loading...
سلام بر مهدی(عج )
مهدی علوی بازدید : 132 سه شنبه 28 آذر 1391 نظرات (0)
مهدی علوی بازدید : 147 چهارشنبه 22 آذر 1391 نظرات (0)

 رهبرانقلاب، امروز در دیدار میهمانان اجلاس اساتید و بیداری اسلامی ضمن تشکر از مبارزین فلسطینی برای جهاد با رژیم صهیونیستی تاکید کردند: امروز دشمنان از کلمه بیداری اسلامی میترسند

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب عصر امروز (یکشنبه) در دیدار صدها نفر از اساتید، محققان و پژوهشگران دانشگاهها، جهان را در حال گذر و تحول به سمت یک «ساختار و هندسه جدید سیاسی، اقتصادی و اجتماعی» خواندند و با تبیین جایگاه و نقش‌آفرینی ویژه‌ی ملت ایران در این تحول عظیم تاریخی تأکید کردند: نخبگان کشور از جمله دانشگاهیان می‌توانند با عمل به وظایف بسیار مهم خود در این برهه‌ی بسیار حساس تاریخی، به ارتقای جایگاه ایران در ساختار جدید جهان،‌ کمک تعیین کننده‌ای کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اوضاع در حال گذر جهان را از لحاظ ظاهری با مرحله تحولات پس از جنگ جهانی اول و دوران پیدایش استعمار اروپا قابل مقایسه دانستند اما تأکید کردند: جهت گیری تغییرات آتی جهان برخلاف دورانهای یاد شده، در جهت تبادل قدرت و توانایی‌های عمومی بخشی از ملتهای جهان با بخشهای دیگر است.
ایشان،‌ در تبیین نشانه‌ها و شواهد بروز تحولات و تغییرات عمیق جهانی به بیداری اسلامی اشاره کردند و افزودند: احساس هویت و بیداری متکی بر اسلام در میان ملتهای مختلف اسلامی، نشانه‌ی بی‌سابقه‌ای است که از عمق تحول در ساخت و هندسه‌ی آتی جهان، خبر می‌دهد.
رهبر انقلاب شکست غرب به رهبری امریکا در تسلط بر منطقه غرب آسیا را نشانه‌ی دیگری از «دوران تحول کنونی» برشمردند و افزودند: خیز ناموفق امریکا برای تسلط بر این منطقه‌ی مهم و حساس که در قضیه عراق و افغانستان آشکار شد از دیگر نشانه‌های تغییرات عمیقی است که جهان با آن روبروست.
 حوادث جاری در اروپا و آینده‌ی مبهم کشورهای قدرتمند این قاره از دیگر شواهدی بود که رهبر انقلاب برای اثبات حرکت جهان کنونی به‌سمت یک ساختار جدید، به آن استناد کردند.
ایشان افزودند اوضاع کنونی اروپا که سرانجام آن را به زمین خواهد زد، ناشی از خطاهای تاکتیکی یا راهبردی نیست بلکه ناشی از خطای بنیانی در جهان بینی است.
حضرت آیت الله خامنه ای افول وجهه امریکا در جهان را چهارمین نشانه ای دانستند که اثبات می کند جهان، در حال گذر به یک وضع جدید است.
ایشان خاطرنشان کردند: امریکا به عنوان قدرت اول ثروت و علم و فناوری نظامی و غیرنظامی، چندین دهه در میان ملتها دارای وجهه عمومی بسیار خوبی بود اما این کشور امروز نه تنها هیچ وجهه ای ندارد بلکه در افکار عمومی جهان به سمبل زورگویی، ظلم، دخالت در امور ملتها و جنگ افروزی تبدیل شده است.
رهبر انقلاب پس از تشریح نشانه های بروز تحولات عمیق در ساختار و هندسه جهان آتی،‌به تبیین این واقعیت پرداختند که کشور و ملت ایران در این دوران گذر از جایگاه مهم و حساسی برخوردارند که درک آن، وظایف سنگینی را متوجه ملت، نخبگان و مسئولان می کند.
حضرت آیت الله خامنه ای بیداری نشأت گرفته از انقلاب اسلامی و استواری و استحکام بی نظیر شالوده نظام بر مبنای اعتقاد،‌ایمان، عقل و عاطفه را از جمله دلایل جایگاه ویژه ایران در تحولات کنونی جهان خواندند.
ایشان افزودند: علاوه بر این دلایل ثروت و منابع عظیم و خدادادی ایران از جمله منابع انرژی و نیروی انسانی برخوردار از استعداد بالا، به ایران در موقعیت در حال تحول جهان،‌ویژگی های قابل توجهی بخشیده است.
رهبر انقلاب اسلامی در همین زمینه با اشاره به سترون و نازا بودن غرب در ارائه اندیشه های نو و ایده های جدید برای بشریت، تأکید کردند: جمهوری اسلامی بر خلاف غرب عقیم، در ابعاد مختلف سیاسی، حکومتی، اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی برای جامعه بشری حرفهای نوین و موج آفرینی دارد.
