصا انقلاب انبیا که باید دارای ویژگی‎‎هایی باشد و اگر پذیرفتیم که رهبران و اولیا الهی رهبر هستند، باید کار‎‎های انقلابی انجام دهند و این اصل مرکزیت است؛ چراکه مکتب‎‎های الهی هیچگاه متوقف نیست و همیشه تداوم دارد، که میرسد به ولایت فقیه. نمیخواهم وارد برخی از مسائل مصداقی بشوم، اما بد نیست این را تذکر بدهم که الان هم وقتی به نقش حضرت امام (رحمتاللهعلیه) توجه میکنیم، میبینیم همان راه انبیا بوده است. بگذرید از عدهای که میخواهند چشم را ببندند و نمیخواهند چشم را باز کرده و واقعیت را درک کنند. چرا باید انسان اینقدر بیانصاف باشد که فراموش کند که روش، همان روش مکتب انبیا و روش انبیا است.»[1]

.........

مهدی علوی بازدید : 110 شنبه 09 دی 1391 نظرات (0)
بازخوانی بیانات رهبر فرزانه انقلاب درباره حماسه 9 دی


بصیرت= مثل 9 دی

 

۹ دىِ در تاريخ ماند

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: مطمئن باشيد كه روز نهم دىِ امسال هم در تاريخ ماند؛ اين هم يك روز متمايزى شد. شايد به يك معنا بشود گفت كه در شرائط كنونى - كه شرائط غبارآلودگىِ فضاست - اين حركت مردم اهميت مضاعفى داشت؛ كار بزرگى بود. هرچه انسان در اطراف اين قضايا فكر ميكند، دست خداى متعال را، دست قدرت را، روح ولايت را، روح حسين بن على (عليه السّلام) را مى‌‌‌بيند. اين كارها كارهائى نيست كه با اراده‌‌‌‌ى امثال ما انجام بگيرد؛ اين كار خداست، اين دست قدرت الهى است؛ همان طور كه امام در يك موقعيت حساسى - كه من بارها اين را نقل كرده‌‌‌‌ام - به بنده فرمودند: «من در تمام اين مدت، دست قدرت الهى را در پشت اين قضايا ديدم». درست ديد آن مرد نافذِ بابصيرت، آن مرد خدا
.

رهبر حیکم انقلاب ادامه دادند: اينكه من عرض ميكنم روز نُه دى در تاريخ ماندگار است، به خاطر اين است. مردم بيدارند؛ همين است كه كشور شما را نگه داشته است عزيزان من! همين است كه انقلابتان را حفظ كرده است؛ همين است كه جرأت سران استكبار را از آنها گرفته است كه بخواهند به ملت ايران حمله كنند؛ ميترسند. حالا در تبليغات، زيد و عمرو و بكر را ميكشند جلو، بمباران تبليغاتى ميكنند؛ اما حقيقت قضيه چيز ديگرى است. دشمن حقيقى آنها ملت ايران است، دشمن حقيقى آنها ايمان و بصيرت ملت ايران است، دشمن حقيقى آنها همين غيرت دينى جوانهاست كه ميجوشد. يك وقتى هم دندان روى جگر ميگذارند، صبر هم ميكنند، بايد هم بكنند؛ اما يك وقت هم آنجائى كه وقت حضور در صحنه است، مى‌‌‌‌آيند توى صحنه.

ایشان با بیان اینکه مسئولين كشور بحمداللَّه چشمشان هم باز است، مى‌‌‌‌بينند؛ مى‌‌‌‌بينند مردم در چه جهتى دارند حركت ميكنند، اظهار داشتند: حجت بر همه تمام شده است، حركت عظيم روز چهارشنبه ى نهم دى ماه حجت را بر همه تمام كرد. مسئولين قوه‌‌‌‌‌ى مجريه، مسئولين قوه‌‌‌ى مقننه، مسئولين قوه‌‌‌‌ى قضائيه، دستگاه‌‌‌هاى گوناگون، همه ميدانند كه مردم در صحنه‌‌‌اند و چه ميخواهند. دستگاه‌‌‌‌‌‌ها بايد وظائفشان را انجام بدهند؛ هم وظائفشان در مقابل آدم مفسد و اغتشاشگر و ضدانقلاب و ضدامنيت و اينها، هم وظائفشان در زمينه‌‌‌ى اداره‌‌‌‌‌‌ى كشور. مسائل كشور كه فقط مسائل مربوط به اغتشاشگران نيست؛

راهپيمائى حكومتى!

رهبر فرزانه انقلاب ادامه دادند: گفتند راهپيمائى حكومتى! بى عقلها نفهميدند كه با اين حرف دارند حكومت را تعريف ميكنند؛ دارند از حكومت تمجيد ميكنند. اين چه حكومتى است كه در ظرف دو روز - روز عاشورا (يكشنبه) آن خباثتها را راه انداختند، روز چهارشنبه اين حركت عظيم راه افتاد - ميتواند يك چنين بسيج عظيم ملى را در سرتاسر كشور بكند؟ امروز كدام كشور ديگر، كدام حكومت ديگر چنين قدرتى دارد؟ قوى‌‌‌‌ترين حكومتهاى دنيا و ثروتمندترينشان - كه ولخرجى‌‌‌‌هاى زيادى هم براى جاسوس پرورى و خرابكارى و تروريست پرورى دارند - اگر همه ى تلاششان را هم بكنند، نميتوانند ظرف

دو روز، صد هزار نفر آدم را بياورند توى خيابانهاى شهرشان يا كشورشان. چند ده ميليون انسان در سرتاسر كشور بيايند! اگر به دستور حكومت آمده باشند، اين خيلى حكومت مقتدرى است؛ پس خيلى حكومت قوى‌‌‌‌اى است كه اينجور امكان بسيج را دارد. اما حقيقت غير از اين است؛ حقيقت اين است كه در كشور ما حكومت و مردمى وجود ندارد - همه يكى اند - مسئولين حكومت، از شخص حقير اين بنده گرفته تا ديگران، هر كدام قطره‌هائى هستيم در اقيانوس عظيم اين ملت.

لحظه را بايد شناخت

رهبر انقلاب اسلامی در ديدار با اعضای شوراى هماهنگى تبليغات اسلامى‌ در تاریخ 29دی 88 فرمودند: لحظه را بايد شناخت، نياز را بايد دانست. فرض بفرمائيد كسانى در كوفه دلهاشان پر از ايمان به امام حسين بود، به اهل‌بيت محبت هم داشتند، اما چند ماه ديرتر وارد ميدان شدند؛ همه‌شان هم به شهادت رسيدند، پيش خدا هم مأجورند؛ اما كارى كه بايد بكنند، آن كارى نبود كه آنها كردند؛ لحظه را نشناختند؛ عاشورا را نشناختند؛ در زمان، آن كار را انجام ندادند. اگر كارى كه توابين در مدتى بعد از عاشورا انجام دادند، در هنگام ورود جناب مسلم به كوفه انجام ميدادند، اوضاع عوض ميشد؛ ممكن بود حوادث، جور ديگرى حركت بكند. شناسائى لحظه‌ها و انجام كار در لحظه‌ى نياز، خيلى چيز مهمى است.

ایشان به حماسه نهم دی نیز اشاره کردند و اظهار داشتند: شوراى شما بحمدالله اين خصوصيت را داشته است. دلائل زيادى هم براى اين هست؛ آخرى‌اش همين نهم دى است؛ قبلش - ده سال قبل از اين - 23 تير است كه اشاره فرمودند؛ آن روز هم نياز لحظه‌ها بود؛ اين يك كار متعارف و معمولى نبود. راهپيمائى مردم در بيست و دوى بهمن با همه‌ى عظمتى كه دارد - كه حالا عرض خواهم كرد - يك كار متعارف است، يك كار روان‌شده است، شناخته‌شده است، متوقع است كه انجام بگيرد و انجام ميگيرد؛ اما بيست و سه‌ى تير در سال 78، يك كار متعارف نبود، يك كار متوقع نبود؛ اهميت داشت كه اين مجموعه بداند و بفهمد كه اين كار در آن شرائط، لازم است و آن را انجام بدهد.

قله‌ی فراموش نشدنى

ایشان افزودند: كار نهم دى ماهِ امسال هم همين جور بود. شناختن موقعيت، فهميدن نياز، حضور در لحظه‌ى مناسب و مورد نياز؛ اين اساس كار است كه مؤمن بايد اين را هم با خود همراه داشته باشد تا بتواند وجودش مؤثر بشود؛ آن كارى را كه بايد انجام بدهد، بتواند انجام بدهد. خوب، الحمدلله شوراى هماهنگى تبليغات اين خصوصيت را داشته است، نشان داده است؛ هم در دهه‌ى اول، در اوضاع و احوال گوناگون آن دهه - در دوران دفاع مقدس، قبل از دفاع مقدس، بعد از دوران دفاع مقدس - هم بعد از رحلت امام در مناسبتهاى مختلف كه قله‌هائى را در تاريخ ما به وجود آورد. يكى از اين قله‌هاى فراموش نشدنى، همين نهم دى امسال بود.

مردم ايستادند

رهبر فرزانه انقلاب در بيانات خود در دیدار با رییس و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه مردم ايستادند، آخرين نمونه‌اش هم همين فتنه‌ى سال 88 بود که مردم ايستادند، اضافه کردند: همان كسانى كه به كسان ديگرى غير از منتخَب رأى داده بودند، همانها هم در مقابل آنها ايستادند. لذا ديديد در نه دى، در 22 بهمن، همه شركت كردند؛ همه آمدند. اين نشان‌دهنده‌ى اين است كه فتنه‌گران و فتنه‌انگيزان يك اقليت معدودند؛ منتها دروغ گفتند، خواستند مردم را دنبال خودشان بكشانند. اولِ كار موفق هم شدند؛ بعد كه چهره‌شان آشكار شد، نقابشان در خلال حرفها و كارهاى گوناگون افتاد، مردم از اينها رو برگرداندند. بنابراين، مردم ايستاده‌اند.


ما پيش رفتيم


ایشان در ديدار جهادگران بسيج سازندگى نیزبه حماسه نهم دی اشاره و افزودند: حركت نه دى را مى‌بينيم، حركت 22ى بهمن را مى‌بينيم، حضور عظيم در انتخابات را مى‌بينيم؛ اينها معناش چيست؟ معناش اين است كه امروز جوانان ما - كه اكثريت قاطع ملت ما هستند - و عموم ملت ما در همان جهت حركت انقلاب اسلامى و با همان ضرب دست انقلاب، رو به فزايندگى هستند، دارند پيش ميروند. پس ما پيش رفتيم.

رهبر انقلاب اسلامی بيانات در جریان سفر به شهر مقدس قم و در اجتماع بزرگ مردم این شهر نیز اظهار داشتند: بعد از اهانتى كه در روز عاشوراى سال 88 به وسيله‌ى يك عده تحريك شده نسبت به امام حسين انجام گرفت، دو روز فاصله نشد كه مردم در روز نه دى توى خيابانها آمدند و موضع صريح خودشان را علنى ابراز كردند. دستهاى دشمن و تبليغات دشمن نه فقط نتوانسته مردم را از احساسات دينى عقب بنشاند، بلكه روزبه‌روز اين احساسات تندتر و اين معرفت عميق‌تر شده است.

ایشان در تاریخ 26 آبان ماه در دیدار مردم اصفهان در روز عید قربان هم به عملکرد مردم اصفهان در جریان فتنه و راهپیمایی نه دی اشاره کردند و تاکید کردند: اصفهانى‌ها در قضاياى گذشته خوب عمل كردند. در برابر فتنه‌ى 88، در روز عظيم نه دى، در آن حركت خودجوش مردمى، عملكرد درخشانى داشتند

مهدی علوی بازدید : 132 سه شنبه 28 آذر 1391 نظرات (0)
مهدی علوی بازدید : 147 چهارشنبه 22 آذر 1391 نظرات (0)

 رهبرانقلاب، امروز در دیدار میهمانان اجلاس اساتید و بیداری اسلامی ضمن تشکر از مبارزین فلسطینی برای جهاد با رژیم صهیونیستی تاکید کردند: امروز دشمنان از کلمه بیداری اسلامی میترسند

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب عصر امروز (یکشنبه) در دیدار صدها نفر از اساتید، محققان و پژوهشگران دانشگاهها، جهان را در حال گذر و تحول به سمت یک «ساختار و هندسه جدید سیاسی، اقتصادی و اجتماعی» خواندند و با تبیین جایگاه و نقش‌آفرینی ویژه‌ی ملت ایران در این تحول عظیم تاریخی تأکید کردند: نخبگان کشور از جمله دانشگاهیان می‌توانند با عمل به وظایف بسیار مهم خود در این برهه‌ی بسیار حساس تاریخی، به ارتقای جایگاه ایران در ساختار جدید جهان،‌ کمک تعیین کننده‌ای کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اوضاع در حال گذر جهان را از لحاظ ظاهری با مرحله تحولات پس از جنگ جهانی اول و دوران پیدایش استعمار اروپا قابل مقایسه دانستند اما تأکید کردند: جهت گیری تغییرات آتی جهان برخلاف دورانهای یاد شده، در جهت تبادل قدرت و توانایی‌های عمومی بخشی از ملتهای جهان با بخشهای دیگر است.
ایشان،‌ در تبیین نشانه‌ها و شواهد بروز تحولات و تغییرات عمیق جهانی به بیداری اسلامی اشاره کردند و افزودند: احساس هویت و بیداری متکی بر اسلام در میان ملتهای مختلف اسلامی، نشانه‌ی بی‌سابقه‌ای است که از عمق تحول در ساخت و هندسه‌ی آتی جهان، خبر می‌دهد.
رهبر انقلاب شکست غرب به رهبری امریکا در تسلط بر منطقه غرب آسیا را نشانه‌ی دیگری از «دوران تحول کنونی» برشمردند و افزودند: خیز ناموفق امریکا برای تسلط بر این منطقه‌ی مهم و حساس که در قضیه عراق و افغانستان آشکار شد از دیگر نشانه‌های تغییرات عمیقی است که جهان با آن روبروست.
 حوادث جاری در اروپا و آینده‌ی مبهم کشورهای قدرتمند این قاره از دیگر شواهدی بود که رهبر انقلاب برای اثبات حرکت جهان کنونی به‌سمت یک ساختار جدید، به آن استناد کردند.
ایشان افزودند اوضاع کنونی اروپا که سرانجام آن را به زمین خواهد زد، ناشی از خطاهای تاکتیکی یا راهبردی نیست بلکه ناشی از خطای بنیانی در جهان بینی است.
حضرت آیت الله خامنه ای افول وجهه امریکا در جهان را چهارمین نشانه ای دانستند که اثبات می کند جهان، در حال گذر به یک وضع جدید است.
ایشان خاطرنشان کردند: امریکا به عنوان قدرت اول ثروت و علم و فناوری نظامی و غیرنظامی، چندین دهه در میان ملتها دارای وجهه عمومی بسیار خوبی بود اما این کشور امروز نه تنها هیچ وجهه ای ندارد بلکه در افکار عمومی جهان به سمبل زورگویی، ظلم، دخالت در امور ملتها و جنگ افروزی تبدیل شده است.
رهبر انقلاب پس از تشریح نشانه های بروز تحولات عمیق در ساختار و هندسه جهان آتی،‌به تبیین این واقعیت پرداختند که کشور و ملت ایران در این دوران گذر از جایگاه مهم و حساسی برخوردارند که درک آن، وظایف سنگینی را متوجه ملت، نخبگان و مسئولان می کند.
حضرت آیت الله خامنه ای بیداری نشأت گرفته از انقلاب اسلامی و استواری و استحکام بی نظیر شالوده نظام بر مبنای اعتقاد،‌ایمان، عقل و عاطفه را از جمله دلایل جایگاه ویژه ایران در تحولات کنونی جهان خواندند.
ایشان افزودند: علاوه بر این دلایل ثروت و منابع عظیم و خدادادی ایران از جمله منابع انرژی و نیروی انسانی برخوردار از استعداد بالا، به ایران در موقعیت در حال تحول جهان،‌ویژگی های قابل توجهی بخشیده است.
رهبر انقلاب اسلامی در همین زمینه با اشاره به سترون و نازا بودن غرب در ارائه اندیشه های نو و ایده های جدید برای بشریت، تأکید کردند: جمهوری اسلامی بر خلاف غرب عقیم، در ابعاد مختلف سیاسی، حکومتی، اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی برای جامعه بشری حرفهای نوین و موج آفرینی دارد.
ایشان مردم سالاری دینی، ابتنای تمدن بر معنویت و آمیختگی دین و زندگی در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی را از جمله حرفهای نو ملت ایران و نظام اسلامی برای ملتهای جهان دانستند.
رهبر انقلاب اسلامی در ارائه آخرین دلیل برای اثبات جایگاه خاص ایران در روند تحولات جهانی به پایداری و سرسختی ملت ایران و نظام اسلامی در مقابل شیوه های سلطه غرب اشاره کردند و افزودند: ایران، مردمش، نخبگانش و مسئولانش در مقابل تهدید،‌جنگ آفرینی، ترور، کشتار و اختلاف افکنی غرب، ایستادگی می کنند و این واقعیت نیز، به این کشور بزرگ ویژگی خاصی بخشیده است.
رهبر انقلاب اسلامی بعد از تبیین نشانه های ورود دنیا به مرحله یک تحول اساسی و تشریح جایگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران در این تحول، این سوال را مطرح کردند که آیا دانشگاهها و حوزه های علمیه در قبال این حوادث بسیار مهم مسئولیتی دارند یا نه؟
حضرت آیت الله خامنه ای یک سوال دیگر نیز مطرح کردند: آیا دانشگاهها و حوزه های علمیه می توانند در این تحولات مهم، تماشاگر باشند و برای خود نقشی تعریف نکنند؟
ایشان در پاسخ به این سوال ها خاطرنشان کردند: توفیق و نقش آفرینی ملت ایران در این برهه بسیار مهم و تاریخی، در درجه اول بعهده دانشمندان کشور است و یقیناً دانشگاهها یکی از عناصر رتبه اول برای تأثیرگذاری در این تحولات هستند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به نقش بسیار حساس و عظیم دانشگاه در این تحولات، افزودند: دانشگاهها می توانند با عمل به مسئولیت های خود بگونه ای نقش آفرینی کنند که کشور، ملت و تاریخ ایران در این تحولات برنده باشند و این مسئله، نشان دهنده نقش بسیار حساس نخبگان و دانشگاهیان در این مقطع تعیین کننده است.
حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشرفتهای کشور در عرصه های مختلف از جمله بخشهای علمی،‌خاطرنشان کردند: در کنار این پیشرفتها، نقاط منفی نیز در زمینه مدیریت های علمی و برنامه ریزی ها وجود دارند که تنها راه برطرف کردن آنها، تمرکز ذخیره علمی و کارشناسی دانشگاهها برای حل این مشکلات است.
شبهه لزوم بی طرف بودن علم و دخالت ندادن آن درسیاست، موضوع دیگری بود که رهبر انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: علم در مرحله کشف حقایق بیطرف است اما هنگامی که علم در خدمت یک جهت گیری قرار گیرد،‌به هیچ وجه بی طرف نیست و این وضع کنونی جهان شاهد این مسئله است.
ایشان افزودند: چگونه است که قرنهای متمادی، علم در خدمت سلطه گری و استعمار ملتها، تولید سلاح و کشتار انسانها و جنگ افروزی قرار گرفته است اما نباید در خدمت عدل، ارزشها و پیام اسلام قرار گیرد.
رهبر انقلاب اسلامی به یک مغالطه دیگر و آنهم تقسیم بندی دستگاه علمی کشور به دولتی و غیردولتی اشاره و خاطرنشان کردند: برخی تلاش می کنند تا مفاهیم «دانشجو، استاد و تشکل دولتی» را به عنوان یک دشنام مطرح کنند در حالیکه حمایت دانشجو، استاد و یا یک تشکل دانشگاهی از نظام و حکومتی که بر پایه مبانی اسلامی و الهی شکل گرفته، یک افتخار است.
ایشان افزودند: باید فرهنگ تلاش و مجاهدت برای جبهه حق در دانشگاهها گسترش یابد که البته نقش اساتید در این زمینه بسیار برجسته است.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: گسترش فرهنگ تلاش و مجاهدت برای جبهه حق،‌در واقع همان فرماندهی جنگ نرم است که به عهده اساتید دانشگاهها قرار دارد.
حضرت آیت الله خامنه ای در پایان سخنان خود، ضرورت تأمل مسئولان درخصوص ایجاد نظام ملی نوآوری را مورد تأکید قرار دادند و خاطرنشان کردند: خلاء نبود نظام ملی نوآوری که در واقع شبکه ای از ارتباط های زنجیره ای کلان و خرد  دستگاههای علمی کشور است، به شدت احساس می شود که باید برای آن چاره اندیشی کرد.
ایشان تأکید کردند: مهمترین وظیفه نظام ملی نوآوری، رصد و هدایت جریان علمی و نوآوری در کشور است.


مهدی علوی بازدید : 91 سه شنبه 14 آذر 1391 نظرات (0)
 
حجت الاسلام پناهیان با تأکید بر این که الگوی دموکراسی آمریکایی به نقطه پایان رسیده است، خاطرنشان کرد: سی سال پیش آمریکا الگو بود ولی الان مردم دنیا حالشان از الگوی دموکراسی آنان بهم می خورد.
به گزارش جهان، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در جمع عزاداران حسینی حسینیه رضوان آمل با بیان این که در هر نوع از زندگی و مشاغل انسان مهارت هایی را پیدا می کند که از آن به عنوان مهارت های شغلی یاد می شود، گفت: بسیاری از مهارت هایی که انسان در متن زندگی پیدا می کند ارزش دینی دارد.

وی با اشاره به این که قدرت تمرکز یافتن و کنترل ذهن از مهارت‌های فوق العاده معنوی است، خاطرنشان کرد: دین مهارت هایی را به ما می دهد و یا از ما می خواهد که دنیای پست این مهارت ها را از انسان می گیرد و از بین می برد که در اینجا تعارض بین دین و دنیا به وجود می آید.