ایشان مردم سالاری دینی، ابتنای تمدن بر معنویت و آمیختگی دین و زندگی در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی را از جمله حرفهای نو ملت ایران و نظام اسلامی برای ملتهای جهان دانستند.
رهبر انقلاب اسلامی در ارائه آخرین دلیل برای اثبات جایگاه خاص ایران در روند تحولات جهانی به پایداری و سرسختی ملت ایران و نظام اسلامی در مقابل شیوه های سلطه غرب اشاره کردند و افزودند: ایران، مردمش، نخبگانش و مسئولانش در مقابل تهدید،‌جنگ آفرینی، ترور، کشتار و اختلاف افکنی غرب، ایستادگی می کنند و این واقعیت نیز، به این کشور بزرگ ویژگی خاصی بخشیده است.
رهبر انقلاب اسلامی بعد از تبیین نشانه های ورود دنیا به مرحله یک تحول اساسی و تشریح جایگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران در این تحول، این سوال را مطرح کردند که آیا دانشگاهها و حوزه های علمیه در قبال این حوادث بسیار مهم مسئولیتی دارند یا نه؟
حضرت آیت الله خامنه ای یک سوال دیگر نیز مطرح کردند: آیا دانشگاهها و حوزه های علمیه می توانند در این تحولات مهم، تماشاگر باشند و برای خود نقشی تعریف نکنند؟
ایشان در پاسخ به این سوال ها خاطرنشان کردند: توفیق و نقش آفرینی ملت ایران در این برهه بسیار مهم و تاریخی، در درجه اول بعهده دانشمندان کشور است و یقیناً دانشگاهها یکی از عناصر رتبه اول برای تأثیرگذاری در این تحولات هستند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به نقش بسیار حساس و عظیم دانشگاه در این تحولات، افزودند: دانشگاهها می توانند با عمل به مسئولیت های خود بگونه ای نقش آفرینی کنند که کشور، ملت و تاریخ ایران در این تحولات برنده باشند و این مسئله، نشان دهنده نقش بسیار حساس نخبگان و دانشگاهیان در این مقطع تعیین کننده است.
حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشرفتهای کشور در عرصه های مختلف از جمله بخشهای علمی،‌خاطرنشان کردند: در کنار این پیشرفتها، نقاط منفی نیز در زمینه مدیریت های علمی و برنامه ریزی ها وجود دارند که تنها راه برطرف کردن آنها، تمرکز ذخیره علمی و کارشناسی دانشگاهها برای حل این مشکلات است.
شبهه لزوم بی طرف بودن علم و دخالت ندادن آن درسیاست، موضوع دیگری بود که رهبر انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: علم در مرحله کشف حقایق بیطرف است اما هنگامی که علم در خدمت یک جهت گیری قرار گیرد،‌به هیچ وجه بی طرف نیست و این وضع کنونی جهان شاهد این مسئله است.
ایشان افزودند: چگونه است که قرنهای متمادی، علم در خدمت سلطه گری و استعمار ملتها، تولید سلاح و کشتار انسانها و جنگ افروزی قرار گرفته است اما نباید در خدمت عدل، ارزشها و پیام اسلام قرار گیرد.
رهبر انقلاب اسلامی به یک مغالطه دیگر و آنهم تقسیم بندی دستگاه علمی کشور به دولتی و غیردولتی اشاره و خاطرنشان کردند: برخی تلاش می کنند تا مفاهیم «دانشجو، استاد و تشکل دولتی» را به عنوان یک دشنام مطرح کنند در حالیکه حمایت دانشجو، استاد و یا یک تشکل دانشگاهی از نظام و حکومتی که بر پایه مبانی اسلامی و الهی شکل گرفته، یک افتخار است.
ایشان افزودند: باید فرهنگ تلاش و مجاهدت برای جبهه حق در دانشگاهها گسترش یابد که البته نقش اساتید در این زمینه بسیار برجسته است.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: گسترش فرهنگ تلاش و مجاهدت برای جبهه حق،‌در واقع همان فرماندهی جنگ نرم است که به عهده اساتید دانشگاهها قرار دارد.
حضرت آیت الله خامنه ای در پایان سخنان خود، ضرورت تأمل مسئولان درخصوص ایجاد نظام ملی نوآوری را مورد تأکید قرار دادند و خاطرنشان کردند: خلاء نبود نظام ملی نوآوری که در واقع شبکه ای از ارتباط های زنجیره ای کلان و خرد  دستگاههای علمی کشور است، به شدت احساس می شود که باید برای آن چاره اندیشی کرد.
ایشان تأکید کردند: مهمترین وظیفه نظام ملی نوآوری، رصد و هدایت جریان علمی و نوآوری در کشور است.