 حجت الاسلام پناهیان با بیان این که انسان اگر در نماز خواندن تنها به خدا نیاندیشد نمی تواند کنترل ذهنی پیدا کند، گفت: بیشتر امور معنوی ما در نیات و توجه های روحی است و خوبان عالم نیز اکثر خریدهای خود را با نیت انجام می دهند و مهم‌ترین مشکل ما این است که نمی‌توانیم نیت کرده و با دل خرید کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که یکی از کاربردهای قدرت ذهنی و توجه یابی در سر نماز است که باید نسبت به آن توجه ویژه ای را داشته باشیم، بیان داشت: نماز تمرین ملاقات با خداوند منان است که اگر با توجه در خانه حضرت حق را بزنیم و این در باز شود انسان همه دنیا را یکجا کنار می گذارد.

وی با اشاره به این که خدا خالق همه لذات و زیبایی ها است که نهایتی در آن وجود ندارد، گفت: توجه انسان به خالق هستی سبب می شود تا او لذت ها و زیبایی های دنیایی را کنار بگذارد و فقط به آفریدگار عالم توجه کند.

حجت الاسلام پناهیان با بیان این که زندگی در نماز به عنوان اصل زندگی است و بقیه امور را که دیگر موجودات هم دارند، بیان داشت: انسان در مهارت های زندگی توانایی کامل دارد ولی در مهارت های معنوی دچار ضعف است که باید با دل بریدن از دنیا به مهارت افزایی خویش بپردازد.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که در بعضی از امور دنیایی انسان باید به صورت متفاوتی بیاندیشد، گفت: آدمی باید در همه لحظه های زندگی شکر حضرت حق را به جا آورد و با زاویه ای به امور مختلف بنگرد که همه چیز را بهتر ببیند.

وی با بیان این که شیطان در محل نگاه ما آلودگی های خود را می ریزد و سعی می کند به امور مختلف بد نگاه کنیم، خاطرنشان کرد: شیطان درصدد است تا ما نعمت های الهی را نبینیم و فکر کنیم این نعمات در دست دیگران است که این بدترین حالت عدم قدرت کنترل نگاه است.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به این که شکرکردن یکی از نتایج زاویه نگاه خوب است که می تواند تأثیرات شگرفی در وجود آدمی داشته باشد، بیان داشت: عده ای در دنیا به عنوان نماینده رسمی ابلیس هستند تا انسان نگاه درستی نداشته باشد که باید از چنین افرادی دوری کنیم.

حرف هایی که پیرامون ابلیس می شنویم در ماهواره نمایان است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که ماهواره ها مهارتشان در این است که انسان را وادار به کج بینی کنند، گفت: حرف هایی را که یک عمر در بالای منابر پیرامون ابلیس می شنویم همه آنها در ماهواره نمایان است.

وی با اشاره به این که بحران اقتصادی آمریکا گوش جهان را کر کرده است، بیان داشت: آمریکا از نظر نظامی در عراق و افغانستان به پستی رسید که بدین منظور حضور او در عرصه نظامی به پایان رسیده و این کشور در میان مردم خود نیز اعتباری ندارد که در آن جنبش هایی چون وال استریت ایجاد می شود.
الگوی دموکراسی آمریکایی به نقطه پایان رسیده است

حجت الاسلام پناهیان با تأکید بر این که الگوی دموکراسی آمریکایی به نقطه پایان رسیده است، خاطرنشان کرد: سی سال پیش آمریکا الگو بود ولی الان مردم دنیا حالشان از الگوی دموکراسی آنان بهم می خورد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که نفوذ ایران اسلامی بسیار گسترده شده است و ما توانسته ایم در مسائل مختلف به موفقیت های والایی دست پیدا کنیم، گفت: آمریکا با غارت همه کشورهای جهان نتوانسته است به جایی برسد و ضعیف شدن آن را همه دیده اند.

ابلیس بعضی ها را وادار می کند که بگویند وضعیت خراب است

وی با اشاره به این که ابلیس بعضی ها را وادار می کند که به این وضعیت خوب کشور نگاه کنند و بگویند که وضعیت خراب است، خاطرنشان کرد: مشکلات در کشور وجود دارد ولی قدرت توسعه ایران اسلامی بسیار گسترده است که باید بدین منظور نگاه شاکرانه به درگاه حضرت حق داشته باشیم.
 

مسؤولان مملکتی آنقدر خوب نیستند که امام زمان (عج) ظهور کند

حجت الاسلام پناهیان با بیان این که ما می دانیم که مردم و مسؤولان مملکتی آدم های خوبی هستند؛ اما آنقدر خوب نیستند که امام زمان (عج) ظهور کند، بیان داشت: باید کنترل نگاه را به دست خود داشته باشیم و به دنبال آن باشیم که چرا خوب نیستیم.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که دشمنان مدیریت توجه موسیقی، تلویزیون، زندگی سرشار از سرگرمی و لذت معصیت است، گفت: انسانی که فلج روحی باشد نمی تواند به سعادت دست یابد و باید کنترل توجه را در وجودمان نهادینه کنیم.

پناهیان با تأکید بر این که غرب به بشریت رحم نمی کند و همیشه به دنبال به سلطه کشیدن انسان است و دوست دارد که بشر برای همیشه حیوان باشد، بیان داشت: سبک زندگی ما خراب است که باید به آن سر و سامان دهیم.
منبع:رسا
مهدی علوی بازدید : 127 دوشنبه 06 آذر 1391 نظرات (0)

به گزارش جهان نیوز، نه عکاس این عکس شناخته شده است و نه این بسیجی خسته.منطقه عملیاتی هم مشخص نشد اما بی شک این عکس، نمایشی است از شوق جهاد و اخلاصِ نابی که حتی پاهای زخم دیده و جسم ناقص نیز نمی تواند خللی در عزم و اراده ی صاحب آن ها ایجاد نماید.

داستانک/ انتظار ناتمام

شب که می‌شود حوصله‌ها مانند سایه ماه کوتاه است و کمرنگ. داستانک، قلقلکی کوتاه برای فکر و روحمان است تا در ساعات پایانی شب، لحظات کوتاه امروز را با خواندن جملاتی کوتاه بهتر و بیشتر قدر بدانیم.

آزاده ها که آمدند عکس پسرش را نشان مي داد. هر کدام چيزي به اين مادر منتظر گفتند، يکي مي گفت: «در فلان اردوگاه ديدمش» ديگري مي گفت: «با سري بعدي قراره برگرده.»... همه چيز را آماده کرد، حتي براي مسافرش کت و شلوار هم سفارش داد، پرده نويي هم براي اتاقش دوخت... ديگر کاري نمانده بود جز انتظاري که هيچ وقت تمام نشد. هيچ وقت...

کتاب خاطرات مادران شهيد- ص۳۷
مهدی علوی بازدید : 130 شنبه 04 آذر 1391 نظرات (0)
در داخل سرداب وقتی به قسمت زیر گنبدخانه رسیدیم، بخشی بود كه تا ارتفاع كمر به داخل آب رفتیم؛ در واقع محوطه داخل سرداب حرم حضرت تا ارتفاع حدود یك متر و 10 سانت در آب قرار دارد ... وقتی به قبر مطهر حضرت اباالفضل‌العباس(ع) در سرداب رسیدیم، من دست خود را به داخل آبی بردم كه بر روی قبر مطهر حضرت ایستاده بود و جرعه‌ای از این آب نوشیدم...
به گزارش جهان به نقل از مشرق، علیرضا فداكار؛ معاون ستاد بازسازی عتبات عالیات طی گفتگویی با اشاره به سفر چند سال پیش خود به عتبات پس از سقوط صدام و زیارت سرداب حرم حضرت اباالفضل‌العباس(ع) اظهار داشت: بنده در سال 82 و تقریبا 6 ماه پس از سقوط صدام به سرداب حرم حضرت مشرف شدم.

وی افزود: علت اینكه برخی از حرم‌های مطهر ائمه(ع) دارای سرداب هستند به این خاطر است كه به مرور زمان، زمین‌های اطراف حرم به خاطر ساخت و سازها، گذر زمان، وزش باد و شرایط جوی از سطح حرم بالاتر آمده است و به این دلیل سرداب ایجاد شده است به طور مثال در نجف اشرف علت اینكه حرم حضرت امیرالمؤمنین‌(ع) سرداب ندارد به این خاطر است كه حرم حضرت در بالاترین نقطه شهر واقع شده اما در كربلای معلی، حرم حضرت سیدالشهدا و حرم حضرت اباالفضل‌العباس(ع) در گودی واقع شده است.

فداكار خاطرنشان كرد: اما سرداب حرم حضرت اباالفضل‌العباس(ع) حدودا 4 متر پایین‌تر از سطح حرم قرار دارد و ما به اتفاق شیخ مهدی كربلایی، امام جمعه حرم امام حسین‌(ع) به این سرداب مطهر وارد شدیم و در واقع تا پیش از این تاریخ، سرداب حرم حضرت كاملا قفل بود و كسی اجازه ورود به آن را نداشت.


معاون ستاد بازسازی عتبات عالیات یادآور شد: در سرداب حرم حضرت اباالفضل(ع) چیزهایی دیدم كه برایم آن روز را بعنوان شیرین‌ترین و زیباترین روز طول عمرم رقم زد. فداكار در توضیح مشخصات سرداب حرم حضرت اباالفضل‌العباس(ع) گفت: پس از آنكه از صحن حرم وارد رواق می‌شوید در ادامه شما وارد محدوده گنبد‌خانه می‌شوید كه می‌توان همین رواق‌ها را در قسمت سرداب نیز در نظر گرفت كه با عرض 1.5 متر در 2 متر به صورت گنبدی پوشانده شده و قسمت پایین پای حضرت مسیری دارد كه وارد محوطه گنبد خانه در قسمت سرداب می‌شود.


معاون ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: در داخل سرداب وقتی به قسمت زیر گنبدخانه رسیدیم، بخشی بود كه تا ارتفاع كمر به داخل آب رفتیم؛ در واقع محوطه داخل سرداب حرم حضرت تا ارتفاع حدود یك متر و 10 سانت در آب قرار دارد و این قسمت از سرداب به گونه‌ای ساخته شده كه یك نفر بیشتر نمی‌‌تواند از آن عبور كند. وی ادامه داد: پس از ورود به این قسمت از سرداب، شیخ مهدی كربلایی در جلو حركت می‌كرد و من پشت سر او تا كه به قبر مطهر حضرت اباالفضل‌العباس(ع) رسیدیم.



فداكار تصریح كرد: وقتی به قبر مطهر حضرت در سرداب رسیدیم، من دست خود را به داخل آبی بردم كه بر روی قبر مطهر حضرت ایستاده بود و جرعه‌ای از این آب نوشیدم، تا ارتفاع حدود 10 سانت بر روی قبر مطهر حضرت آب ایستاده بود و به تمام مقدسات قسم تا آن لحظه از عمرم آبی‌ گواراتر و زلال‌تر از این آب ندیده و ننوشیده‌ بودم.


 وی گفت: در آن لحظاتی كه در داخل سرداب حرم حضرت اباالفضل‌العباس(ع) در حركت بودیم كسی متوجه حال خود نبود و و با حركتمان، آب موج برمی‌داشت؛ در آن لحظات این احساس به من دست داد كه این آب در اطراف قبر به حضرت اباالفضل(ع) التماس می‌كند و اگر روزی پرده‌ها كنار رود، حقایق بزرگی مشخص می‌‌شود، بواسطه این آب بود كه حضرت اباالفضل‌العباس(ع) ساقی طفلان عطشان حرم در كربلا ناامید شد و تصور می‌كنم كه خداوند اینگونه مقدر كرده این آب باید برای سالیان سال همین‌طور دور قبر مطهر حضرت عباس‌(ع) دور بزند و در آن لحظه تنها چیزی كه از ذهنمان می‌گذشت این بود كه آب در حال التماس كردن به حضرت است.


فداكار با بیان این نكته كه در زمانی كه به داخل سرداب حرم حضرت اباالفضل(ع) رفته‌ بودم زمستان بود، گفت: البته ممكن است كه در فصل تابستان یا زمستان مقداری از سطح آب داخل سرداب تغییر كند و زمانیكه در داخل سرداب حركت می‌كنیم آب به ارتعاش درمی‌آید و این تصور ایجاد می‌شود كه آب در حال حركت است اما در واقع این آب ساكن است و طبق قانون طبیعت اگر آب برای مدت كوتاهی در جایی راكد و ساكن باقی بماند، سبزه می‌زند و طعم و بو می‌گیرد و امكان استفاده از آن نیست اما آب سرداب حرم حضرت اباالفضل‌العباس(ع) زلال‌ترین، شفاف‌ترین و گواراترین آب این عالم است.


وی با بیان این نكته كه سرداب حرم حضرت اباالفضل‌العباس‌(ع) به حرم امام حسین(ع) راه ندارد و در گذشته حرم حضرت سیدالشهدا(ع) دارای سرداب بوده كه به مرور زمان این سرداب پر شده است، افزود: در حال حاضر مجددا سرداب حرم حضرت اباالفضل‌العباس(ع) از قسمت گنبدخانه بسته شده و دیگر كسی حق ورود به این سرداب را ندارد؛ در گذشته آب سرداب حرم حضرت اباالفضل(ع) برای تبرك در اختیار زائران قرار می‌گرفت اما هم‌اكنون این كار نیز متوقف شده است.

معاون اجرایی ستاد بازسازی عتبات عالیات خاطرنشان كرد: زمانی این مسئله مطرح شده بود كه آب سرداب حرم حضرت اباالفضل(ع) را به خاطر احتمال زیانی كه می‌تواند برای بنای حرم داشته باشد قطع و خشك كنند اما این احتمال مطرح شد كه اگر این آب قطع شود لایه‌ای كه خشك می‌شود ترك برمی‌دارد و شاید همین عامل باعث شود كه رواق‌های حرم نیز ترك بخورند و بنای ساختمان حرم حضرت با این آب سازگار شده است و به این دلیل بود كه چنین كاری انجام نشد.

وی با اشاره به قرار گرفتن بنای حرم حضرت‌اباالفضل‌العباس بر روی این سرداب و آبی كه همیشه در سرداب حضرت وجود دارد، خاطرنشان كرد: قطعا ساختمان و بنایی كه بر روی آب بنا شده باشد پس از گذشت مدت زمانی تخریب می‌شود و از بین می‌رود اما بنای حرم حضرت اباالفضل‌العباس(ع) از همان ابتدا بر روی این سرداب و آب بنا شده و این امر تأثیری بر روی استحكام حرم حضرت نداشته است؛ بسیاری از كم‌و‌كیف این امر روشن نیست كه این موضوع چیزی جز معجزه نمی‌تواند باشد.


مهدی علوی بازدید : 184 دوشنبه 29 آبان 1391 نظرات (0)
بر مشامم میرسد هر لحظه بوی کربلا              بر دلم ترسم بماند آرزوی کربلا 

غم دوری کربلا را با دیگر عاشقان کربلای ارباب ، شریک شوید و بگویید آنچه در قلبتان میگذرد...

 

 

 

 

مهدی علوی بازدید : 185 جمعه 26 آبان 1391 نظرات (0)

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به فضاي عمومي كشور و مسائل و مشكلات اقتصادي كه به علت درگير شدن استكبار جهاني با جمهوري اسلامي بوجود آمده است تأكيد كردند: طبعاً هيچكس از دغدغه هاي موجود در زندگي عمومي مردم فارغ نيست اما اين نشست به دليل اهميت موضوع و بر اساس برنامه ريزي قبلي و به عنوان گامي در پيگيري مقولات بلندمدت، برگزار مي شود.
 
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حدود 150 تن از انديشمندان، نخبگان، اساتيد حوزه و دانشگاه، پژوهشگران و مؤلفان آثار علمي، همراه با حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، شب گذشته (سه شنبه) در چهارمين نشست انديشه هاي راهبردي جمهوري اسلامي، به بحث و بررسي درخصوص ابعاد مختلف موضوع «آزادي» پرداختند.

در ابتداي اين ديدار 10 نفر از صاحبنظران و انديشمندان ديدگاههاي خود را درباره مقوله آزادي بيان كردند. سپس 17 نفر از اساتيد و پژوهشگران به مباحثه و نقد ديدگاههاي مطرح شده پرداختند.

رهبر انقلاب اسلامي در ابتداي سخنان خود در اين نشست، با اشاره به فضاي عمومي كشور و مسائل و مشكلات اقتصادي كه به علت درگير شدن استكبار جهاني با جمهوري اسلامي بوجود آمده است تأكيد كردند: طبعاً هيچكس از دغدغه هاي موجود در زندگي عمومي مردم فارغ نيست اما اين نشست به دليل اهميت موضوع و بر اساس برنامه ريزي قبلي و به عنوان گامي در پيگيري مقولات بلندمدت، برگزار مي شود.

حضرت آيت الله خامنه اي نياز شديد كشور به تفكر و انديشه ورزي در مقولات زيربنايي را از اهداف و علل اصلي برگزاري نشستهاي راهبردي خواندند و افزودند: ملت ايران كه مثل رودخانه اي خروشان در حال پيشرفت است،‌به فكر و انديشه و فعال شدن انديشه ها در مقولات مبنايي و اساسي، نياز مبرمي دارد.

حضرت آيت الله خامنه اي اهميت ارتباط مستقيم با نخبگان و زمينه سازي براي دست يابي به پاسخ سؤالات مهم در مقولات بنياني و حيات اجتماعي را از ديگر اهداف اصلي برگزاري نشستهاي انديشه هاي راهبردي دانستند.

رهبر انقلاب، اين نشستها را زمينه سازي براي ايجاد جريانهاي عميق و گسترده فكري خواندند و افزودند: لازم است كار اصلي بعد از اين جلسات آغاز شود و پژوهشگران و انديشمندان خوشفكر حوزه و دانشگاه به مثابه چشمه هاي جوشنده به انديشه ورزي در باب مسائل مطرح شده بپردازند.

ايشان با اشاره به خلاءهاي فراوان و كمبودهاي محسوس در شناخت و تبيين ابعاد مختلف مقوله آزادي در كشور افزودند: بحث آزادي در چند قرن اخير در غرب نسبت به موضوعات ديگر، مورد توجه فراوان قرار گرفته كه علت كلي آن، حوادث و ماجراهايي است كه به برپايي نوعي طوفان فكري در اين مقوله در غرب منجر شد.

ايشان، «رنسانس، انقلاب صنعتي، انقلاب كبيرفرانسه و انقلاب اكتبر شوروي» را حوادث و عواملي اساسي دانستند كه در غرب موجب ايجاد امواج گسترده فكري در زمينه آزادي شد.

رهبر انقلاب افزودند: برخلاف غرب، ما تا پيش از نهضت مشروطيت موقعيتي كه در باب آزادي، موج فكري ايجاد كند نداشتيم كه اين موقعيت نيز به علت يك نقيصه مهم يعني تقليد روشنفكران از تفكرات غربي، به دستاورد خاصي در مقوله آزادي منجر نشد.

حضرت آيت الله خامنه اي در همين زمينه خاطرنشان كردند: هنگامي كه دانش يا انگيزه اي را از ديگران مي گيريد اگر با تفكر و انديشه ورزي توأم شود زايش فكري بوجود مي آيد اما اگر فكر و انديشه خاصي را از جايي گرفتيد و از آن تقليد كرديد طبعاً ديگر زايشي وجود نخواهد داشت و براساس همين واقعيت، تقليد روشنفكران از تفكر غرب در باب آزادي،‌ باعث شد كه پس از مشروطه هيچ فكر بديع و منظومه فكري نو، بوجود نيايد.

رهبر انقلاب با اشاره به منابع فراواني كه درباره آزادي در منابع اسلام وجود دارد افزودند: با وجود اين منابع، ‌امروز خلاءهاي فراواني در باب آزادي داريم كه بايد با تفكر و انديشه ورزي و پاسخ دادن به همه مسائل و سؤالات مطرح در مقوله آزادي، به سمت منظومه سازي حركت كنيم.

ايشان تأكيد كردند: تحقق اين هدف، كار جدي و تسلط بر منابع اسلامي و منابع غربي را مي طلبد.

رهبر انقلاب در تبيين موضوع مورد بحث اين نشست، خاطرنشان كردند: منظور از آزادي، همين معناي متداول و رايج در محافل دانشگاهي و روشنفكري جهان يعني آزاديهاي فردي و اجتماعي است نه آزادي معنوي و سير و سلوك الي الله.

ايشان با نقد تفكري كه آزادي را رهايي مطلق از هر چيزي مي داند افزودند: نبايد هنگام بحث درباره آزادي،‌از محدوديت ها ترسيد.

رهبر انقلاب با تأكيد بر اينكه ما در مقوله آزادي به دنبال شناخت نظر اسلام هستيم، مهمترين تفاوت ميان ديدگاه اسلام و غرب درخصوص آزادي را، منشأ و پايه بحث آزادي دانستند و افزودند: در انديشه ليبراليستي،‌منشأ آزادي، ‌تفكر انسان گرايي يا همان اومانيسم است در حاليكه در اسلام مبناي آزادي،‌توحيد به معناي اعتقاد به خدا و كفر به طاغوت، است.

حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند:‌در ديدگاه اسلام، انسان از همه قيود به غير از عبوديت خدا آزاد است.

ايشان كرامت انساني را از ديگر مباني اصلي آزادي در اسلام دانستند و با اشاره به طرح بحث آزادي در منابع اسلامي از چهار منظر «حق در قرآن»، «حق در فقه و حقوق»، «تكليف» و «نظام ارزشي» افزودند: «حق» در قرآن به معناي مجموعه نظام مند و هدفدار است كه بر اين اساس، عالم تكوين و عالم تشريع، هر دو حق هستند و آزادي انسان حق است و در مقابل باطل قرار مي گيرد.

رهبر انقلاب اسلامي آزادي از منظر حق در «فقه و حقوق» را به معناي ايجاد توانايي مطالبه كردن دانستند و درخصوص آزادي از منظر «تكليف» خاطرنشان كردند: از اين منظر، انسان بايد به دنبال آزادي خود و ديگران باشد.