مهدی علوی بازدید : 91 سه شنبه 14 آذر 1391 نظرات (0)
 
حجت الاسلام پناهیان با تأکید بر این که الگوی دموکراسی آمریکایی به نقطه پایان رسیده است، خاطرنشان کرد: سی سال پیش آمریکا الگو بود ولی الان مردم دنیا حالشان از الگوی دموکراسی آنان بهم می خورد.
به گزارش جهان، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در جمع عزاداران حسینی حسینیه رضوان آمل با بیان این که در هر نوع از زندگی و مشاغل انسان مهارت هایی را پیدا می کند که از آن به عنوان مهارت های شغلی یاد می شود، گفت: بسیاری از مهارت هایی که انسان در متن زندگی پیدا می کند ارزش دینی دارد.

وی با اشاره به این که قدرت تمرکز یافتن و کنترل ذهن از مهارت‌های فوق العاده معنوی است، خاطرنشان کرد: دین مهارت هایی را به ما می دهد و یا از ما می خواهد که دنیای پست این مهارت ها را از انسان می گیرد و از بین می برد که در اینجا تعارض بین دین و دنیا به وجود می آید.

 حجت الاسلام پناهیان با بیان این که انسان اگر در نماز خواندن تنها به خدا نیاندیشد نمی تواند کنترل ذهنی پیدا کند، گفت: بیشتر امور معنوی ما در نیات و توجه های روحی است و خوبان عالم نیز اکثر خریدهای خود را با نیت انجام می دهند و مهم‌ترین مشکل ما این است که نمی‌توانیم نیت کرده و با دل خرید کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که یکی از کاربردهای قدرت ذهنی و توجه یابی در سر نماز است که باید نسبت به آن توجه ویژه ای را داشته باشیم، بیان داشت: نماز تمرین ملاقات با خداوند منان است که اگر با توجه در خانه حضرت حق را بزنیم و این در باز شود انسان همه دنیا را یکجا کنار می گذارد.

وی با اشاره به این که خدا خالق همه لذات و زیبایی ها است که نهایتی در آن وجود ندارد، گفت: توجه انسان به خالق هستی سبب می شود تا او لذت ها و زیبایی های دنیایی را کنار بگذارد و فقط به آفریدگار عالم توجه کند.

حجت الاسلام پناهیان با بیان این که زندگی در نماز به عنوان اصل زندگی است و بقیه امور را که دیگر موجودات هم دارند، بیان داشت: انسان در مهارت های زندگی توانایی کامل دارد ولی در مهارت های معنوی دچار ضعف است که باید با دل بریدن از دنیا به مهارت افزایی خویش بپردازد.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که در بعضی از امور دنیایی انسان باید به صورت متفاوتی بیاندیشد، گفت: آدمی باید در همه لحظه های زندگی شکر حضرت حق را به جا آورد و با زاویه ای به امور مختلف بنگرد که همه چیز را بهتر ببیند.

وی با بیان این که شیطان در محل نگاه ما آلودگی های خود را می ریزد و سعی می کند به امور مختلف بد نگاه کنیم، خاطرنشان کرد: شیطان درصدد است تا ما نعمت های الهی را نبینیم و فکر کنیم این نعمات در دست دیگران است که این بدترین حالت عدم قدرت کنترل نگاه است.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به این که شکرکردن یکی از نتایج زاویه نگاه خوب است که می تواند تأثیرات شگرفی در وجود آدمی داشته باشد، بیان داشت: عده ای در دنیا به عنوان نماینده رسمی ابلیس هستند تا انسان نگاه درستی نداشته باشد که باید از چنین افرادی دوری کنیم.