حضرت آيت الله خامنه اي در جمع بندي سخنان خود در باب «مفهوم آزادي در اسلام» اين سؤال را مطرح كردند كه با توجه به تفاوتهاي بنيادين و عميق موجود ميان مفهوم آزادي در اسلام و در غرب‏ آیا مي توانيم در تحقيق و پژوهش درخصوص «آزادي» به ديدگاهها و نظرات غربي مراجعه كنيم؟

ايشان قبل از پاسخ به اين سؤال، به چند نمونه از واقعيات آزادي در جامعه غربي اشاره كردند. «آزادي در حوزه اقتصادي» در صورت قرار گرفتن در مجموعه سرمايه داران اقتصادي و بهره مندي از امتيازات ويژه، «آزادي در صحنه سياسي» در چارچوب انحصارگرايي دو حزبي و «آزادي در مسائل اخلاقي» با بروز مفاسدي همچون همجنس گرايي، از جمله نتايج آزادي در جامعه غربي بودند كه رهبر انقلاب اسلامي به آنها اشاره كردند.

ايشان افزودند: اين موضوعات نشان دهنده واقعيات بسيار بد، تلخ،‌زشت و در برخي مواقع، نفرت انگيز، در جامعه غربي است كه نتيجه آنها هم تبعيض، زورگويي، جنگ افروزي و برخوردهاي گزينشي با مقولات شريفي همچون حقوق بشر و مردم سالاري است.

حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: با وجود همه اين واقعيات تأسف آور، مراجعه به نظرات متفكران غربي، براي پژوهش در مفهوم آزادي مفيد است زيرا غربيها در تدوين منظومه فكري در باب آزادي و تضارب آرا در اين خصوص، سابقه زيادي دارند.

ايشان در پايان خاطرنشان كردند: پرهيز از نگاه تقليدي، شرط اصلي مراجعه به نظرات متفكران غرب است زيرا تقليد در تضاد با آزادي است.

مهدی علوی بازدید : 232 سه شنبه 23 آبان 1391 نظرات (0)
به همه بچه هایی که درس داده آنها بر سر مزارش می آیند و گریه می کنند و می گویند که او هیچ ما را ناراحت نکرده و من هم خودم هرگز به بنیاد شهید نمی روم چون پسرم را در راه امام حسین(ع) اگر خدا قبول کند داده ام.
سرویس فرهنگی جهان- شهید روح ا... شکوری در روز پنجم خرداد ماه 1340 در روستای شاه بلاغ از توابع شهرستان زنجان در یک خانواده متوسط و مذهبی پشم به جهان گشود. 

در 6 سالگی پدر بزرگ خود را که سهم زیادی در تعلیم و تربیت وی داشت از دست داد. هنوز او از فراغ پدر بزرگ فارغ نشده بود که غم جانسوز فوت پدر بر سیمای کودکی او نشست. همزمان با انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) بر علیه طاغوت زمان به مبارزه پرداخت. او نیز همراه دیگر دوستانش و خانواده و امت حزب ا... در راهپیمایی های عظیم مردمی که بر علیه رژیم ستم شاهی انجام می گرفت شرکت می کرد به خاطر مشکلات شدید خانواده اش از ادامه تحصیل بی بهره ماند.

http://jahannews.com/images/docs/000253/n00253655-r-b-000.jpg

شهید بزرگوار در سال 1359 به خدمت سربازی اعزام شد و بعد از طی دوره آموزشی نظامی در پادگان قزل حصار کرج در بیمارستان شهربانی تهران مشغول انجام وظیفه گردید که در طول خدمت سربازی نیز توانست در اوایل تجاوز عراق به میهن اسلامیمان به طور داوطلب برای چندمین بار در جبهه های نبرد حضور یافته و در عملیات غرور آفرین بیت المقدس شرکت نماید.

از جمله مسئولیت های او می توان فرماندهی گروهان مسئول آموزش نظامی فرماندهی گردان و محور را نام برد. همچنین در عملیات رمضان والفجر پاکسازی مناطق جنگی در محور غرب و عملیات والفجر 10 و مرصاد را نام برد. او با مهربانی و عطوفت و تدابیر نظامی مدیریت قوی اعتماد به نفس اطاعت از فرماندهی احساس مسئولیت روحیه مقاومت و شهادت طلبی را بین نیروهای تحت امر و همکاران دوستان و آشنایان و همچنین خانواده به یادگار گذاشت. در طی زندگی 7 ساله ازدواج فرزندی را به نام فاطمه از خود به یادگار گذاشت.

پرونده زندگی دنیوی او در عملیات پیروزمندانه مرصاد با خون سرخش به دست منافقین کور دل در مورخه 6/5/67 پس از جنگی جانانه و نابرابر در هم پیچید و همراه با دیگر شهیدان به ندای هل من ناصر سالار شهیدان لبیک گفته و در سر سفره آن امام همام حضور یافت.

http://jahannews.com/images/docs/000253/n00253655-r-b-001.jpg

شهید از زبان مادر 

از اخلاق او بگویم، می گویند مادرش است ولی اخلاق خوبی داشت؛ زیاد به خانه نمی آمد وقتی هم می آمد پوتین هایش را در نمی آورد و می گفت که دوستانم منتظر هستند به همه بچه هایی که درس داده آنها بر سر مزارش می آیند و گریه می کنند و می گویند که او هیچ ما را ناراحت نکرده و من هم خودم هرگز به بنیاد شهید نمی روم چون پسرم را در راه امام حسین(ع) اگر خدا قبول کند داده ام.

یکی از دوستانش می گفت روزی پیری با وسایلش می رفت و او وسایل را بر می داشت و گفت تو نمی توانی و من برای تو می آورم. نسبت به نماز اعتقاد زیادی داشت و به ما می گفت مواظب نماز و روزه هایتان باشید در مورد استفاده از وسایل بیت المال بسیار کوشا بود یک بار من او را در خیابان با ماشین دیدم گفتم من را به خانه ببر او از جیبش مقداری پول در آورد به من داد و گفت من با این ماشین نمی توانم شما را ببرم.

http://jahannews.com/images/docs/000253/n00253655-r-b-002.jpg

قسمتی از وصیت نامه شهید روح ا... شکوری

مادر شادی روح من بعد از شهادتم به صبر و استقامت تو در مقابل این پیشامد است در این برهه از زمان که بیشتر کشورهای دنیا بر علیه انقلاب اسلامی ایران قد علم کرده اند که به خیال خام خود این انقلاب الهی را از پای در اورند. همه آنها بدانند که این آرزو را به گور خواهند برد و ما تا آخرین قطره خون در مقابل این ابر جنایتکاران که در راس آنها شیطان بزرگ آمریکا قرار دارد ایستادگی خواهیم کرد و دین خود را به اسلام و انقلاب و امام عزیز ادا خواهیم کرد.

مادر عزیز دوست داشتم در دوران پیریت عصای دستت باشم و تلافی روزهای سختی را که در راه بزرگ کردنم کشیده بودی در آورم اما چه کنم که دین و ناموس و عزت اسلام در خطر بود و من و امثال من باید می رفتیم تا اسلام و قرآن می ماند.

مادر جان من ننگ داشتم از اینکه مثل خارهای خشک بیابان با هر بادی سوت بزنم و اصل را رها کنم و به حاشیه بپردازم بلی مادر عزیز تو خود بهتر می دانی درد ما چه بود و دوای ما چه بود تو اگر راحتی من را می خواستی بدان که من در زندگانی بقدر این روزها راحت نبودم و  در اینجا دلخوش به این هستم که آنچه مال خداست آن را در راه خدا صرف می کنم. 

چنانچه امام عزیزمان می فرمایند ما مثل حسین در جنگ وارد شده ایم و مثل حسین هم باید به شهادت برسیم و این بنده حقیر خدا نیز با امام امت میثاق بسته ام و به او وفادارم زیرا که او به اسلام و قرآن وفادار است و اگر چندین بار تکه تکه بکنند و یا زنده به گورم کنند دست از وظیفه ام که همان وفاداری به اسلام و قرآن و امام عزیز و نابودی دشمنان اسلام است بر نخواهم داشت من راه شهادت را خودم و تحت شرایط روحی بسیار مساعدی انتخاب کردم و همه این مطالب را از ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن دریافت کرده ام وصیت من به خانواده ام این است پس از شهادت من ناراحت نشوند چرا که من امانتی در بین شما بودم و این امانت باید به صاحب اصلی خودش که همانا خداست برگردد.
   

http://jahannews.com/images/docs/000253/n00253655-r-b-003.jpg


http://jahannews.com/images/docs/000253/n00253655-r-b-004.jpg

                                            
مهدی علوی بازدید : 209 سه شنبه 23 آبان 1391 نظرات (0)
رئیس سیا، فرمانده پرجذبه و پرافتخار ارتش آمریکا، كسي كه عده‌اي او را آيزنهاور آينده ايالات متحده مي‌دانستند به واسطه چند ایمیل خصوصی بی‌حیثیت شد و تمام!
به گزارش جهان، وطن امروز نوشت: خبر بی‌آبرویی جهانی بزرگ‌ترین اسطوره نظامی آمریکا این بار هم خیلی ساده، در فاصله زمانی یک روز بعد از انتخاب مجدد اوباما به ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا فاش شد! چرا اوباما تصمیم گرفت ایستاده بر قله فتح انتخابات، اقدام به خودزنی جهانی و هتک آبروی دولت و ملتش کند؟

1- کلید تحلیل این آبروریزی بزرگ در ایام پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نهفته است. زمانی که نتانیاهو به سرکردگی گروه بزرگی از صهیونیست‌های جنگ‌طلب برای موفقیت رامنی مایه می‌آورد و هزینه می‌کرد.

هزینه‌های میلیون دلاری صهیونیست‌ها توام با نطق‌های آتشین و اعمال فشار و مانور رسانه‌ای بر خرخره اوباما و گذشته‌اش موجب شد رئیس‌جمهور آمریکا به محض پیروزی در انتخابات قید امنیت ملی، آبروی سیا و ارتش کشورش را بزند و وارد گود شود. انگار همیشه هم پای یک زن صهیونیست آموزش‌دیده در میان است!
 
2- با فاش شدن هویت بزرگ‌ترین جاسوس اسرائیل در بالاترین مقام ممکن در سیستم امنیت ملی آمریکا، با بیشترین درجه فضاحت پیامی هولناک و خانمان برانداز برای نتانیاهو و دوستان صهیونیست سابق ارسال شد.

اوباما با صدای بلند در لبه پرتگاه مرگ صهیونیسم ایستاد و فریاد زد: بعد از این هیچ جاسوسی در آمریکا از امنیت لازم برای خرابکاری سیاسی- نظامی برخوردار نیست حتی اگر اسطوره ملی آمریکا باشد!

پیام واضح است اما اینکه چطور شد صهیونیست‌ها تخم‌مرغ‌هایشان را در سبد اشتباهی رامنی گذاشتند، خود آغاز‌کننده یک پرونده دیگر است.

سوالات مهمی که پیش از این پاسخ‌های صریح و روشنی داشتند اکنون در عرصه سیاست جهانی مجددا سر برآورده‌اند.

آیا آمریکا تصمیم گرفته قید امنیت صهیونیست‌ها را بزند؟ چه کسی زیر بلیت دیگری است... اسرائیل، آمریکا را می‌چرخاند یا آمریکا سگ مسلحش را در خاورمیانه تغذیه اطلاعاتی می‌کند؟

3- هفته پیش «لیونی» با افتخار اعلام کرد از تن‌فروشی برای دریافت اطلاعات به نفع دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل هیچ ابایی نداشته و این کار را کاملا منطقی و شایسته می‌داند.

در چنین شرایطی تصور اینکه «پترائوس» یک مهره سوخته و تاریخ مصرف گذشته بوده، قطعا اشتباه و گمراه‌کننده است.

این شائبه‌ای است که رسانه‌های انگلیسی برای ماست‌مالی «پترائوس گیت» زاییده‌اند تا امنیت صهیونیست‌ها بیش از این بازیچه بینندگان جهانی نشود.

رئیس سیا هرگز نمی‌تواند یک هدف سهل، کم‌هزینه و کوچک جلوه داده شود.

از طرفی عمق فاجعه آنجا مشخص می‌شود که رسانه‌های آمریکایی- انگلیسی مصر هستند به این موضوع که «پترائوس» هدف تحقیقات اف‌بی‌‌آی نبوده و ایمیل‌های خصوصی وی با پرستوی صهیونیست‌ها اتفاقی کشف شده است.

وقتی اف‌بی‌آی بعد از چند‌ ماه اطلاع از جاسوسی پترائوس برای صهیونیست‌ها ناگهان وارد میدان می‌شود و کارتی بر ضد‌امنیت ملی آمریکا رو می‌کند یعنی «اوباما» از اختلافات سیا و اف‌بی‌آی بهترین بهره‌برداری را در بهترین زمان ممکن کرده است.

باید منتظر ماند و دید «مونیکا»‌ی دیگری از کاخ سفید سر بر می‌آورد یا صهیونیست‌ها همه برگ‌های برنده‌شان را در پرونده اوباما خرج انتخابات کرده‌اند. قطعا صحبت از «مادر اوباما» در دوران حمل باراک(!) یا «انگشتر کذایی‌اش» نمی‌تواند مرهمی بر دل سوخته صهیونیست‌های جنگ‌طلب باشد.

4- یک زمانی وقتی پترائوس فرمانده نیروهای خارجی در عراق و افغانستان بود دوئل ژنرال ایرانی قاسم سلیمانی و وی در رسانه‌های آمریکایی خیلی هیجان‌انگیز نقل می‌شد.

حال حکایت انگار باز هم شبیه وضع سربازان صهیونیست و رزمندگان حزب‌الله در جنگ تموز است.

کاش تصویری از کوله جنگی قاسم سلیمانی و ساک دیوید پترائوس برای مقایسه داشتیم! زمان مشخص کرد که چرا عراقی‌ها هرگز نگفتند‌: پرونده عراق دست ژنرال پترائوس است! ملت‌ها و حتی دولت‌ها اندازه شخصیت مردان بزرگ را خوب تشخیص می‌دهند.

شخصیت و دیسیپلین نظامی داشتن به ریش‌های آنکارد و بدن ورزیده ربطی ندارد! پترائوس کل حیثیت نظامی‌اش را قبل از اینکه با یک پرستوی دوجانبه تاخت بزند به یک جفت پوتین خاکی و یک دست لباس سبز سپاهی باخته بود.
 
5-  انتقام اوباما از پترائوسی که مورد اطمینان دموکرات‌ها و جمهوریخواهان بود تازه آغاز یک جنگ سخت اطلاعاتی- امنیتی است. اکنون اسرائیل جز ایران باید با پدرخوانده خود نیز بجنگد.

هیچ بعید نیست اوباما برای انتقام‌گیری از رامنی و حامیان صهیونیستش در پرونده ایران نیز دست به شیرین‌کاری سیاسی بزند.

باید منتظر ماند و از جزئیات «نقشه بزرگ» اوباما که رسانه‌های نزدیک به وی در 2 روز گذشته بر آن مانور داده‌اند در حوزه برنامه هسته‌ای ایران مطلع شد هر چند چشم امید ایرانی‌ها هرگز به دست اوباما یا هر عروسک دیگری در آمریکا نبوده است برعکس صهیونیست‌ها که نظاره‌گر آشی هستند که با جایش از دست رفت و به تاریخ پیوست.
مهدی علوی بازدید : 205 شنبه 08 مهر 1391 نظرات (1)

بخشي از وصيت نامه شهيد رمضانعلي معصومي
«از برادراني كه جنازه مرا غسل و كفن مي كنند تقاضا دارم كه دست هاي مرا از كفنم بيرون بگذارند مي خواهم به دشمن بگويم كه با دست خالي از دنيا رفتم. هيچ چيزي به همراه خودم نبردم و چشم هاي مرا باز بگذارند تا به دشمن بفهمانم كه ما با چشم باز شهادت را انتخاب كرديم. از ملت مسلمان ايران مي خواهم امام را تنها نگذارند. پيرو ولايت فقيه باشند كه سرنوشت يك كشور اسلامي زير نظر ولايت فقيه مي باشد. از همه تقاضا مي كنم كه بدامان اسلام باز آيند اگر مي خواهند رستگار شوند. خداوند ان شاءالله در فرج امام مهدي(عج) تعجيل كند و ما را يكي از سربازان آن حضرت قرار دهد و شهداي ايران را با شهداي صدر اسلام محشور بگرداند.»

مهدی علوی بازدید : 134 پنجشنبه 23 شهریور 1391 نظرات (0)

 

 

در پی اهانت نفرت انگيز دشمنان اسلام به ساحت نورانی پيامبر اعظم صلی الله عليه وآله و سلم حضرت آيت الله
خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پيامی به ملت ايران و امت بزرگ اسلام، پشت صحنه ی اين حركت شرار
تبار را سياستهای خصمانه ی صهيونيسم، امريكا و ديگر سران استكبار جهانی خواندند و با تشريح دلايل كينه ورزی
 صهيونيستها نسبت به اسلام و قرآن، تاكيد كردند: سياستمداران آمريكا اگر در ادعای دخالت نداشتن خود صادقند
بايد عاملان اين جنايت شنيع و پشتيبانان مالی آن را كه دل ملتهای مسلمان را به درد آورده اند، به مجازات متناسب
 با اين جرم بزرگ برسانند.
 به گزارش جهان، متن پيام رهبر معظم انقلاب اسلامی به اين شرح است: 
 
بسم الله الرحمن الرحيم
 
قال الله العزيز الحكيم: يُريدونَ لِيُطفِئوا نورَاللهِ بِاَفواهِهِم واللهُ مُتِمُّ نورِه وَلوكَرِهَ الكافِرون
ملت عزيز ايران؛ امت بزرگ اسلام
دست پليد دشمنان اسلام بار ديگر با اهانت به پيامبر اعظم صلی الله عليه و آله و سلم كينه ی عميق خود را آشكار
ساخت و با اقدامی جنون آميز و نفرت انگيز، خشم مجموعه های خبيث صهيونيستی را از تلألؤ روزافزون اسلام و
 قرآن در جهان كنونی نشان داد. در روسياهی عاملان اين جنايت و گناه بزرگ همين بس كه مقدسترين و نورانی
 ترين چهره ميان مقدسات عالم را آماج ياوه های مشمئز كننده ی خويش ساخته اند.
پشت صحنه ی اين حركت شرارتبار، سياستهای خصمانه ی صهيونيسم و امريكا و ديگر سران استكبار جهانی است
 كه به خيال باطل خود ميخواهند مقدسات اسلامی را در چشم نسلهای جوان در دنيای اسلام از جايگاه رفيع خود
 فروافكنده و احساسات دينی آنان را خاموش كنند.
اگر از حلقه های قبلی اين زنجيره ی پليد يعنی سلمان رشدی و كاريكاتوريست دانماركی و كشيش های امريكايی
 آتش زننده قرآن حمايت نميكردند و دهها فيلم ضد اسلام را در بنگاههای وابسته به سرمايه داران صهيونيست
 سفارش نميدادند، امروز كار به اين گناه عظيم و غيرقابل بخشش نمی رسيد.
 متهم اول در اين جنايت، صهيونيسم و دولت امريكا است.
 سياستمداران امريكا اگر در ادعای دخالت نداشتن خود صادقند بايد
عاملان اين جنايت شنيع و پشتيبانان مالی آن را كه دل ملتهای مسلمان
 را به درد آورده اند، به مجازات متناسب با اين جرم بزرگ برسانند.
برادران و خواهران مسلمان در سراسر جهان نيز بدانند كه اين حركات مذبوحانه ی دشمنان در برابر بيداری اسلامی
، نشانه ی عظمت و اهميت اين خيزش و مبشّر رشد روزافزون آن است، والله غالبٌ علی امره
سيدعلی خامنه ای
23/شهريور/1391
مهدی علوی بازدید : 107 سه شنبه 21 شهریور 1391 نظرات (0)

 چگونه مویه نکنم؟! در سوگ مولایی که عظمت نامش، آسمان را به تواضع وا می ‏دارد! چگونه به این اشک‏های ناقابل بسنده کنم، که وسعت مصیبتت، فراتر از ادراک خاکیِ ما ناسوتیان است!

 برخى وصيتهاى امام براى شيعيان
و بدان که عمل و عبادت اندک ولى دائم و پيوسته که بر مبناى يقين باشد نزد خداوند با ارزشتر از عمل و عبادت زيادى است که براساس يقين نباشد. و بدان که هيچ ورع و تقوائى، برتر از اجتناب از حرامهاى الهى و خوددارى از آزار مؤمنان و غيبت ايشان نيست.

مهدی علوی بازدید : 106 جمعه 17 شهریور 1391 نظرات (0)
مهدی علوی بازدید : 94 شنبه 11 شهریور 1391 نظرات (0)
 

 

مهدی علوی بازدید : 111 جمعه 10 شهریور 1391 نظرات (0)
انگار حرف دل بسیاری بود اما جرات بیانش نبود. از جای برخاستن و کف زدن های مکرر نشان می داد که 'همه از هندسه غلط بین المللی خسته شده اند'.
سرویس سیاسی جهان نیوز:  رهبر همه را بار دیگر به روزهای نخستین انقلاب اسلامی برد و یاد سخنرانی های آتشین امام راحل انداخت که بلوک شرق و غرب را در هم می شکست و زبان مستضعفان عالم بود. دیروز هم یدیعوت آحارانوت صهیونیستی نوشت: سخنرانی رهبر ایران 'آتشین' بود.

انگار حرف دل بسیاری بود اما جرات بیانش نبود. از جای برخاستن و کف زدن های مکرر نشان می داد که 'همه از هندسه غلط بین المللی خسته شده اند'.
 
چهره های حاضران پس از سخنرانی روشنگرانه رهبر تایید می کرد که حرف‌ها آشناست و به دل نشسته است؛ گویا همه دردکشیده سلطه‌طلبی استکبار بودند و منتظر شنیدن این نطق تاریخی.