حرف هایی که پیرامون ابلیس می شنویم در ماهواره نمایان است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که ماهواره ها مهارتشان در این است که انسان را وادار به کج بینی کنند، گفت: حرف هایی را که یک عمر در بالای منابر پیرامون ابلیس می شنویم همه آنها در ماهواره نمایان است.

وی با اشاره به این که بحران اقتصادی آمریکا گوش جهان را کر کرده است، بیان داشت: آمریکا از نظر نظامی در عراق و افغانستان به پستی رسید که بدین منظور حضور او در عرصه نظامی به پایان رسیده و این کشور در میان مردم خود نیز اعتباری ندارد که در آن جنبش هایی چون وال استریت ایجاد می شود.
الگوی دموکراسی آمریکایی به نقطه پایان رسیده است

حجت الاسلام پناهیان با تأکید بر این که الگوی دموکراسی آمریکایی به نقطه پایان رسیده است، خاطرنشان کرد: سی سال پیش آمریکا الگو بود ولی الان مردم دنیا حالشان از الگوی دموکراسی آنان بهم می خورد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که نفوذ ایران اسلامی بسیار گسترده شده است و ما توانسته ایم در مسائل مختلف به موفقیت های والایی دست پیدا کنیم، گفت: آمریکا با غارت همه کشورهای جهان نتوانسته است به جایی برسد و ضعیف شدن آن را همه دیده اند.

ابلیس بعضی ها را وادار می کند که بگویند وضعیت خراب است

وی با اشاره به این که ابلیس بعضی ها را وادار می کند که به این وضعیت خوب کشور نگاه کنند و بگویند که وضعیت خراب است، خاطرنشان کرد: مشکلات در کشور وجود دارد ولی قدرت توسعه ایران اسلامی بسیار گسترده است که باید بدین منظور نگاه شاکرانه به درگاه حضرت حق داشته باشیم.
 

مسؤولان مملکتی آنقدر خوب نیستند که امام زمان (عج) ظهور کند

حجت الاسلام پناهیان با بیان این که ما می دانیم که مردم و مسؤولان مملکتی آدم های خوبی هستند؛ اما آنقدر خوب نیستند که امام زمان (عج) ظهور کند، بیان داشت: باید کنترل نگاه را به دست خود داشته باشیم و به دنبال آن باشیم که چرا خوب نیستیم.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که دشمنان مدیریت توجه موسیقی، تلویزیون، زندگی سرشار از سرگرمی و لذت معصیت است، گفت: انسانی که فلج روحی باشد نمی تواند به سعادت دست یابد و باید کنترل توجه را در وجودمان نهادینه کنیم.

پناهیان با تأکید بر این که غرب به بشریت رحم نمی کند و همیشه به دنبال به سلطه کشیدن انسان است و دوست دارد که بشر برای همیشه حیوان باشد، بیان داشت: سبک زندگی ما خراب است که باید به آن سر و سامان دهیم.
منبع:رسا
مهدی علوی بازدید : 127 دوشنبه 06 آذر 1391 نظرات (0)

به گزارش جهان نیوز، نه عکاس این عکس شناخته شده است و نه این بسیجی خسته.منطقه عملیاتی هم مشخص نشد اما بی شک این عکس، نمایشی است از شوق جهاد و اخلاصِ نابی که حتی پاهای زخم دیده و جسم ناقص نیز نمی تواند خللی در عزم و اراده ی صاحب آن ها ایجاد نماید.

داستانک/ انتظار ناتمام

شب که می‌شود حوصله‌ها مانند سایه ماه کوتاه است و کمرنگ. داستانک، قلقلکی کوتاه برای فکر و روحمان است تا در ساعات پایانی شب، لحظات کوتاه امروز را با خواندن جملاتی کوتاه بهتر و بیشتر قدر بدانیم.

آزاده ها که آمدند عکس پسرش را نشان مي داد. هر کدام چيزي به اين مادر منتظر گفتند، يکي مي گفت: «در فلان اردوگاه ديدمش» ديگري مي گفت: «با سري بعدي قراره برگرده.»... همه چيز را آماده کرد، حتي براي مسافرش کت و شلوار هم سفارش داد، پرده نويي هم براي اتاقش دوخت... ديگر کاري نمانده بود جز انتظاري که هيچ وقت تمام نشد. هيچ وقت...