بی شک
سخنان رهبر انقلاب فقط افشای جنایات زورگویان عالم و ساختار ضدعدالت سازمان ملل نبود بلکه پر بود از راهکار و پیشنهاد عدالتخواهانه و راهگشا که نه تنها راه را بر ادامه سکوت مدعیان صلح و دموکراسی دنیا بسته که هیچ راهی هم برای بی توجهی و توجیه سران سلطه باقی نگذاشته است.
دیروز آن دسته سیاسیون داخلی که بر خود نام 'اعتدال گرا و اصلاح طلب' گذاشته اند، به رمز محبوبیت انقلاب، پیر جماران و 'رهبر دل جوان' ایران در میان امت اسلامی و مستضعفان عالم بیشتر پی بردند و اگر منصف باشند اذعان کرده‌اند که راه و رسم در افتادن با زورگویان عالم همین پایداری 'منطقی و مستدل' بر اصول و ارزش‌ها و قاطعیت و شجاعت در موضع‌گیری‌هاست؛ که سخنرانی رهبر انقلاب نمونه مثال زدنی و تحسین برانگیز آن است؛ باشد که الگو بگیرند سیاسیون گرفتار خط و خطوط سیاست!
 
رهبر دیروز 'نجابت' بسیاری هم به خرج داد؛ او حتی یک کلمه درباره 'محور مقاومت در برابر غده سرطانی خاورمیانه' و هجمه ناجوانمردانه و تروریستی آمریکا، ترکیه و چند دیکتاتور عرب به سوریه سخنی به میان نیاورد؛ زیرا می دانست نظر سران نم درباره بحران سوریه مشترک نیست. هرچند مواضع جمهوری اسلامی در این باره بحق و منطقی است اما ایشان به زیرکی ترجیح داد مشکل سوریه از راه درست خود پیگیری شود.

سخنان رهبر انقلاب فقط افشای جنایات زورگویان عالم و ساختار ضدعدالت سازمان ملل نبود بلکه پر بود از راهکار و پیشنهاد عدالتخواهانه و راهگشا که نه تنها راه را بر ادامه سکوت مدعیان صلح و دموکراسی دنیا بسته که هیچ راهی
رهبر دیروز 'نجابت' بسیاری هم به خرج داد؛ او حتی یک کلمه درباره 'محور مقاومت در برابر غده سرطانی خاورمیانه' و هجمه ناجوانمردانه و تروریستی آمریکا، ترکیه و چند دیکتاتور عرب به سوریه سخنی به میان نیاورد؛ زیرا می دانست نظر سران نم درباره بحران سوریه مشترک نیست.
هم برای بی توجهی و توجیه سران سلطه باقی نگذاشته است.

نطق تاریخی رهبر انقلاب همه اش خواندنی و مهم است اما برخی جملات طلایی تر از بقیه اند که بارها باید به گوش زورگویان دنیا و مسببان ظلم و جنایات کنونی خواند.

جملات طلایی سخنرانی رهبر معظم انقلاب در شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد
 
1- نظام سلطه به کمک ابزارهای رسانه ای خودهرسخن حقی رادروغ وهرمطالبه حقیقی رایاغی گری می خواند.
 
2- اعتراض ها در اروپانشان دهنده ی لبریزشدن صبروتحمل ملت هاست.

3- شوراى امنيت سازمان ملل داراى ساختار و سازوكارى غيرمنطقى، ناعادلانه و كاملاً غير دموكراتيك است؛ اين يك ديكتاتورىِ آشكار و يك وضعيت كهنه و منسوخ و تاريخ مصرف گذشته است.

4-  جمهورى اسلامى ايران استفاده از سلاح هسته‌اى و شيميائى و نظائر آن را گناهى بزرگ و نابخشودنى ميداند. ما شعار «خاورميانه‌ى عارى از سلاح هسته‌اى» را مطرح كرده‌ايم و به آن پايبنديم.
 
5- من تأکید می کنم که جمهوری اسلامی هرگز درپی تسلیحات هسته ای نیست و هرگز از حق ملت خود برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای چشم پوشی نمی کند. شعار ما «انرژى هسته‌اى براى همه، و سلاح هسته‌اى براى هيچكس» است.

6- اتاق فرمان
رهبر هم همه را بار دیگر به روزهای نخستین انقلاب اسلامی برد و یاد سخنرانی های آتشین امام راحل انداخت که بلوک شرق و غرب را در هم می شکست و زبان مستضعفان عالم بود. دیروز هم یدیعوت آحارانوت صهیونیستی نوشت: سخنرانی رهبر ایران 'آتشین' بود.
جهان نباید با دیکتاتوری چند کشور غربی اداره شود.
 
7- اين وضعيت معيوب و پر زيان، غيرقابل ادامه است. همه از اين هندسه‌ى غلط بين‌المللى خسته شده‌اند. بايد اين وضعيت نامعقول را علاج كرد.
 
8- تحریم هایی که یاوه گویان فلج کننده خوانده اند گام های ما را محکم تر و عزم ما را راسخ تر کرده است.
 
9- طنز تلخ روزگارما ، دولت آمریکاست که دارای بیشترین و مرگبارترین سلاح های کشتار جمعی است اما امروز می خواهد پرچم مخالفت با سلاح های هسته ای را داشته باشد.
 
10- آمریکایی ها، رژیم صهیونیستی رابه سلاح هسته ای مجهز کرده اند تا به کشورهای مظلوم منطقه مسلط کنند.
 
11- فلسطین متعلق به فلسطینیان است و ادامه اشغال آن خطر عمده ای برصلح وامنیت جهانی است.
 
12- پند خیرخواهانه ای به حامیان رژیم صهیونیستی می دهم، که بیایید به پیشنهاد جمهوری اسلامی در خصوص برگزاری همه پرسی بیاندیشید و شجاعانه خود را از گره ناگشودنی کنونی نجات دهید.
 
13- علاج مشکلات کنونی کشورهای عضو جنبش عدم تعهد با همکاری اقتصادی و رسانه ای کاملا امکان پذیر است.
 
14- خطاب به سران جنبش عدم تعهد: به هدف ها وفادار بمانیم و از اخم دولت های زورگو نترسیم.
 
15- ما اعضای جنبش عدم تعهد می توانیم برای نجات از نا امنی، جنگ وسلطه گری نقشی ماندگار بیافرینیم.
مهدی علوی بازدید : 106 پنجشنبه 09 شهریور 1391 نظرات (0)
سخنان رهبر انقلاب در مراسم افتتاحیه نشست سران جنبش عدم تعهد، به خبر اول روزنامه‌های صهیونیست بدل شده و بحث استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای، به موضوع اصلی این خبرها بدل شده است.
به گزارش جهان، برخی از رسانه های خارجی با پخش مستقیم بیانات مقام معظم رهبری و برخی دیگر با بیان گزیده هایی از سخنان ایشان به بررسی فرمایشات ایشان پرداختند که اغلب این رسانه ها موضوع انرژی هسته ای در بیانات رهبر انقلاب را به عنوان اصلی ترین موضوع مورد تحلیل قرار دادند. در ادامه بازتاب  سخنرانی حضرت آیت الله خامنه ای در اجلاس سران جنبش عدم تعهد را مشاهده می نمایید.

جروزالم‌پست: رهبر ایران گفت که ایران هرگز به دنبال سلاح هسته‌ای نخواهد بود

روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، ضمن انتشار بخشی از سخنان رهبر انقلاب در مراسم افتتاحیه نشست سران جنبش عدم تعهد، نوشت که رهبر ایران به سران کشورهای عضو این جنبش که در تهران گرد هم آمده‌اند، گفته است که ایران هرگز به دنبال تسلیحات هسته‌ای نخواهد بود، اما انرژی هسته‌ای را نیز هرگز کنار نخواهد گذاشت.

این روزنامه صهیونیستی در بخشی دیگر از خبر خود نوشته است: (آیت‌الله) خامنه‌ای روز پنج‌شنبه در سخنرانی خشم‌برانگیز، شورای امنیت سازمان ملل را غیرمنطقی و غیرمنصفانه خواند که آمریکا از آن برای تحمیل رفتار قلدرانه خود به دنیا، استفاده می‌کند.

جروزالم‌پست همچنین با اشاره به سفر محمد مرسی رئیس‌جمهور مصر به ایران، نوشته است که این اولین سفر یک رئیس‌جمهور مصر در 3 دهه گذشته به ایران است.

یورو نیوز: ایران انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را کنار نمی‌گذارد

 شبکه «یورونیوز» در بازتاب سخنان مقام معظم رهبری در اجلاس جنبش عدم تعهد «نم» به برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرد و به نقل از رهبر ایران گزارش کرد که ایران هرگز پیگیری انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را کنار نمی‌گذارد.

شبکه خبری «یورو نیوز» در بازتاب سخنان مقام معظم رهبری آیت الله «علی خامنه‌‌ای» بر بخش حق مسلم هسته‌ای ایران تأکید کرد و بخش‌هایی از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص برنامه هسته‌ای را برجسته کرد و گزارش کرد که ایران هرگز برای دستیابی به بمب هسته‌ای تلاش نمی‌کند اما پیگیری و دنبال انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را ترک نمی‌کند.

خبرگزاری فرانسه: رهبر ایران در حضور بان‌کی‌مون از شورای امنیت انتقاد کرد

خبرگزاری فرانسه سخنان مقام معظم رهبری در مراسم افتتاحیه اجلاس تهران را پوشش داد و نوشت: رهبر ایران در حضور بان‌کی‌مون از شورای امنیت سازمان ملل انتقاد کرد.

خبرگزاری فرانسه سخنان مقام معظم رهبری در نشست سران عدم تعهد در ایران را پوشش داد و نوشت: «[آیت‌الله] خامنه‌ای در حضور بان‌کی‌مون از دیکتاتوری شورای امنیت سازمان ملل انتقاد کرد».

این خبرگزاری در ادامه سخنان رهبر ایران در این خصوص را نقل کرد: «شورای شوراى امنیت سازمان ملل داراى ساختار و سازوکارى غیرمنطقى، ناعادلانه و کاملاً غیر دموکراتیک است و این یک دیکتاتوری آشکار است.»

الجزیره: آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کرد ایران هرگز در پى تسلیحات هسته‌اى نیست

شبکه تلویزیونی الجزیره آن بخش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی را در اجلاس عدم تعهد که تاکید کردند «ایران هرگز به دنبال تسلیحات هسته ای نیست» در صدر بازتاب اخبار خود قرار داد.

الجزیره گزارش داد که شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد با حضور نمایندگان 120 کشور از جمله 29 رئیس جمهور و نخست‌وزیر در تهران آغاز بکار کرد.

در این اجلاس مسائل مختلف جهان بررسی خواهد شد. در آغاز این اجلاس آیت‌الله خامنه‌ای به سخنرانی پرداخت و تجربه کشورش را ستود و بر عدم تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای تاکید کرد.

الجزیره همچنین گزارش داد که «محمد مرسی» رئیس جمهور مصر نیز به عنوان رئیس دوره‌ای جنبش عدم تعهد در افتتاحیه اجلاس سخنرانی کرد و ریاست این جنبش برای سه سال آینده را به ایران واگذار کرد.