کتاب خاطرات مادران شهيد- ص۳۷
مهدی علوی بازدید : 130 شنبه 04 آذر 1391 نظرات (0)
در داخل سرداب وقتی به قسمت زیر گنبدخانه رسیدیم، بخشی بود كه تا ارتفاع كمر به داخل آب رفتیم؛ در واقع محوطه داخل سرداب حرم حضرت تا ارتفاع حدود یك متر و 10 سانت در آب قرار دارد ... وقتی به قبر مطهر حضرت اباالفضل‌العباس(ع) در سرداب رسیدیم، من دست خود را به داخل آبی بردم كه بر روی قبر مطهر حضرت ایستاده بود و جرعه‌ای از این آب نوشیدم...
به گزارش جهان به نقل از مشرق، علیرضا فداكار؛ معاون ستاد بازسازی عتبات عالیات طی گفتگویی با اشاره به سفر چند سال پیش خود به عتبات پس از سقوط صدام و زیارت سرداب حرم حضرت اباالفضل‌العباس(ع) اظهار داشت: بنده در سال 82 و تقریبا 6 ماه پس از سقوط صدام به سرداب حرم حضرت مشرف شدم.

وی افزود: علت اینكه برخی از حرم‌های مطهر ائمه(ع) دارای سرداب هستند به این خاطر است كه به مرور زمان، زمین‌های اطراف حرم به خاطر ساخت و سازها، گذر زمان، وزش باد و شرایط جوی از سطح حرم بالاتر آمده است و به این دلیل سرداب ایجاد شده است به طور مثال در نجف اشرف علت اینكه حرم حضرت امیرالمؤمنین‌(ع) سرداب ندارد به این خاطر است كه حرم حضرت در بالاترین نقطه شهر واقع شده اما در كربلای معلی، حرم حضرت سیدالشهدا و حرم حضرت اباالفضل‌العباس(ع) در گودی واقع شده است.

فداكار خاطرنشان كرد: اما سرداب حرم حضرت اباالفضل‌العباس(ع) حدودا 4 متر پایین‌تر از سطح حرم قرار دارد و ما به اتفاق شیخ مهدی كربلایی، امام جمعه حرم امام حسین‌(ع) به این سرداب مطهر وارد شدیم و در واقع تا پیش از این تاریخ، سرداب حرم حضرت كاملا قفل بود و كسی اجازه ورود به آن را نداشت.


معاون ستاد بازسازی عتبات عالیات یادآور شد: در سرداب حرم حضرت اباالفضل(ع) چیزهایی دیدم كه برایم آن روز را بعنوان شیرین‌ترین و زیباترین روز طول عمرم رقم زد. فداكار در توضیح مشخصات سرداب حرم حضرت اباالفضل‌العباس(ع) گفت: پس از آنكه از صحن حرم وارد رواق می‌شوید در ادامه شما وارد محدوده گنبد‌خانه می‌شوید كه می‌توان همین رواق‌ها را در قسمت سرداب نیز در نظر گرفت كه با عرض 1.5 متر در 2 متر به صورت گنبدی پوشانده شده و قسمت پایین پای حضرت مسیری دارد كه وارد محوطه گنبد خانه در قسمت سرداب می‌شود.


معاون ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: در داخل سرداب وقتی به قسمت زیر گنبدخانه رسیدیم، بخشی بود كه تا ارتفاع كمر به داخل آب رفتیم؛ در واقع محوطه داخل سرداب حرم حضرت تا ارتفاع حدود یك متر و 10 سانت در آب قرار دارد و این قسمت از سرداب به گونه‌ای ساخته شده كه یك نفر بیشتر نمی‌‌تواند از آن عبور كند. وی ادامه داد: پس از ورود به این قسمت از سرداب، شیخ مهدی كربلایی در جلو حركت می‌كرد و من پشت سر او تا كه به قبر مطهر حضرت اباالفضل‌العباس(ع) رسیدیم.



فداكار تصریح كرد: وقتی به قبر مطهر حضرت در سرداب رسیدیم، من دست خود را به داخل آبی بردم كه بر روی قبر مطهر حضرت ایستاده بود و جرعه‌ای از این آب نوشیدم، تا ارتفاع حدود 10 سانت بر روی قبر مطهر حضرت آب ایستاده بود و به تمام مقدسات قسم تا آن لحظه از عمرم آبی‌ گواراتر و زلال‌تر از این آب ندیده و ننوشیده‌ بودم.