بر اساس این گزارش، از جمله کشورهایی که در این اجلاس در سطح سران شرکت دارند می‌توان به افغانستان، لبنان، پاکستان، سودان، زیمبابوه، تشکیلات خودگردان، امیر قطر و نخست‌وزیران هند، عراق و سوریه اشاره کرد.

الجزیره همچنین نوشت که با وجود انتقادهای آمریکا و اسرائیل و اعمال فشارهای آنها برای ممانعت از سفر «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد اما وی برای نخستین بار به تهران آمد تا با مسئولان ارشد ایران نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

راشاتودی: رهبر ایران تاکید کرد که ایران قصد تولید سلاح هسته‌ای ندارد


 راشاتودی در خبری کوتاه از سخنان رهبر انقلاب اسلامی در افتتاحیه اجلاس نم، به بخش مربوط به برنامه هسته‌ای ایران در سخنان ایشان توجه کرده است.
 شبکه خبری راشاتودی به نقل از مقام معظم رهبری نوشته است: «شعار ما این است که انرژی هسته‌ای برای همه و سلاح هسته‌ای برای هیچکس.»

راشاتودی به نقل از ایشان افزود: «ایران هرگز به دنبال سلاح هسته‌ای نخواهد بود اما از حقوق هسته‌ای خود نیز چشم‌پوشی نمی‌کند.»

رهبر انقلاب اسلامی ایران همچنین شورای امنیت سازمان ملل را پدیده‌ای متعلق به گذشته دانست که ایالات متحده با استفاده از آن به زورگویی می‌پردازد.

بی.بی.سی: رهبر ایران آمریکا را زورگو خواند

رسانه دولتی بی.بی.سی سخنان مقام معظم رهبری در مراسم افتتاحیه اجلاس تهران را پوشش داد و نوشت: رهبر ایران آمریکا را زورگو خواند.

رسانه دولتی بی.بی.سی در گزارشی مراسم افتتاح شانزدهمین دوره اجلاس غیرمتعهدها در تهران را پوشش داد و سخنان رهبر ایران را منعکس کرد.

بی.بی.سی نوشت رهبر ایران در حالی که در میان نمایندگان پنجاه کشور سخن می‌گفت اظهار کرد کشورش به دنبال دستیابی به بمب اتمی نیست، ضمن اینکه وی آمریکا را کشوری زورگو  خواند.

این رسانه به نقل از آیت‌ا... خامنه‌ای، رهبر ایران نوشت: «من تأکید میکنم که جمهورى اسلامى هرگز در پى تسلیحات هسته‌اى نیست، و نیز هرگز از حق ملّت خود در استفاده‌ى صلح‌آمیز از انرژى هسته‌اى چشم‌پوشى نخواهد کرد».

رسانه بی.بی.سی انتقاد رهبر ایران از ساختار غیرقانونی شورای امنیت سازمان ملل را نیز پوشش داد.

بی.بی.سی نوشت: «رهبر ایران از ساختار غیرقانونی شورای امنیت انتقاد کرد و گفت این ساختار به آمریکا اجازه داده است منش زورگویانه خود را به دنیا تحمیل کند».

شبکه «ای‌بی‌سی نیوز»: رهبر ایران گفت استفاده از سلاح‌‌ هسته‌ای یک «گناه بزرگ» است

شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» آمریکا در بازتاب سخنان مقام معظم رهبری در شانزدهمین اجلاس کشورهای عضو عدم تعهد، عنوان کرد که استفاده از سلاح‌های هسته‌ای یک «گناه بزرگ» است.

شبکه «ای بی سی نیوز» در بازتاب سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در شانزدهمین اجلاس کشورهای عدم تعهد موسوم به «نم» با اشاره به سخنان ایشان عنوان کرد استفاده از سلاح‌های هسته‌ای یک گناه بزرگ و نابخشودنی است.

این شبکه آمریکایی سپس با اشاره به اجلاس سران «نم» که هم‌اکنون در تهران در حال برگزاری است، تأکید کرد به گفته مقامات ایرانی اجلاس نم در تهران نشان می‌دهد تحریم‌های غرب به انزوای دیپلماتیک ایران منتهی نشده است.

بر اساس این گزارش، یکشنبه و دوشنبه (5 و 6 شهریور) نشست کارشناسان جنبش عدم تعهد در تهران برگزار شد و در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (7 و 8 شهریور) نیز نشست وزرای خارجه کشورهای عدم تعهد برگزار شد.

رویترز: رهبر ایران بر حقوق هسته‌ای ایران تاکید کرد

رویترز به نقل از مقام معظم رهبری نوشت: ایران بمب هسته‌ای نخواهد ساخت اما از حقوق خود برای استفاده از انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز نیز صرف نظر نخواهد کرد.

خبرگزاری رویترز در بازتاب سخنان رهبر انقلاب اسلامی ایران در مراسم آغازین شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران، به سخنان ایشان در خصوص برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

رویترز به نقل از مقام معظم رهبری نوشت: ایران بمب هسته‌ای نخواهد ساخت اما از حقوق خود برای استفاده از انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز نیز صرفنظر نخواهد کرد.

این خبرگزاری به نقل از رهبر انقلاب اسلامی نوشت: «شعار ما این است که انرژی هسته‌ای برای همه و سلاح هسته‌ای برای هیچکس. ایران هرگز به دنبال سلاح هسته‌ای نیست اما از حق ملی خود برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای نخواهد گذشت.»

رویترز مدعی شد ایران از این اجلاس که در آن میزبان مقامات عالی‌رتبه است، برای بازپس راندن تلاش‌های ایالات متحده در راستای منزوی ساختن خود استفاده می‌کند.

در این گزارش به دیدار دبیر کل سازمان ملل متحد با رهبر انقلاب اسلامی ایران نیز اشاره و تصریح شده است که رهبر عالی ایران از ساختار سازمان ملل انتقاد کرده و آن را غیرمنطقی و غیرعادلانه دانسته است.

یدیعوت آحارانوت: آیت‌الله خامنه‌ای سخنرانی آتشینی علیه غرب انجام داد

اندکی پس از پایان سخنان رهبر انقلاب در اجلاس عدم تعهد، رسانه‌های جهان از جمله روزنامه‌های صهیونیستی به بازتاب سخنان ایشان پرداختند، که در این میان روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» این صحبت‌ها را «آتشین» نامید.

 روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» ضمن بازتاب سخنان رهبر معظم انقلاب در مراسم افتتاحیه نشست سران جنبش عدم تعهد، سخنان ایشان را «صحبت‌هایی آتشین علیه غرب»، خواند.

این روزنامه صهیونیستی خبر خود را با عبارت «انرژی هسته‌ای برای همه، سلاح هسته‌ای برای هیچ‌کس» آغاز کرده و آن را از آیت‌الله خامنه‌ای نقل کرده است.

یدیعوت آحارانوت در ادامه بخش‌های مختلف سخنان آیت‌الله خامنه‌ای با موضوع رژیم‌صهیونیستی را بازتاب داده است.

اما در بخشی از این خبر، نویسنده یدیعوت آحارانوت خشم خود از حضور بان‌کی‌مون در این اجلاس را ابراز کرده و نوشته است: بان‌کی‌مون دبیر کل سازمان ملل که در این نشست حضور داشت،‌ به (آیت‌الله) خامنه‌ای که اسرائیل را «صهیونیست‌های خونخوار» نامید،‌ هیچ اعتراضی نکرد.

این روزنامه همچنین در ادامه بخشی از صحبت‌های محمد مرسی رئیس‌جمهور مصر را نیز منتشر کرده و نوشته است که مرسی از ایران به دلیل میزبانی این اجلاس تشکر کرد.

شینهوا: رهبر ایران مواضع هسته‌ای تهران را مقابل سران «نم» تشریح کرد

خبرگزاری رسمی چین با اشاره به سخنرانی رهبر انقلاب در افتتاحیه شانزدهمین نشست جنبش عدم تعهد در تهران نوشت که رهبر ایران مواضع هسته‌ای این کشور را دقیقا در سخنرانی خود تشریح کرد.

خبرگزاری شینهوا با اشاره به آغاز شانزدهمین نشست سران عضو جنبش عدم تعهد در تهران نوشت: نشست تهران با شعار صلح جهانی پایدار از طریق حاکمیت مشترک جهانی آغاز به کار کرد.

شینهوا نوشت: «آیت الله علی خامنه‌ای» رهبر ایران در سخنرانی ابتدایی در افتتاحیه نشست گفت که جمهوری اسلامی ایران هرگز به دنبال سلاح‌های هسته‌ای نیست اما از حق خود برای انرژی هسته‌ای عقب نشینی نمی‌کند.

آیت الله خامنه‌ای همچنین گفت که شعار ایران انرژی هسته‌ای برای همه و سلاح هسته‌ای برای هیچ کس است.

واشنگتن پست:رهبر ایران داشتن سلاح‌ هسته‌ای را گناهی نابخشودنی خواند

روزنامه واشنگتن پست با اشاره به سخنرانی رهبر انقلاب در افتتاحیه نشست سران عضو عدم تعهد در تهران نوشت: رهبر ایران گفت که از نظر کشور ما داشتن سلاح‌های هسته‌ای گناهی بزرگ است.


به گزارش روزنامه واشنگتن پست، آیت الله علی خامنه‌ای امروز پنج شنبه در نشست 120 عضو جنبش عدم تعهد در تهران سخنرانی کرد.

براساس این گزارش، ایران معتقد است که این نشست نشان می‌دهد که تحریم‌های غرب شکست خورده است و غرب نتوانسته ایران را منزوی کند.

آیت الله خامنه‌ای همچنین گفت که کشور ما داشتن سلاح‌های هسته‌ای را گناهی بزرگ و نابخشودنی می‌داند.

بر اساس این گزارش، یکشنبه و دوشنبه (5 و 6 شهریور) نشست کارشناسان جنبش عدم تعهد در تهران برگزار شد و در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (7 و 8 شهریور) نیز نشست وزرای خارجه کشورهای عدم تعهد برگزار شد.

همچنین شانزدهمین نشست سران عدم تعهد نیز از روز پنجشنبه (9 شهریور) آغاز به کار کرده و تا روز جمعه (10 شهریور) در سالن اجلاس سران ادامه دارد.
مهدی علوی بازدید : 96 سه شنبه 07 شهریور 1391 نظرات (0)
 
مهدی علوی بازدید : 99 شنبه 04 شهریور 1391 نظرات (0)
مهدی علوی بازدید : 114 جمعه 03 شهریور 1391 نظرات (0)

تعداد صفحات : 3

درباره ما
Profile Pic
عزیزم عاشقی دارد کلاسی - نباشد در خور هر عام و خاصی - معلم الله و درسش جنون است - الفبا ح - س - ی - ن است
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 84
  • کل نظرات : 23
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 32
  • باردید دیروز : 23
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 55
  • بازدید ماه : 129
  • بازدید سال : 2,725
  • بازدید کلی : 22,777
  • کدهای اختصاصی

    ابزار وبلاگ

    ابزار وبلاگ

    اوقات شرعی

    ابزار وبلاگ

    وب سایت ختم قرآن مجید

    اسلایدشو