 وی گفت: در آن لحظاتی كه در داخل سرداب حرم حضرت اباالفضل‌العباس(ع) در حركت بودیم كسی متوجه حال خود نبود و و با حركتمان، آب موج برمی‌داشت؛ در آن لحظات این احساس به من دست داد كه این آب در اطراف قبر به حضرت اباالفضل(ع) التماس می‌كند و اگر روزی پرده‌ها كنار رود، حقایق بزرگی مشخص می‌‌شود، بواسطه این آب بود كه حضرت اباالفضل‌العباس(ع) ساقی طفلان عطشان حرم در كربلا ناامید شد و تصور می‌كنم كه خداوند اینگونه مقدر كرده این آب باید برای سالیان سال همین‌طور دور قبر مطهر حضرت عباس‌(ع) دور بزند و در آن لحظه تنها چیزی كه از ذهنمان می‌گذشت این بود كه آب در حال التماس كردن به حضرت است.


فداكار با بیان این نكته كه در زمانی كه به داخل سرداب حرم حضرت اباالفضل(ع) رفته‌ بودم زمستان بود، گفت: البته ممكن است كه در فصل تابستان یا زمستان مقداری از سطح آب داخل سرداب تغییر كند و زمانیكه در داخل سرداب حركت می‌كنیم آب به ارتعاش درمی‌آید و این تصور ایجاد می‌شود كه آب در حال حركت است اما در واقع این آب ساكن است و طبق قانون طبیعت اگر آب برای مدت كوتاهی در جایی راكد و ساكن باقی بماند، سبزه می‌زند و طعم و بو می‌گیرد و امكان استفاده از آن نیست اما آب سرداب حرم حضرت اباالفضل‌العباس(ع) زلال‌ترین، شفاف‌ترین و گواراترین آب این عالم است.


وی با بیان این نكته كه سرداب حرم حضرت اباالفضل‌العباس‌(ع) به حرم امام حسین(ع) راه ندارد و در گذشته حرم حضرت سیدالشهدا(ع) دارای سرداب بوده كه به مرور زمان این سرداب پر شده است، افزود: در حال حاضر مجددا سرداب حرم حضرت اباالفضل‌العباس(ع) از قسمت گنبدخانه بسته شده و دیگر كسی حق ورود به این سرداب را ندارد؛ در گذشته آب سرداب حرم حضرت اباالفضل(ع) برای تبرك در اختیار زائران قرار می‌گرفت اما هم‌اكنون این كار نیز متوقف شده است.

معاون اجرایی ستاد بازسازی عتبات عالیات خاطرنشان كرد: زمانی این مسئله مطرح شده بود كه آب سرداب حرم حضرت اباالفضل(ع) را به خاطر احتمال زیانی كه می‌تواند برای بنای حرم داشته باشد قطع و خشك كنند اما این احتمال مطرح شد كه اگر این آب قطع شود لایه‌ای كه خشك می‌شود ترك برمی‌دارد و شاید همین عامل باعث شود كه رواق‌های حرم نیز ترك بخورند و بنای ساختمان حرم حضرت با این آب سازگار شده است و به این دلیل بود كه چنین كاری انجام نشد.

وی با اشاره به قرار گرفتن بنای حرم حضرت‌اباالفضل‌العباس بر روی این سرداب و آبی كه همیشه در سرداب حضرت وجود دارد، خاطرنشان كرد: قطعا ساختمان و بنایی كه بر روی آب بنا شده باشد پس از گذشت مدت زمانی تخریب می‌شود و از بین می‌رود اما بنای حرم حضرت اباالفضل‌العباس(ع) از همان ابتدا بر روی این سرداب و آب بنا شده و این امر تأثیری بر روی استحكام حرم حضرت نداشته است؛ بسیاری از كم‌و‌كیف این امر روشن نیست كه این موضوع چیزی جز معجزه نمی‌تواند باشد.


تعداد صفحات : 14

درباره ما
Profile Pic
عزیزم عاشقی دارد کلاسی - نباشد در خور هر عام و خاصی - معلم الله و درسش جنون است - الفبا ح - س - ی - ن است
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 84
  • کل نظرات : 23
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 42
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 47
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 76
  • بازدید ماه : 150
  • بازدید سال : 2,746
  • بازدید کلی : 22,798
  • کدهای اختصاصی

    ابزار وبلاگ

    ابزار وبلاگ

    اوقات شرعی

    ابزار وبلاگ

    وب سایت ختم قرآن مجید

    اسلایدشو